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The Art of Social-Media-Influence
Journal
Marketing Review St. Gallen
ISSN
1865-6544
Type
journal article
Date Issued
2022-06-30
Author(s)
Abstract
EN: In keeping with the trend of the attention economy, social media influencer marketing is a growth market that runs across the lifestyle themes of beauty, luxury, fashion, travel, and food. This article explores the status quo of this phenomenon and highlights current trends and the resulting challenges for marketers and influencers.
Abstract (De)
DE: Social-Media-Influencer-Marketing ist ganz im Trend der Aufmerksamkeitsökonomie ein Wachstumsmarkt, der über die Lifestyle-Themen Beauty, Luxury, Fashion, Travel und Food hinweg verläuft. Dieser Beitrag erforscht den Status quo dieses Phänomens und zeigt aktuelle Trends sowie die daraus resultierenden Herausforderungen für Marketers sowie Influencerinnen und Influencer auf.
Language
German
HSG Classification
contribution to scientific community
HSG Profile Area
SoM - Business Innovation
Refereed
Yes
Publisher
Gabler/GWV-Fachverlag
Publisher place
St. Gallen
Volume
4
Start page
64
End page
72
Pages
9
Division(s)
Eprints ID
266583