Verfahren und Methoden für das Engineering von IT-Produkten
Journal
IM : Information Management & Consulting
ISSN
1616-1017
Type
journal article
Date Issued
2006-05-01
Author(s)
Research Team
IIM, IWI4
Abstract (De)
Das IT-Produktengineering ist mit der stetig wachsenden Verbreitung von kundenorientierten IT-Managementansätzen immer mehr in den Fokus von IT-Dienstleistern geraten. Dennoch sind in der Praxis nur selten Vorgehensmodelle zur systematischen Konstruktion von kundenorientierten Absatzprodukten im Einsatz. Dieser Beitrag möchte durch eine Auswahl an Engineering-Modellen Möglichkeiten zur geplanten und zielgerichteten Konstruktion von IT-Produkten aufzeigen.The relevance of a service orientation and service modelling for IS departments and IS service provider has assumed more importance in recent years. Customers now want better quality, more cost transparency and comparability of IS services. In order to meet these demands, many IS departments are currently implementing a service-oriented approach. The purpose of this article is to give an overview about existing IS service engineering methods that support the identification and construction of IS services systematically. Keywords: IT service engineering, IT management, methods, process models
Language
German
Keywords
IT-Produktorientierung
CCIIM
HSG Classification
not classified
Refereed
No
Publisher
Imc GmbH
Publisher place
Saarbrücken
Number
3
Start page
6
End page
12
Pages
7
Subject(s)
Division(s)
Eprints ID
214108
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open.access
Name
ATT8Z3BN.pdf
Size
148.32 KB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
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