University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Dyllick, T. (2014). Responsible management education for a sustainable world: The challenges for business schools. Journal of Management Development, 2014(1), nn-nn.
   
Muff, K., Dyllick, T., Drewell, M., North, J., Shrivastava, P., & Härtle, J. (2013). 50+20 Management Education for the World PART 2: Understanding the Core of the Vision. The European Business Review, 2013(July/August), 59-63.
   
Muff, K., Dyllick, T., Drewell, M., North, J., Shrivastava, P., & Härtle, J. (2013). 50+20 Management Education for the World PART 1: Designing a radically new vision of management education. The European Business Review, 2013(May-June), 25-29.
   
Dyllick, T. (2009). Bekenntnisse eines universitären Qualitätsmanagers: Das Beispiel der Universität St.Gallen. Wirtschaftsinformatik, 51(4, 2009), 385-387.
   
Dyllick, T. (2007). Umweltmanagementsysteme: eine Bilanz. Umwelt Perspektiven(4), 1-3.
   
Dyllick, T., & Torgler, D. (2007). Bildungshintergrund von Führungskräften und Platzierungsstärke von Universitäten in der Schweiz. Die Unternehmung, 61(1), 69-94.
   
Dyllick, T., Bieker, T., & Gminder, C. U. (2003). Nachhaltigkeit mit der Balanced Scorecard managen.. UmweltWirtschaftsForum, 11(2), 58-62.
   
Dyllick, T. (2002). Nachhaltigkeit ist noch allzu oft ein Lippenbekenntni. Wasser Boden Luft Umwelttechnik, 38(1/2), 6-8.
   
Dyllick, T. (2002). Vom Umweltthema zur Nachhaltigkeit: Unternehmen sind gefordert. Management & Qualität, 32(11), 10-13.
   
Dyllick, T., & Hockerts, K. (2002). Beyond the Business Case for Corporate Sustainability.. Business Strategy and the Environment, Vol. 11, 130-141.
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2001). Die Wirksamkeit von UMS verbessern. Umwelt Focus(4), 17-19.
   
Dyllick, T. (2001). Nachhaltigkeitsmanagement mit einer Sustainability Balanced Scorecard,. UmweltWirtschaftsForum, 9(4), 68-73.
   
Dyllick, T. (2001). Nachhaltigkeit ist noch allzu oft ein Lippenbekenntnis : Interview mit Thomas Dyllick. Raumplanung : Informationsheft , 29(3), 19-21.
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2001). ISO 14001: profitable? Yes! But is it eco-effective?. Greener Management International(34), 43-54.
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2000). UMS in der Praxis. Umwelt Focus(4), 17-19.
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2000). Wirksamkeit und Leistung von UMS in der Praxis. Umwelt Focus(5), 15-17.
   
Dyllick, T. (2000). Wozu soll das Umweltmanagementsystem dienen? Die vernachlässigte strategische Dimension von UMS,. Ökologisches Wirtschaften(5), 28-29.
   
Dyllick, T. (2000). Strategischer Einsatz von Umweltmanagementsystemen. UmweltWirtschaftsForum, 8(3), 64-68.
   
book
Muff, K. (Ed.), Dyllick, T. (Ed.), Drewell, M. (Ed.), North, J. (Ed.), Shrivastava, P. (Ed.), & Härtle, J. (Ed.) (2013). Management Education for the World: A Vision for Business Schools serving People and Planet. Cheltenham, U.K: Edward Elgar. - ISBN 978-178254-762-4.
   
Belz, C. (Ed.), Reinecke, S. (Ed.), Rudolph, T. (Ed.), Fueglistaller, U. (Ed.), Dyllick, T. (Ed.), Herrmann, A. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), Ackermann, W. (Ed.), Schmid, B. (Ed.), & Maas, P. (Ed.) (2012). Customer Value. St. Gallen: Thexis Verlag. - ISBN 978-3-905819-20-5.
   
Dyllick, T. (Ed.), & Schaltegger, S. (Ed.) (2002). Nachhaltig managen mit der Balanced Scorecard. Wiesbaden: Gabler Verlag. - ISBN 3-409-12080-7.
   
Dyllick, T. (2002). Leitfaden zur kontinuierlichen Verbesserung von Umweltmanagement und Umweltleistung nach ISO 14001. Winterthur: Schweizerische Normen-Vereinigung (SNV).
   
Dyllick, T., Hamschmidt, J., & Steiner, P. (2001). Wirksamkeit und Leistung von Umweltmanagementsystemen: Erkenntnisse und Empfehlungen. Bern: BUWAL.
   
Dyllick, T., Hamschmidt, J., Perruchoud, A., & Blanc, D. (2001). Efficacité et performances des systèmes de management environnemental : réalités et recommandations. Berne: Berne Office Fédéral de l'Environnement, des Forêts et du Paysage (OFEFP).
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2000). Wirksamkeit und Leistung von Umweltmanagementsystemen : eine Untersuchung von ISO 14001-zertifizierten Unternehmen in der Schweiz. Zürich: Hochschulverlag AG an der ETH. - ISBN 3-7281-2770-1.
   
Dyllick, T. (1998). Leitfaden zur Integration von Umwelt- & Qualitäts-Managementsystem : basierend auf ISO 14001 und ISO 9001. Zürich: SNV.
   
Dyllick, T., Belz, F. M., & Schneidewind, U. (1997). Ökologie und Wettbewerbsfähigkeit von Unternehmen. Zürich: Buchverlag der Neuen Zürcher Zeitung. - ISBN 3-85823-677-2.
   
Dyllick, T., Gilgen, P., Häfliger, B., & Wasmer, R. (1997). SAQ-Leitfaden zur Normenreihe EN ISO 14001 Umweltmanagementsysteme : neue Dimensionen. Olten: SAQ. - ISBN 3-85849-002-4.
   
book chapter
Dyllick, T. (2008). Umweltmanagement. In Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, 5. Auflage (pp. 844-848). München: Oldenbourg Verlag.
   
Dyllick, T., & Tomczak, T. (2007). Erkenntnistheoretische Basis der Marketingwissenschaft. In Buber, R., & Holzmüller, H. (Eds.), Qualitative Marktforschung (pp. 65-79). Wiesbaden: Gabler Verlag. - ISBN 3-8349-0229-2.
   
Hamschmidt, J., & Dyllick, T. (2006). ISO 14001: profitable? Yes! But is it eco-effective?. In Schaltegger, S., & Wagner, M. (Eds.), Managing the Business Case for Sustainability (pp. 554-568). Sheffield: Greenleaf Publishing. - ISBN 1-874719-95-0.
   
Bieker, T., & Dyllick, T. (2006). Nachhaltiges Wirtschaften aus managementorientierter Sicht. In Tiemeyer, E., & Wilbers, K. (Eds.), Berufliche Bildung für nachhaltiges Wirtschaften (pp. 87-106). Bielefeld: Bertelsmann Verlag. - ISBN 3-7639-3422-7.
   
Dyllick, T., & Wüstenhagen, R. (2005). Markteintritt der Discounter: wo bleibt die Ökologie?. In Rudolph, T., & Schweizer, M. (Eds.), Das Discount-Phänomen (pp. 155-160). Zürich: NZZ Buchverlag. - ISBN 3-03823-180-0.
   
Dyllick, T., & Meyer, A. (2004). Kommunikationsmanagement. In Dubs, R., Euler, D., & Rüegg-Stürm, J. (Eds.), Einführung in die Managementlehre - Band 4 (pp. 117-145). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Dyllick, T. (2004). Die Unternehmung in der ökologischen Umwelt. In Dubs, R., Euler, D., & Rüegg-Stürm, J. (Eds.), Einführung in die Managementlehre - Band 1 (pp. 257-269). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Dyllick, T. (2004). Customer Value und Nachhaltigkeit. In Belz, C., & Bieger, T. (Eds.), Customer Value : Kundenvorteile schaffen Unternehmensvorteile (pp. 422-446). Frankfurt a. M.: Redline Wirtschaft. - ISBN 3-478-25660-7.
   
Dyllick, T. (2004). Strategisches Management und Nachhaltigkeit. In Hülsmann, M., Müller-Christ, G., & Haasis, H. D. (Eds.), Betriebswirtschaftslehre und Nachhaltigkeit : Bestandsaufnahme und Forschungsprogrammatik (pp. 73-103). Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag. - ISBN 3-8244-0759-0.
   
Dyllick, T. (2003). Was ist CSR? Erklärung und Definition,. In B.A.U.M. Jahrbuch (pp. 46-48). Hamburg: Henkel-Kommunikation.
   
Dyllick, T. (2003). Nachhaltigkeitsorientierte Wettbewerbsstrategien,. In Linne, G., & Schwarz, M. (Eds.), Handbuch Nachhaltige Entwicklung (pp. 267-271). Opladen: Leske und Budrich. - ISBN 3-8100-3758-3.
   
Dyllick, T. (2003). Konzeptionelle Grundlagen unternehmerischer Nachhaltigkeit. In Handbuch Nachhaltige Entwicklung (pp. 235-243). Opladen: Leske und Budrich. - ISBN 3-8100-3758-3.
   
Bieker, T., Dyllick, T., Figge, F., Gminder, C. U., Hahn, T., Schaltegger, S., & Wagner, M. (2002). Erfahrungen und Schlussfolgerungen. In Schaltegger, S., & Dyllick, T. (Eds.), Nachhaltig managen mit der Balanced Scorecard : Konzept und Fallstudien (pp. 345-371). Wiesbaden: Gabler Verlag. - ISBN 3-409-12080-7.
   
Gminder, C. U., Bieker, T., Dyllick, T., & Hockerts, K. (2002). Nachhaltigkeitsstrategien umsetzen mit einer Sustainability Balanced Scorecard,. In Schaltegger, S., & Dyllick, T. (Eds.), Nachhaltig managen mit der Balanced Scorecard : Konzept und Fallstudien (pp. 95-147). Wiesbaden: Gabler Verlag. - ISBN 3-409-12080-7.
   
Dyllick, T. (2001). Ökologische Wettbewerbsstrategien. In Bundesumweltministerium/Umweltbundesamt, . (Eds.), Handbuch Umweltcontrolling (pp. 157-170). München: Verlag Vahlen. - ISBN 3-8006-2536-9.
   
Dyllick, T. (2000). Erfolgsbedingungen ökologischer Wettbewerbsstrategien. In Fichter, K., & Schneidewind, U. (Eds.), Umweltschutz im globalen Wettbewerb (pp. 187-193). Berlin: Springer. - ISBN 3-540-67468-3.
   
journal editorial board
(2010). Studieren an der HSG: Graduate Survey Report 2010, 2010, 64.
   
conference paper
Dyllick, T. (2001). Towards A Sustainability Balanced Scorecard : Linking environmental and social sustainability to business strategy. In Proceedings der 10th Business Strategy and the Environment Conference, pp.22-31. Shipley: ERP Environment.
   
discussion paper
Bieker, T., Dyllick, T., Gminder, C. U., & Hockerts, K., Institut für Wirtschaft und Ökologie der Universität St. Gallen (Eds.), (2001). Management unternehmerischer Nachhaltigkeit mit einer Sustainability Balanced Scorecard – Forschungsmethodische Grundlagen und erste Konzepte, Diskussionsbeitrag Nr.94. St. Gallen.
   
(1999). Nachhaltige marktchancen dank dezentraler energie? Ein Blick in die zukunft der energiedienstleistung. IWÖ-Discussion Paper, 72: Universität St. Gallen.
   
working paper
Dyllick, T., & Muff, K. (2013). Clarifying the Meaning of Sustainable Business: Introducing a Typology from Business-as-Usual to True Business Sustainability. Working Paper. http://ssrn.com/abstract=2368735: Social Science Research Network.
   
Dyllick, T. (1988). Grundvorstellungen einer gesellschaftsbezogenen Managementlehre.
   
article
Dyllick, T. (2014). The opposing perspectives on creating shared value. Financial Times Online, Soapbox, 24.4.2014, 1.
   
Dyllick, T. (2009). Bologna in St.Gallen. VSH-Bulletin/APU-Bulletin, 3, 2009(35), 44-49.
   
Dyllick, T. (2006). Nachhaltige Innovationen als unternehmerische Chance. Ökologische und soziale Herausforderungen in die Unternehmensstrategie integrieren. NZZ, 269, 71.
   
Dyllick, T. (2004). Unternehmerische Nachhaltigkeit: Welche Lernprozesse sind notwendig?. Management & Qualität, 10, 8-11.
   
Bieker, T., Dyllick, T., & Gminder, C. U. (2003). Nachhaltig managen mit der Sustainability Balanced Scorecard.. Management & Qualität, 1/2(33), 35-37.
   
Gminder, C. U., Bieker, T., & Dyllick, T. (2003). Management-Cockpit für Nachhaltigkeit,. Umwelt Focus, 1, 34-37.
   
Dyllick, T., & Baumast, A. (2001). Umweltmanagement-Barometer Schweiz 2001: Von der Ökologie zur Nachhaltigkeit?,. Management & Qualität, 11, 8-11.
   
Dyllick, T., & Hamschmidt, J. (2000). Integration wozu?. Umwelt Focus, 3, 14-15.
   
Dyllick, T., & Scheiwiller, T. (2000). Steigende Bedeutung der Umweltberichte. Erstmalige Auszeichnung von Berichten in der Schweiz,. Neue Zürcher Zeitung, 2(225), 19.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5