University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Etter, M., & Fieseler, C. (2010). On Relational Capital in Social Media. Studies in Communication Sciences, 10(2), 167-190.
   
book chapter
Etter, M., & Hoffmann, C. P. (2011). Corporate Social Responsibility: Ethische Verantwortung oder Image-Pflege?. In Evolution der Informationsgesellschaft: Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien (pp. 97-114). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. - ISBN 978-3-531-18115-8.
   
Etter, M., & Fieseler, C. (2010). Die Ökonomie der Verantwortung: Eine Wirtschaftswissenschaftliche Perspektive auf CSR. In Raupp, J., Jarolimek, S., & Schultz, F. (Eds.), Handbuch CSR. Kommunikationswissenschaftliche Grundlagen, disziplinäre Zugänge und methodische Herausforderungen (pp. 269-280). Wiesbaden: VS-Verlag. - ISBN 978-3-531-17001-5.
   
Hoffmann, C. P., & Etter, M. (2009). Orientierung in stürmischen Zeiten: Unternehmensführung im Angesicht der Krise. In Auswirkungen von Krisen auf Wirtschaft, Recht und Gesellschaft (pp. 139-155). Bern: Stämpfli Verlag AG. - ISBN 978-3-7272-2283-2.
   
conference paper
Etter, M., & Plotkowiak, T. (2011). Beziehungspflege in Twitter - Wie Unternehmen den Micro-Blogging-Service nutzen. In .
   
Etter, M., Plotkowiak, T., & Stanoevska-Slabeva, K. (2011). CSR Communication Strategies for Twitter: Microblogging as a Tool for Public Relations. In ICA 2011: Communication @ the Center, pp.731. Washington: International Communication Association.
   
Etter, M., Hoffmann, C. P., & Meckel, M. (2010). Executives' Values As Motives For Socially Responsible Management. In EURAM 2010: Back to the Future, pp.31. Brüssel: EURAM European Academy of Management.
   
Bucher, E., Etter, M., & Fieseler, C. (2010). Corporate Social Responsibility in Social Media. In Online-Kommunikation: Aktuelle Tendenzen & Dynamiken. Zürich: SGKM.
   
Etter, M., Hoffmann, C. P., & Meckel, M. (2009). Ethische Verantwortung oder Image Pflege?. In EUKO Buch 2009, pp.10. Zürich: Zürcher Hochschule für angewandte Wissenschaften (ZHAW).
   
Etter, M., Hoffmann, C. P., & Meckel, M. (2009). Instrumental CSR and Reputation Management: Top Management Rationales for Sustainable Business Practices. In , pp.30: Reputation Institute.
   
working report
Etter, M., Hoffmann, C. P., & Meckel, M. (2009). Sinn- und Wertewelten: Modernes Management im Spannungsfeld zwischen Ehrgeiz, Pflicht und Idealen: Forschungsabschlussbericht: -.
   
presentation
Etter, M., & Plotkowiak, T. (2012). Stakeholder engagement in Twitter: An analysis of stakeholder engagement of top 50 CSR companies on Twitter. Presented at Stakeholder Symposium 2011, Kopenhagen.
   
Etter, M. (2009). Instrumental CSR and Reputation Management: Top Management Rationales for sustainable Business Practices. Presented at Corporate Reputation Institute Conference, Amsterdam, NL.
   
Etter, M. (2009). Ethische Verantwortung oder Imagepflege?. Presented at Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation (Euko) 2009, Winterthur.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5