University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Alexandra Glas

title  
 
book
Glas, A., Rudolph, T. (Ed.) (2012). Toward Healthy Snack Choice: The Impact of Self-Regulation and Financial Incentives on Consumers' Food Intake. Aachen: Shaker. - ISBN 978-3-8440-0527-1.
   
Rudolph, T., & Glas, A. (2008). Food Consumption 2008: Ess- und Verzehrverhalten in der Schweiz. St. Gallen: Thexis. - ISBN 978-3-905819-11-3.
   
Andres, M., Korn, K., Barjak, F., Glas, A., Leukens, A., & Niederer, R. (2005). Fremdsprachen in Schweizer Betrieben. Eine Studie zur Verwendung von Fremdsprachen in der Schweizer Wirtschaft und deren Ansichten zu Sprachenpolitik und schulischer Fremdsprachenausbildung. Olten: Sonderdruck der Fachhochschule Nordwestschweiz.
   
book chapter
Glas, A. (2008). Blacksocks und Miles&More: Anreiz für Kunden durch Kooperationen. In Interaktives Marketing: Neue Wege zum Dialog mit Kunden. Hrsg.: Belz, Christian ... [et al.] (pp. 513-522). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0740-0.
   
conference paper
Rudolph, T., Glas, A., & Kenning, P. (2010). Overweight and Self-Control Failure: Is There a Way Out?. In Advances in Consumer Research, Vol.38, pp.3. Duluth MN, USA: ACR Association for Consumer Research.
   
Glas, A., & Poplutz, A. (2007). Does cross-border shopping always yield the largest savings? Evidence from a field experiment in Switzerland. In Conference Proceedings.
   
discussion paper
Rudolph, T., & Glas, A. (2008). Welche Motive steuern das Essverhalten der Schweizer Konsumenten?. 2. Schweizer Social Change Forum: K.M. Marketing AG.
   
article
Rudolph, T., & Glas, A. (2010). Veränderungen im Essverhalten: Anforderungen an Verkaufskonzepte im Lebensmittelhandel. marke41 das marketingjournal, 2, 82-87.
   
Rudolph, T., & Glas, A. (2008). Weniger Zeit fürs Essen. GastroFacts, 1/08, 44-47.
   
Winistörfer, N., & Glas, A. (2005). Unternehmen ignorieren die Macht der Sprache. Marketing & Kommunikation(3), 2-3.
   
Glas, A. (2004). Online-News bieten nur wenig Exklusives. Mittellandzeitung, 17.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5