University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Jasmina Hasanbegovic

title  
 
journal paper
Zellweger, F., Hasanbegovic, J., & Metzger, C. (2008). Fostering learning strategies in universites to prepare a self-regulated workforce. International Journal of Human Resources Development and Management(8), 332 - 345.
   
Hasanbegovic, J., Seufert, S., & Euler, D. (2007). Lernkultur als Ausgangspunkt eines Veränderungsprozesses für die Implementierung von Bildungsinnovationen. Zeitschrift für Organisationsentwicklung(02), 22-30.
   
Hasanbegovic, J., Zellweger, F., & Metzger, C. (2006). Developing Swiss Students' Learning Strategies. Academic Exchange Quarterly, 10(4), 90-95.
   
thesis
Hasanbegovic, J. (2008). Beratung im betrieblichen Bildungsmanagement. Analyse und Gestaltung eines Situationstypen, Universität St. Gallen, Thesis. Bamberg: Difo Druck GmbH.
   
book
Seufert, S., & Hasanbegovic, J., Euler, D. (Ed.) (2008). Next Generation Leadership. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 978-3-906528-59-5.
   
Hasanbegovic, J. (2008). Beratung im betrieblichen Bildungsmanagement. Analyse und Gestaltung eines Situationstypen.. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller.
   
Euler, D., Hasanbegovic, J., Kerres, M., & Seufert, S. (2006). Handbuch der Kompetenzentwicklung für eLearning Innovationen: eine Handlungsorientierung für innovative Bildungsarbeit in der Hochschule. Bern: Huber. - ISBN 978-3-456-84392-6.
   
book chapter
Hasanbegovic, J. (2008). Bringing Lifelong Learning into the Business- die Rolle des Business Partners im betrieblichen Bildungsmanagement.. In : Springer.
   
Gruber, H., Harteis, C., Hasanbegovic, J., & Lehner, F. (2007). Über die Rolle epistemischer Überzeugungen für die Gestaltung von e-Learning. Eine empirische Studie bei Hochschul-Lehrenden.. In E-Learning. Technologiebasiertes Lehren und Lernen. (pp. 123-132). Berlin: Springer.
   
Brahm, T., Hasanbegovic, J., & Dillenbourg, P. (2007). Experimentierfreudige computergestützte Kollaboration: Didaktische Innovation durch Involvierung der Lehrenden. In Tagungsband Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft GMW 2007. Münster: Waxmann Verlag.
   
Hasanbegovic, J., Gruber, H., Bauer, J., & Rehrl, M. (2006). The two-fold role of epistemological beliefs in higher education: A review of research about innovation in universities. In Tynjälä, P., Välimaa, J., & Boulton-Lewis, G. (Eds.), Higher Education and Working Life: Collaborations, Confrontations and Challenges (pp. 163-176). Amsterdam: Elsevier.
   
Hasanbegovic, J., & Kerres, M. (2006). Entwicklung von Massnahmenportfolios zur Vermittlung von E-Lehrkompetenz. Ein Ansatz zur nachhaltigen Verankerung von technikgestützten Bildungsinnovationen. In E-Learning: alltagstaugliche Innovation? (pp. 348-357). Münster: Waxmann. - ISBN 3-8309-1720-1.
   
Hasanbegovic, J. (2005). Fallstudie IBM. In Ergebnisse der Fallstudien zu transferorientiertem Bildungsmanagement. (pp. 73-106). St. Gallen: Universität St. Gallen.
   
Hasanbegovic, J. (2005). Kategorisierungen als Ausgangspunkt der Gestaltung innovativer eLearning Szenarien. In E-Learning in Hochschulen und Bildungszentren. Gestaltungshinweise für pädagogische Innovationen (pp. 243-263). München: Oldenbourg.
   
conference paper
Hasanbegovic, J. (2008). Aligning learning to the needs of the line managers by investigating into a systematic transfer management. In From Teaching to Learning.
   
Hasanbegovic, J. (2008). Transferförderung am Arbeitsplatz. Die Unterstützung des Teamleiters in der Rolle als lernorientierter Coach. In .
   
Hasanbegovic, J. (2008). Effective Learning Governance: How to become a credible business partner?. In .
   
Hasanbegovic, J. (2008). Bringing Lifelong Learning into the Business - die Rolle des Business Partners im betrieblichen Bildungsmanagement. In .
   
Hasanbegovic, J. (2007). The learning professional's role in enabling the line managers to support learning transfer. In Developing Potentials for Learning.
   
Hasanbegovic, J. (2006). Informelles Lernen im betrieblichen Bildungsmangement. Entwicklung einer generischen Methodensystematik.. In .
   
Hasanbegovic, J. (2006). Designing learning culture for improvement and innovation companies. In .
   
Hasanbegovic, J., Gruber, H., Harteis, C., & Lehner, F. (2005). Epistemiche Überzeugungen von Hochschul-Lehrenden: Einfluss auf die Gestalung von E-Learning?. In .
   
Hasanbegovic, J. (2005). Professional Growth for Technology Enhanced Teaching - An Integrative Model for Trainer Readiness in Vocational Training. In .
   
Hasanbegovic, J. (2005). Ready to teach faculty for educational technology? Teaching counselling for technology enhanced teaching in higher education. In .
   
Hasanbegovic, J. (2004). The student's perspective on faculty development.. In .
   
Hasanbegovic, J., Dreier, M., & Schoenwald, I. (2004). How to engage second wave faculty to improve their teaching by using eLearning?. In .
   
Hasanbegovic, J., & Dreier, M. (2004). Kompetenzentwicklung im Zuge technikgestützter Lehre. In .
   
Hasanbegovic, J. (2004). Faculty readiness in higher education? The challenge of technology enhanced teaching at university workplaces. In Education and Training of Teachers in Adult Education, pp.84-92. Ljubljana, Slovenia: Slovenian Institute for Adult Education. - ISBN 961-6130-40-4.
   
working report
Seufert, S., Hasanbegovic, J., & Euler, D. (2008). Next Generation Leadership. Die neue Rolle der Führungskraft in nachhaltigen Lernkulturen. scil Arbeitsberichte. St. Gallen.
   
Seufert, S., Hasanbegovic, J., & Euler, D. (2007). Mehrwert für das Bildungsmanagement durch nachhaltige Lernkulturen. SCIL-Report. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik.
   
Hasanbegovic, J., & Seufert, S. (2007). Benchmarkstudie I. Zentrale Ergebnisse der Studie zu transferorientiertem Bildungsmanagement. SCIL Arbeitsberichte.
   
Schoenwald, I., Euler, D., Hasanbegovic, J., & Seufert, S. (2006). Evaluation eines Lernszenarios für eLearning Change Agents an Hochschulen. SCIL–Arbeitsbericht 10. St.Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik.
   
Hasanbegovic, J. (2005). Lehrkompetenz für eLearning- Innovationen in der Hochschule. Ergebnisse einer explorativen Studie zu Massnahmen der Entwicklung von eLehrkompetenz (SCIL- Arbeitsbericht 6Bericht Nr.): SCIL.
   
Kerres, M., Euler, D., Seufert, S., Hasanbegovic, J., & Voss, B. (2005). Lehrkompetenz für eLearning-Innovationen in der Hochschule. Ergebnisse einer explorativen Studie zu Massnahmen der Entwicklung von eLehrkompetenz. SCIL Arbeitsberichte.
   
article
Hasanbegovic, J. (2008). Wie lernen Führungskräfte? Ergebnisse der scil Studie.. Next Generation Leadership. Die neue Rolle der Führungskraft in nachhaltigen Lernkulturen, 19.
   
presentation
Hasanbegovic, J. (2008). Innovationen für Lernkompetenz explorieren. Presented at HR CRM Talents and HR Young Talents Education, Morschach, Schweiz.
   
Hasanbegovic, J. (2008). Das strategische Lernverhalten von Führungskräften. Eine Untersuchung zum Lernstrategie-Portfolio und seine Auswirkung auf die lernförderliche Führungsrolle. Presented at Hernstein Praxisforschungsprojekt, Hernstein, Wien.
   
Brahm, T., Hasanbegovic, J., & Dillenbourg, P. (2007). Experimentierfreudige computer­gestützte Kollaboration: Didaktische Innovation durch Involvierung der Lehrenden. Presented at GMW, Hamburg.
   
Hasanbegovic, J. (2006). Lernkulturanalyse Telekom. Datenauswertung der Befragung TK NL Mitte. Presented at Telekom Netzwerktreffen, Ismaning.
   
Hasanbegovic, J. (2006). Entwicklung von Massnahmenportfolios zur Vermittlung von E-Lehrkompetenz. Ein Ansatz zur nachhaltigen Verankerung von technikgestützten Bildungsinnovationen. Presented at 11. Europäische Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft, Zürich.
   
Hasanbegovic, J. (2006). eLearning - Quo vadis?. Presented at Stiftungsbeirat Versammlung der Kulturstiftung Winterthur, Winterthur.
   
Hasanbegovic, J. (2005). The students' perspective on faculty development. Presented at SCIL Community of eLearning experts, University of St. Gallen, St. Gallen.
   
Hasanbegovic, J. (2004). How to activate and motivate 2nd wave faculty?. Presented at SCIL Community of eLearning experts, University of St. Gallen.
   
Hasanbegovic, J., & Zellweger, F. (2004). How to activate and motivate 2nd wave faculty?. Presented at SCIL Community of eLearning experts, University of St. Gallen, St. Gallen.
   
Hasanbegovic, J. (2004). Faculty Development. Presented at SCIL Community of eLearning experts, University of St. Gallen, St. Gallen.
   
Hasanbegovic, J. (2004). Faculty readiness in higher education? The challenge of technology enhanced teaching at university workplaces.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5