University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Bruno Kaeslin

title  
 
journal paper
Kaeslin, B. (2004). Eine Vertrauenskultur gezielt aufbauen (1/2). io new management(7-8), 70-73.
   
Kaeslin, B. (2004). Eine Vertrauenskultur gezielt aufbauen (2/2). io new management, 9, 72-75.
   
thesis
Kaeslin, B. (2008). Systematische Früherkennung von Emerging Risks in der Versicherungswirtschaft, St. Gallen, Thesis. Bamberg: Difo-Druck.
   
book chapter
Kaeslin, B. (2008). Early detection and management of emerging risks in the financial services industry: lessons from insurance businesses. In International Handbook on Risk Analysis and Management (pp. 234). Zürich: Center for Security Studies.
   
conference paper
Maas, P., Graf, A., & Kaeslin, B. (2005). Modeling Customer Value in the Financial Services Industry. In .
   
Maas, P., Graf, A., & Kaeslin, B. (2005). Management by Trust: The Case of a Dutch Insurance Company. In .
   
Maas, P., Graf, A., & Kaeslin, B. (2005). Understanding Customer Loyalty in the Insurance Industry: The Emotional Difference. In .
   
case study
Kaeslin, B., & Elhage, B. (2007). Aktives Kfz-Reparaturmanagement - eine Studie in der Finanzdienstleistungsbranche.
   
Zanetti, S., Bernasconi, M., Kaeslin, B., & Fleisch, E. (2007). Versicherung und Prävention. i-lab Report: -.
   
working paper
Kaeslin, B. (2005). Potenziale von Ubiquitous Computing in der Versicherungswirtschaft.
   
working report
Kaeslin, B. (2004). Der Einfluss von Ubiquitous Computing auf die Versicherungswirtschaft – Chancen, Gefahren und Konsequenzen.
   
article
Kaeslin, B., & Elhage, B. (2008). Kosteneinsparung durch aktives Kfz-Reparaturmanagement. Versicherungsbetriebe, 1, 8-10.
   
Elhage, B., & Kaeslin, B. (2007). Motorfahrzeug-Reparaturmanagement: Ansätze zur Kosteneinsparung. Schweizer Versicherung, September(9), 8-11.
   
Kaeslin, B. (2006). Früherkennung von Emerging Risks in der Versicherungswirtschaft. I.VW Management Information - St. Galler Trendmonitor für Risiko- und Finanzmärkte, 3, 26-31.
   
Kaeslin, B., & Elhage, B. (2006). Konzepte innovativer Schadenprävention. Schweizer Versicherung: Magazin fuer Fuehrungskraefte aus der Versicherungswirtschaft(11), 8-11.
   
Elhage, B., & Kaeslin, B. (2006). Funktionen der Versicherung in der Schadenprävention. Zeitschrift für Versicherungswesen(22), 743-747.
   
Kaeslin, B. (2005). Erdbebenversicherung: Herausforderungen für den Schweizer Versicherungsmarkt. I.VW Management Information - St. Galler Trendmonitor für Risiko- und Finanzmärkte(3), 9-13.
   
Kaeslin, B. (2004). Mehr als nur fehlerfreier Service. Schweizer Versicherung(12), 54-55.
   
Kaeslin, B. (2003). Management von Kundenbeziehungen im Spannungsfeld zwischen Dynamik und Vertrauen. I·VW Management Information - St.Galler Trenmonitor für Risiko- und Finanzmärkte(6), 3-10.
   
Kaeslin, B. (2001). Cyberinsurance - Versicherung gegen Internet-Risiken. I.VW Management-Information - Trendmonitor für Risiko- und Finanzmärkte(3), 2-10.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5