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Joachim Kernstock

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journal paper
Kernstock, J., & Brexendorf, T. (2009). Implications of Habermas’s "Theory of Communicative Action" for corporate brand management. Corporate Communications: An international journal, 14(4), 389-403.
   
Brexendorf, T., & Kernstock, J. (2007). Corporate behaviour vs brand behaviour: Towards an integrated view?. Journal of Brand Management, 15(1), 32-40.
   
Feige, S., Kernstock, J., Brockdorff, B., Hofstetter, S., Koob, C., Kurzmann, H., & Schubiger, N. (2006). Fachbericht: Positionierungspotenzial "Swissness".
   
Kernstock, J., & Forster, A. (2006). Trends als Katalysator einer Marketingkarriere. Thexis, 1/2006, 6-10.
   
Tomczak, T., Kernstock, J., Will, M., Brockdorff, B., & Einwiller, S. (2001). Corporate Branding : Die zukunftsweisende Aufgabe zwischen Marketing, Unternehmenskommunikation und strategischem Management. Thexis(4), 2-4.
   
book
Tomczak, T. (Ed.), Esch, F. R. (Ed.), Kernstock, J. (Ed.), & Herrmann, A. (Ed.) (2012). Behavioral Branding: Wie Mitarbeiterverhalten die Marke stärkt. Wiesbaden: Gabler, DOI:10.1007/978-3-8349-7134-0. - ISBN 978-3-8349-3214-3.
   
Fueglistaller, U., Meckel, M., Gasda, J. M., Koenig, T., Fust, A., Bieger, T., Laesser, C., Finsterwalder, J., Koehler, S., Herrmann, A., Kernstock, J., Tomczak, T., Wentzel, D., Henkel, S., & Mühlmeier, S., Fueglistaller, U. (Ed.) (2008). Kommunikationsmanagement: Dienstleistungskompetenz. Strategische Differenzierung durch konsequente Kundenorientierung. Zürich: Versus. - ISBN 978-3-03909-085-3.
   
Esch, F. R., Tomczak, T., Kernstock, J., & Langner, T. (2006). Corporate Brand Management. Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3834903477.
   
Esch, F. R., Tomczak, T., Kernstock, J., & Langner, T. (2004). Corporate Brand Management. Wiesbaden: Gabler.
   
Tomczak, T., Kernstock, J., & Schubiger, N. (2002). Internationalisierung Schweizer Marken. St. Gallen: Thexis. - ISBN 3908545811.
   
Belz, C., Kernstock, J., Reinecke, S., Reinhold, M., Rudolph, T., Schögel, M., Senn, C., & Tomczak, T. (2000). Neue Strategien und Antworten zum Marketing-Change. St.Gallen: Thexis.
   
Belz, C. (Ed.), Kernstock, J. (Ed.), Reinecke, S. (Ed.), Reinhold, M. (Ed.), Rudolph, T. (Ed.), Schögel, M. (Ed.), Senn, C. (Ed.), & Tomczak, T. (Ed.) (2000). Marketing Change. St. Gallen: Thexis. - ISBN 3-908545-58-3.
   
book chapter
Kernstock, J., & Brexendorf, T. (2009). Schools of thought in corporate marketing: traces and future perspectives. In Podnar, K./Balmer, J.M.T. (Eds.): Contemplating the corporate marketing, identity and communication (pp. 28-35). London/New York: Routledge. - ISBN 978-961-235-374-2.
   
Kernstock, J., Henkel, S., & Wentzel, D. (2008). Die Dienstleistung als Marke. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz (pp. 406-431). Zürich: Versus.
   
Kernstock, J., Wentzel, D., & Henkel, S. (2008). Kundenwert und Kundenbindung in Dienstleistungsunternehmen. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz (pp. 386-405). Zürich: Versus.
   
Brexendorf, T., Tomczak, T., Kernstock, J., Henkel, S., & Wentzel, D. (2008). Der Einsatz von Instrumenten zur Förderung von Brand Behavior. In Tomczak, T., Esch, F. R., Kernstock, J., & Herrmann, A. (Eds.), Behavioral Branding: wie Mitarbeiterverhalten die Marke stärkt (pp. 315-350). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0634-2.
   
Henkel, S., Tomczak, T., Kernstock, J., Wentzel, D., & Brexendorf, T. (2008). Das Behavioral-Branding-Konzept. In Tomczak, T., Esch, F. R., Kernstock, J., & Herrmann, A. (Eds.), Behavioral Branding: wie Mitarbeiterverhalten die Marke stärkt (pp. 197-212). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0634-2.
   
Wentzel, D., Tomczak, T., Kernstock, J., Brexendorf, T., & Henkel, S. (2008). Der Funnel als Analyse- und Steuerungsinstrument von Brand Behavior. In Tomczak, T., Esch, F. R., Kernstock, J., & Herrmann, A. (Eds.), Behavioral Branding: wie Mitarbeiterverhalten die Marke stärkt (pp. 81-100). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0634-2.
   
Kernstock, J., & Brexendorf, T. (2006). Corporate Brand Management gegenüber Mitarbeitern gestalten. In Esch, F. R., Tomczak, T., & Kernstock, J. (Eds.), Corporate Brand Management - Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen, 2. Aufl. (pp. 251-271). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3834903471.
   
Kernstock, J., Esch, F. R., Tomczak, T., & Brexendorf, T. (2006). Zugang zum Corporate Brand Management. In Corporate Brand Management - Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen, 2. Aufl. (pp. 1-52). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3834903471.
   
Esch, F. R., Langner, T., Tomczak, T., Kernstock, J., & Strödter, K. (2005). Aufbau und Führung von Corporate Brands. In Esch, F. R. (Eds.), Moderne Markenführung (pp. 403-426). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3409536426.
   
Kernstock, J., Esch, F. R., Tomczak, T., Langner, T., Brexendorf, T., Greg, K., & Mundt, M. (2004). Zugang zum Corporate Brand Management. In Esch, F. R., Tomczak, T., Kernstock, J., & Langner, T. (Eds.), Corporate Brand Management. Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen (pp. 1-52). Wiesbaden: Gabler.
   
Tomczak, T., & Kernstock, J. (2004). Unternehmensmarken. In Bruhn, M. (Eds.), Handbuch Markenführung (pp. 163-185). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 340911968X.
   
conference paper
Brexendorf, T., & Kernstock, J. (2009). Brand behaviour: Relevance and conceptual implications for brand building through employer-customer interaction. In 5th International Conference of the Academy of Marketing`s Brand, Identity and Corporate Reputation SIG, pp.111: Academy of Marketing. - ISBN 0-9549730-4-6.
   
Brexendorf, T., & Kernstock, J. (2008). Understanding stakeholder interaction within Corporate Brand Management. In .
   
Brexendorf, T., & Kernstock, J. (2007). Corporate behaviour vs. brand behaviour - Towards an integrated view?. In .
   
article
Kernstock, J., & Wentzel, D. (2005). Brand Communities - Rituale und Traditionen. persönlich - Die Zeitschrift für Marketing, Unternehmensführung und Kommunikation, 7, 56-58.
   
Tomczak, T., Herrmann, A., Brexendorf, T., & Kernstock, J. (2005). Behavioral Branding - Markenprofilierung durch persönliche Kommunikation. Thexis, 4(22), 28-31.
   
 
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*citation format: APA 5