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journal paper
Kipfelsberger, P., & Bruch, H. (2014). How customer contact energizes organizations:: The vivid proof of making a difference. Academy of Management Best Paper Proceedings(2014), 1-6.
   
thesis
Kipfelsberger, P. (2013). Energizing Organizations through Customers: Linkages, Mechanisms, and Contingencies, University of St. Gallen, Thesis. Schesslitz: Rosch-Buch Druckerei GmbH.
   
book
Schlieper-Damrich, R. (Ed.), Kipfelsberger, P. (Ed.), & Netzwerk CoachPro, . (Ed.) (2008). Wertecoaching: Beruflich brisante Situationen sinnvoll meistern. Bonn: Managerseminare. - ISBN 978-3-936075-72-4.
   
book chapter
Kipfelsberger, P. (2012). Werte-Coaching nach Viktor E. Frankl. In Durch Coaching Führungsqualitäten entwickeln: Kernkompetenzen erkennen und fördern (pp. 97-112). Zürich: Versus Verlag. - ISBN 978-3-03909-125-6.
   
conference paper
Kipfelsberger, P., Herhausen, D., & Bruch, H. (2014). How and when does customer feedback influence organizational health?: An organizational-level study. In , pp.38: Academy of Management.
   
Kipfelsberger, P., & Bruch, H. (2014). How customer contact energizes organizations: The vivid proof of making a difference. In , pp.38: Academy of Management.
   
Kipfelsberger, P., Herhausen, D., & Bruch, H. (2014). How and when customer feedback influences organizational health. In , pp.36.
   
Kipfelsberger, P., & Schulz, F. (2014). Die Rolle von Werten und Werteprofilen im Coaching: Eine empirische Untersuchung. In .
   
Kipfelsberger, P. (2013). How Customers Energize Organizations: The Role of Prosocial Impact and Transformational Leadership. In Capitalism in Question. Chicago: Academy of Management.
   
Kipfelsberger, P., & Bruch, H. (2013). Increasing Energy and Performance Through Customer Passion: An Organizational Level Study. In Capitalism in Question. New York: Academy of Management.
   
working paper
Kipfelsberger, P. (2011). Die Nacht der Belohnung bei Migros: Eine Party für Kunden und Mitarbeiter.
   
working report
Eberle, T. S., & Kipfelsberger, P. (2012). Coaching-Programm 2012/2013: Konzept und Curriculum.
   
Eberle, T. S., & Kipfelsberger, P. (2011). Coaching-Programm 2011/2012: Konzept und Curriculum.
   
Eberle, T. S., & Kipfelsberger, P. (2010). Coaching-Programm 2010/2011: Konzept und Curriculum.
   
Kegel, G., & Kipfelsberger, P. (2006). Konzepte der klassischen Rhetorik und Pädagogik: Ludwig-Maximilians-Universität, Institut für Psycholinguistik.
   
presentation
Kipfelsberger, P. (2014). Kunden und ihr Einfluss auf das Klima im Unternehmen. Presented at 4. St. Galler Leadership Tag, Weiterbildungszentrum Holzweid der Universität St. Gallen.
   
Kipfelsberger, P. (2012). Customer passion: Construct and emergence, University of Michigan, Ann Arbor.
   
Kipfelsberger, P. (2012). Peer-Coaching: Helping each other to grow. Presented at Auftaktveranstaltung Frühjahr, Universität St. Gallen.
   
Kipfelsberger, P. (2012). Increasing the productive energy of organizations through customer passion: An organizational-level study. Presented at Research Meeting, University of St. Gallen.
   
Kipfelsberger, P. (2006). Die Logotherapie von Viktor E. Frankl and ihr Transfer auf Business Coaching: Gastreferentin. Presented at Masterkurs in Psychologie, Ludwig-Maximilians-Universität, München.
   
Kipfelsberger, P. (2006). Werte- und Sinn-basiertes Coaching nach Viktor E. Frankl. Presented at Jahrestreffen der Stipendiaten der Hanns-Seidel Stifung, Wildbad-Kreuth.
   
Kipfelsberger, P. (2006). Von der Idee zum Produkt - Innovation durch Scouting: Präsentation und Podiumsdiskussion als Repräsentant der Bayerischen EliteAkademie. Presented at Bayerischer Hochschulgründertag, München.
   
 
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*citation format: APA 5