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Menz, M., Kunisch, S., & Collis, D. J. (2015). The Corporate Headquarters in the Contemporary Corporation: Advancing a Multimarket Firm Perspective. The Academy of Management Annals, 9(1), 1-87, DOI:10.1080/19416520.2015.1027050.
   
Kunisch, S., Schultesteinberg, A., & Ambos, B. (2015). Corporate Parenting Reviews: Die Strategische Bedeutung der kritischen Überprüfung der Konzernzentrale. Zeitschrift Führung + Organisation (zfo), 84(1), 25-31.
   
Kunisch, S., Müller-Stewens, G., & Campbell, A. (2014). Why Corporate Functions Stumble. Harvard Business Review, 92(12), 110-117.
   
Kunisch, S., Menz, M., & Ambos, B. (2014). Changes at Corporate Headquarters: Review, Integration and Future Research. International Journal of Management Reviews, 2014(in print), 1-56, DOI:10.1111/ijmr.12044.
   
Kunisch, S., & Bilhuber Galli, E. (2014). Three Traps Facing New Corporate Center Executives: What Companies Should Consider When Hiring for Corporate Roles. The European Business Review, 2014(Sep-Oct), 85-88.
   
Boppel, M., Kunisch, S., Keil, T., & Lechner, C. (2013). Driving Change Through Corporate Programs. MIT Sloan Management Review, 55(1), 20-22.
   
Campbell, A., Kunisch, S., & Müller-Stewens, G. (2013). CEOs, Mind Your Own Business!: Why and How Corporate CEOs Should Pay More Attention to Corporate Functions. The European Business Review(March-April), 63-67.
   
Kunisch, S., Schimmer, M., & Müller-Stewens, G. (2012). A New Look for the Head Office : Corporate Headquarters Redesigns during Times of Crisis. Performance Journal, 4(4), 10-21.
   
Campbell, A., Kunisch, S., & Müller-Stewens, G. (2012). Are CEOs Getting the Best from Corporate Functions?. MIT Sloan Management Review, 53(3), 11-14.
   
Schimmer, M., & Kunisch, S. (2012). Greek Drama - Behind the Scenes of EU Integration. Harvard Kennedy School Review(1), 26-27.
   
Campbell, A., Kunisch, S., & Müller-Stewens, G. (2011). To centralize or not to centralize?. McKinsey Quarterly(3), 97-102.
   
Kunisch, S., Wahler, C., & Müller-Stewens, G. (2011). Spielentscheidend: Der Staat als M&A-Akteur. Performance(2), 14-26.
   
Kunisch, S., Wolf, C., & Quodt, J. (2010). When Forgetting is the Key – The Value of Unlearning Activities during Post-Acquisition Integration. Performance, 3(1), 5-13.
   
Dohna, Y., & Kunisch, S. (2009). Ein Blick in die Matrjoschka – Rahmenbedingungen und Motive für M&A in Russland. Osteuropa-Wirtschaft, 54(4), 237-252.
   
book
Boppel, M. (Ed.), Böhm, S. A. (Ed.), & Kunisch, S. (Ed.) (2011). From grey to silver: Managing the demographic change successfully. Berlin: Springer, DOI:10.1007/978-3-642-15594-9. - ISBN 978-3-642-15593-2.
   
Müller-Stewens, G. (Ed.), Kunisch, S. (Ed.), & Binder, A. (Ed.) (2010). Mergers & Acquisitions: Analysen, Trends und Best Practices. Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 978-3-7910-2955-9.
   
Kunisch, S. (Ed.), Welling, C. (Ed.), & Schmitt, R. (Ed.) (2010). Strategische Führung auf dem Prüfstand: Chancen und Herausforderungen in Zeiten des Wandels. Heidelberg: Springer, DOI:10.1007/978-3-642-05474-7. - ISBN 978-3-642-05473-0.
   
book chapter
Scheef, C., Kunisch, S., & Menz, M. (2011). Das strategische Programm organisieren. In Strategische Initiativen und Programme (pp. 115-142). Wiesbaden: Gabler, DOI:10.1007/978-3-8349-6965-1_5. - ISBN 978-3-8349-3122-1.
   
Böhm, S. A., Kunisch, S., & Boppel, M. (2011). An integrated framework for investigating the challenges and opportunities of demographic change. In Boppel, M., Böhm, S. A., & Kunisch, S. (Eds.), From Grey to Silver (pp. 3-21). Heidelberg: Springer, DOI:10.1007/978-3-642-15594-9_1. - ISBN 978-3-642-15593-2.
   
Kunisch, S. (2010). Von Sonderkonjunktur bis Notverkäufe: Ein Due Diligence-Bericht zur Entwicklung des deutschen M&A-Marktes. In Müller-Stewens, G., Kunisch, S., & Binder, A. (Eds.), Mergers & Acquisitions: Analysen, Trends und Best Practices (pp. 47-81). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 978-3-7910-2955-9.
   
Kunisch, S. (2010). Paralyse durch Analyse?! Oder: Auf den Spuren der Vorgänger(in) …. In Müller-Stewens, G., Kunisch, S., & Binder, A. (Eds.), Mergers & Acquisitions: Analysen, Trends und Best Practices (pp. 703-705). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 978-3-7910-2955-9.
   
Kunisch, S., & Weber, J. (2010). Die Übergabe des Staffelstabs: Auslöser, Charakteristika und Implikationen von CEO-Wechseln. In Kunisch, S., & Schmitt, R. (Eds.), Strategische Führung auf dem Prüfstand (pp. 83-99). Berlin: Springer, DOI:10.1007/978-3-642-05474-7_6. - ISBN 978-3-642-05473-0.
   
conference paper
Schultesteinberg, A., Ambos, B., & Kunisch, S. (2014). The Impact of Core Self-Evaluations on Organizational Practice Adoption in the Multinational Corporation. In , pp.7.
   
Schultesteinberg, A., Ambos, B., & Kunisch, S. (2014). Towards the Micro-Foundations of Organizational Practice Adoption in the MNC: The Role of Core Self-Evaluation. In Proceedings of the 56th Annual Meeting of the Academy of International Business "Local Contexts in Global Business", pp.25: Academy of International Business.
   
Boppel, M., Kunisch, S., & Birkinshaw, J. (2014). Corporate Programs: Analysis of a Major Structural Choice in Strategy Implementation. In Academy of Management Annual Meeting Proceedings. 2014, pp.429-434: Academy of Management, DOI:10.5465/AMBPP.2014.87.
   
Kunisch, S. (2013). Too Much is Too Much! Antecedents and Consequences of Change in the Size of Corporate Headquarters. In Capitalism in Question, pp.1-40. New York: Academy of Management.
   
Kunisch, S., Campbell, A., & Müller-Stewens, G. (2013). The Value Traps Facing Corporate Functions. In Strategy and Sustainability, pp.1-5. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Kunisch, S., & Menz, M. (2012). Corporate Strategy at the Crossroads? Inductive Derivation of a Consensus and Comprehensive Definition. In Strategy in Transition, pp.1-5. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Kunisch, S. (2011). Corporate Headquarters Change: Antecedents and Performance Implications. In Strategies for a Multi-Polar World, pp.5. Chicaco: SMS Strategic Management Society.
   
Kunisch, S. (2010). Organizational Unlearning as Antecedent of Strategic Initiative Performance. In BAI 2010 Proceedings, pp.11. Taiwan: ATISR Academy of Taiwan Information Systems Research.
   
Kunisch, S., & Menz, M. (2010). What is Corporate Strategy Really? Inductive Derivation of a Consensus and Comprehensive Definition. In Dare to Care: Passion & Compassion in Management Practice & Research, pp.40. Chicago: Academy of Management.
   
Wolf, C., & Kunisch, S. (2010). Forget it! Exploring the Role of Organizational Unlearning in Post-Acquisition Integration. In Dare to Care: Passion and Compassion in Management Practice and Research, Paper Session 998, pp.38. New York: Academy of Management.
   
Kunisch, S., & Wolf, C. (2010). Senior Moment Or Vital Stimulus?: The Role of Organizational Unlearning in Post-Acquisition Integration. In Strategic Management at the Crossroads, pp.8. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Kunisch, S. (2009). Contextual Ambidexterity - A Silver Bullet For Superior Performance: Investigating Environmental Moderators. In , pp.8: Conference Proceedings.
   
Kunisch, S., & Schmid, T. (2009). Corporate Headquarters Change: Investigating Antecedents from an Upper Echelons Perspective. In , pp.32. Chicago: Academy of Management.
   
Kunisch, S. (2008). Organizational Forgetting in Divestment: Senior Moment or Stimulus for Post-Divestment Performance?. In .
   
case study
Kunisch, S., Düblin, D., & Müller-Stewens, G. (2014). Managing Corporate Functions in Multi-Business Firms: Richemont's Corporate HR Function: ECCH.
   
Kunisch, S., Döblin, D., & Müller-Stewens, G. (2013). Corporate functions in decentralized environments: The case of Richemont's corporate HR function: The Case Centre Reference no. 313-241-1.
   
working paper
Menz, M., Kunisch, S., & Collis, D. J. (2013). What Do We Know About Corporate Headquarters? A Review, Integration, and Research Agenda: Harvard Business School Working Paper No. 14-016..
   
working report
Kunisch, S., Müller-Stewens, G., & Collis, D. J. (2012). Housekeeping at Corporate Headquarters: International Trends in Optimizing the Size and Scope of Corporate Headquarters: Survey Report. St.Gallen/Boston: University of St.Gallen/Harvard Business School.
   
article
Müller-Stewens, G., & Kunisch, S. (2010). Mergers & Acquisitions Marktentwicklung 2009/2010: Neue Übernahmewelle?. unternehmermagazin, 7/8(58), 44-46.
   
Kunisch, S., & Wahler, C. (2010). Laues Lüftchen oder Vorläufer einer steifen Brise?: Die Aktivitäten auf dem deutschen M&A-Markt stabilisieren sich im ersten Halbjahr 2010. M & A review, 8-9, 393-401.
   
Kunisch, S., & Wahler, C. (2010). Deutscher M&A-Markt im „Tal der Tränen“: Rückblick auf das M&A-Geschehen 2009. M & A review, 2, 53-62.
   
Dohna, Y., & Kunisch, S. (2009). Bezauberndes Mütterchen Russland oder argwöhnischer Bär?: M&A in Russland - Rahmenbedingungen und Motive des Going East. M & A review, 11, 498-506.
   
Kunisch, S., & Wahler, C. (2009). Deutscher M&A-Markt im Sog des globalen Abwärtstrends: Die M&A-Aktivitäten im ersten Halbjahr 2009. M & A review, 8-9, 367-375.
   
Kunisch, S. (2009). Der deutsche M&A-Markt 2008 – Im Zeichen der Finanzkrise. M & A review, 02, 47-55.
   
Kunisch, S. (2008). M&A-Aktivitäten in Deutschland im ersten Halbjahr 2008: Steigende Deal-Anzahl bei fallenden Transaktionsvolumina. Mergers and acquisitions, 8-9, 393-400.
   
Kunisch, S. (2008). M&A-Markt 2007 in Deutschland – Zwei unterschiedliche Jahreshälften. M&A REVIEW, 2, 57-65.
   
 
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*citation format: APA 5