University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Christine Legner

title  
 
journal paper
Winter, R., Legner, C., & Fischbach, K. (2014). Introduction to the special issue on enterprise architecture management. Information Systems And E-Business Management, 12, 1-4.
   
Legner, C. (2008). Evolution of Business-to-Business E-Services from First Generation E-Commerce Solutions to Multichannel Architectures. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 6(2), 58-77.
   
Legner, C., & Vogel, T. (2008). Leveraging Web Services for Implementing Vertical Industry Standards: A Model for Service-Based Interoperability. Electronic Markets, 18(1), 39-52.
   
Legner, C., & Schemm, J. (2008). Toward the Inter-organizational Product Information Supply Chain – Evidence from the Retail and Consumer Goods Industries. Journal of the AIS, 9(3/4), 120-152.
   
Legner, C., & Vogel, T. (2008). Leveraging Web Services for Implementing Vertical Industry Standards - A Model for Service-Based Interoperability. Electronic Markets, 18(1), 39-52.
   
Legner, C., & Lebreton, B. (2007). Preface to the Focus Theme Section on Business Interoperability: Business Interoperability Research – Present Achievements and Upcoming Challenges. Electronic Markets, 17(3), 176-186.
   
Legner, C., & Otto, B. (2007). Stammdatenmanagement. WISU - Das Wirtschaftsstudium, 236(04), 562-568.
   
Legner, C., & Lebreton, B. (2007). Preface to the Focus Theme Section: ‘Business Interoperability’ Business Interoperability Research: Present Achievements and Upcoming Challenges. Electronic Markets, 17(3), 176-186.
   
Legner, C., & Thiesse, F. (2006). RFID-based Maintenance at Frankfurt Airport. IEEE Pervasive Computing(January-March), 34-39.
   
Legner, C. (2006). Intelligente Verbindungen – Top 4 Netzwerker. CIO Magazin(Sonderheft IX), 22-25.
   
Alt, R., Legner, C., & Österle, H. (2005). Virtuelle Organisation - Konzept, Realität und Umsetzung. HMD-Praxis der Wirtschaftsinformatik(242), 7-20.
   
Alt, R., Gizanis, D., & Legner, C. (2005). Collaborative Order Management: Toward Standard Solutions for Interorganizational Order Management. International Journal of Technology Management, 31(1/2), 78-97.
   
Caesar, M., Legner, C., & Österle, H. (2005). Kundenprozessportale. WISU, 34(2), 216-223.
   
Caesar, M., Legner, C., Österle, H., & Capt, J. G. (2005). Kundenprozessorientierung durch Service-Portale: Das Beispiel W@M von Endress+Hauser. Information Management & Consulting, 20(1), 77-82.
   
Gizanis, D., Legner, C., Österle, H., & Solberg, T. (2005). Architektur zur Unterstützung der verteilten Auftragsabwicklung von ABB. HMD - Praxis Der Wirtschaftsinformatik, 243, 47-58.
   
Hanhart, D., Jinschek, R., Kipper, U., Legner, C., & Österle, H. (2005). Mobile und Ubiquitous Computing in der Instandhaltung – Bewertung der Anwendungsszenarien bei der Fraport AG. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik(244), 62-73.
   
Loser, C., Legner, C., & Österle, H. (2004). DIE LÖSUNG: Bits und Bytes ersetzen den Papierstapel. io new management, 73(1-2), 58-61.
   
Heutschi, R., Legner, C., Schiesser, A., Barak, V., & Österle, H. (2003). Potential benefits and challenges of e-detailing in Europe. International Journal of Medical Marketing, 3(4), 263-273.
   
Loser, C., Legner, C., & Österle, H. (2003). DER FALL: Bits und Bytes ersetzen den Papierstapel. io new management, 72(12), 60-65.
   
Brecht, L., Legner, C., Muschter, S., & Österle, H. (1998). Prozessführung mit nicht-finanziellen Führungsgrössen - Konzept und Erfahrungen. Controlling, 10(5), 286-294.
   
thesis
Legner, C. (1999). Benchmarking informationssystemgestützter Geschäftsprozesse, UniSG, Thesis. Wiesbaden: DUV-Verlag. - ISBN 3-8244-7020-9.
   
book
Gizanis, D., Legner, C., & Grau, J. U., Gizanis, D. (Ed.), Legner, C. (Ed.), & Grau, J. U. (Ed.) (2003). Kooperative Auftragsabwicklung zwischen Handel und Konsumgüterindustrie. Heidelberg: Physica-Verlag.
   
book chapter
Alt, R., & Legner, C. (2008). Business Networking. In Haeberle, S. (Eds.), Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, Band A-E (pp. 165-169). München, Wien: Oldenbourg.
   
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2008). Global Data Synchronization – Lösungsansatz für das überbetriebliche Produktstammdatenmanagement zwischen Konsumgüterindustrie und Handel?. In Becker, J., Knackstedt, R., & Pfeiffer, D. (Eds.), Wertschöpfungsnetzwerke. Konzepte für das Netzwerkmanagement und Potenziale aktueller Informationstechnologien (pp. 173-192). Heidelberg: Physica.
   
Gizanis, D., Legner, C., & Österle, H. (2005). Architektur für die kooperative Auftragsabwicklung. In Ferstl, O. K., Sinz, E. J., Eckert, S., & Isselhorst, T. (Eds.), Wirtschaftsinformatik 2005: eEconomy,eGovernment, eSociety (pp. 43-62). Heidelberg: Physica-Verlag.
   
Legner, C. (2005). Integriertes Service Management. In Woelfe, R., & Schubert, P. (Eds.), Integrierte Geschäftsprozesse mit Business Software (pp. 181-188). München: Hanser.
   
Legner, C., Brecht, L., & Österle, H. (1999). Durch Prozessbenchmarking zur Verbesserung SAP-gestützter Geschäftsprozesse. In Wenzel, P. (Eds.), Business Computing mit SAP R/3- Modellierung, Customizing und Anwendung betriebswirtschaftlich-integrieter Geschäftsprozesse (pp. 217-235). Wiesbaden: Vieweg.
   
conference paper
Viering, G., Legner, C., & Ahlemann, F. (2009). The (Lacking) Business Perspective on SOA – Critical Themes in SOA Research. In Tagungsband der Konferenz Wirtschaftsinformatik 2009.
   
Legner, C. (2009). Do Web Services Foster Specialization? - An Analysis of Commercial Web Service Directories. In Tagungsband der Konferenz Wirtschaftsinformatik 2009.
   
Hanhart, D., Legner, C., & Österle, H. (2008). Eine Serviceorientierte Architektur (SOA) für die Integration von RFID-, Sensor- und Lokalisierungsdaten im Facility Management. In Dinter, B., & Winter, R. (Eds.), Synergien durch Integration und Informationslogistik (Tagungsband der DW2008), pp.475-489. Bonn: Gesellschaft für Informatik.
   
Schemm, J., & Legner, C. (2008). The Role and Emerging Landscape of Data Pools in the Retail and Consumer Goods Industries. In Proceedings of the 41st Annual Hawaii International Conference on System Sciences (CD-ROM): Computer Society Press.
   
Legner, C., & Vogel, T. (2007). Design Principles for B2B Services – An Evaluation of Two Alternative Service Designs. In Zhang, L. J., van der Aalst, W., & Hung, P. C. K. (Eds.), Proceedings of the 3rd IEEE International Conference on Services Computing, pp.372–379. Los Alamitos / CA: IEEE Computer Society.
   
Legner, C., Vogel, T., Loehe, J., & Mayerl, C. (2007). Transforming Inter-Organizational Business Processes into Service-Oriented Architectures: Method and Applicationin the Automotive Industry. In Tagungsband zur 15. ITG/GI - Fachtagung Kommunikation in Verteilten Systemen (KivS): VDE Verlag.
   
Legner, C., & Wende, K. (2007). The Challenges of Inter-organizational Business Process Design – a Research Agenda. In Österle, H., & Schelp, J. (Eds.), Proceedings of the 15th European Conference on Information Systems (ECIS 2007), pp.1643–1654.
   
Legner, C., & Vogel, T. (2007). Service-based Interoperability – Leveraging Web Services for Implementing Industry Standards. In Markus, L. M., Hampe, F. J., Gricar, J., Pucihar, A., & Lenhart, G. (Eds.), Proceedings of the 20th Bled eConference eMergence.
   
Greiner, U., Legner, C., Lippe, S., & Wende, K. (2007). Business Interoperability Profiles: Relating Business Interoperability Issues to Technical Interoperability Solutions. In Proceedings of the 3rd International Conference on Interoperability for Enterprise Software and Applications (I-ESA 2007).
   
Legner, C. (2007). Is there a Market for Web Services? - An Analysis of Web Services Directories. In Proceedings of Mashups 2007, 1st International Highlight Workshop on Web APIs and Services Mashups.
   
Legner, C., & Heutschi, R. (2007). SOA Adoption in Practice - Findings from Early SOA Implementations. In Österle, H., Schelp, J., & Winter, R. (Eds.), Proceedings of the 15th European Conference on Information Systems "Relevant rigour - Rigorous relevance", pp.1643-1654.
   
Heutschi, R., Legner, C., & Österle, H. (2006). Serviceorientierte Architekturen: Vom Konzept zum Einsatz in der Praxis. In Schelp, J., Winter, R., Ulrich, F., Rieger, B., & Turowski, K. (Eds.), DW 2006 - Integration, Informationslogistik und Architektur, Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings, Volume P-90, pp.361-382. Bonn: Köllen Verlag.
   
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2006). Global Data Synchronization – Hype oder Lösung für das überbetriebliche Produktstammdatenmanagement zwischen Konsumgüterindustrie und Handel?. In Tagungsband Handelsinformationssysteme 2006, im Erscheinen.
   
Legner, C., & Wende, K. (2006). Electronic Bill Presentment and Payment. In Proceedings of the 14th European Conference on Information Systems ECIS 2006.
   
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2006). E-Contracting: Towards IT-enabled collaboration processes in contract management. In Lehner, F., Noesekabel, H., & Kleinschmidt, P. (Eds.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2006 Tagungsband 1, pp.255-272. Berlin: GITO-Verlag.
   
Schemm, J., Legner, C., & Zurmuehlen, R. (2006). Evolution of Process Portals to Multi-Channel Architectures – A Service-Oriented Approach at ETA SA. In Proceedings of 19th Bled eConference "eValues", forthcoming.
   
Wende, K., & Legner, C. (2006). Evolution of Business Interoperability in the Automotive Industry. In Cunningham, P., & Cunningham, M. (Eds.), Exploiting the Knowledge Economy - Issues, Applications, Case Studies, 3, pp.239-246. Amsterdam: IOS Press.
   
Legner, C., & Wende, K. (2006). Towards an Excellence Framework for Business Interoperability. In 19th Bled eConference eValues.
   
Hanhart, D., Legner, C., & Österle, H. (2005). Anwendungsszenarien des Mobile und Ubiquitous Computing in der Instandhaltung. In Pousttchi, K., & Turowski, K. (Eds.), Mobile Business - processes, platforms, payments: Proceedings zur 5. Konferenz Mobile Commerce Technologien und Anwendungen, pp.45-58. Bonn: Gesellschaft für Informatik. - ISBN 3-88579-388-1.
   
Loser, C., Legner, C., & Gizanis, D. (2004). Master Data Management for Collaborative Service Processes. In International Conference on Service Systems and Service Management. forthcoming: Research Center for Contemporary Management, Tsinghua University.
   
Gizanis, D., & Legner, C. (2004). Umsetzungsalternativen für die kooperative Auftragsabwicklung. In Chamoni, P., Deiters, W., Gronau, N., Kutsche, R., Loos, P., Mueller-Merbach, P., Rieger, B., & Sandkuhl, K. (Eds.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2004, pp.63-75. Berlin: Akademische Verlagsgesellschaft Aka.
   
Gizanis, D., Legner, C., & Grau, J. (2003). Kooperative Auftragsabwicklung zwischen Handel und Konsumgüterindustrie. In Uhr, W., Esswein, W., & Schoop, E. (Eds.), Wirtschaftsinformatik 2003, Band I, pp.531-552. Heidelberg: Physica-Verlag.
   
Österle, H., & Legner, C. (1999). Prozessbenchmarking - Ein methodischer Ansatz zur Prozessentwicklung mit Standarsoftware. In Scheer, A., & Nuettgens, M. (Eds.), Electronic Business Engineering, pp.331-352. Heidelberg: Physica.
   
working paper
Legner, C., Pelli, D., Loehe, J., Walden, J., Fischer, T., & Stein, O. (2008). Wandel in den Wertschöpfungsstrukturen der Automobilindustrie - Konsequenzen für Prozesse und Informationssysteme. Oestrich-Winkel: Institute of Research on Information Systems, European Business School.
   
Schemm, J., Legner, C., & Otto, B. (2007). Global Data Synchronization - Current Status and Future Trends. St. Gallen: Institute of Information Management, University of St. Gallen.
   
Legner, C., & Wende, K. (2007). Business Interoperability Framework.
   
Vogel, T., Legner, C., Au, C., Augenstein, C., Loehe, J., Schnabel, F., & Wittmer, J. (2007). SOA for Automotive: Konzept m:n-fähiger Web Services für das überbetriebliche Änderungsmanagement. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Legner, C. (2006). Abschlussbericht Competence Center Business Networking 3 (CC BN3). St. Gallen: Universität St. Gallen.
   
Wende, K., & Legner, C. (2006). Electronic Bill Presentment and Payment in B2B relationships - Results of a survey with European industrial companies.
   
Schemm, J., Heutschi, R., Vogel, T., Wende, K., & Legner, C. (2006). Serviceorientierte Architekturen: Einordnung im Business Engineering. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Wende, K., Vogel, T., Schemm, J., Schmidt, A., Osl, P., Hoening, F., & Legner, C. (2006). Überbetriebliches Prozessdesign mit Public Processes – Konzept und Anwendung. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Legner, C., & Heutschi, R. (2005). Serviceorientierte Architekturen: Vom Konzept zum Einsatz in der Praxis.
   
Gizanis, D., & Legner, C. (2004). Architektur für die kooperative Auftragsabwicklung. Universität St. Gallen.
   
Caesar, M., Gizanis, D., Senger, E., & Legner, C. (2004). Collaborative Metrics. St.Gallen: IWI-HSG.
   
Heutschi, R., Legner, C., & Österle, H. (2004). Business-to-Doctor: Elektronische Interaktion zwischen Pharmaunternehmen und Ärzten.
   
Caesar, M., & Legner, C. (2003). Einsatzbereiche und Fallbeispiele zu Service-Portalen. St. Gallen.
   
Gizanis, D., Legner, C., & Grau, J. (2003). Kooperative Auftragsabwicklung zwischen Handel und Konsumgüterindustrie. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsautomatik an der Universität St.Gallen.
   
Gizanis, D., & Legner, C. (2003). Kooperative Auftragsabwicklung im Dienstleistungsbereich. St. Gallen: Universität St. Gallen.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5