University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Ferlic, F., Gomez, P., & Raisch, S. (2009). Wie Ihr Unternehmen gesund wächst. Harvard Business Manager(10).
   
Probst, G., Raisch, S., & Zimmermann, A. (2006). Wachstumsstrategien: Wie BMW Mercedes überholt hat. io new management(12), 54-59.
   
Luger, J., Raisch, S., & Schimmer, M. (2013). The Paradox of Static and Dynamic Ambidexterity. Academy of Management Proceedings, 2013(11466), 1-40, DOI:10.5465/AMBPP.2013.11466abstract.
   
Raisch, S. (2005). Tapping the Power of Paradox: Organizing for Profitable Growth.. Die Unternehmung, 59(4), 353-365.
   
Zimmermann, A., & Raisch, S. (2011). Rightsizing: Ein Überblick zu Ansätzen und Methoden. Organisationsentwicklung, 2011(3), 4-11.
   
Raisch, S. (2005). Organizational Crisis - The Logic of Failure. Academy of Management Executive, 19(1), 17.
   
Raisch, S., Birkinshaw, J., Probst, G., & Tushman, M. (2009). Organizational Ambidexterity: Balancing Exploitation and Exploration for Sustained Performance. Organization Science, 20(4), 685-695, DOI:10.1287/orsc.1090.0428.
   
Raisch, S., & Birkinshaw, J. (2008). Organizational Ambidexterity: Antecedents, Outcomes, and Moderators. Journal of Management, 34(3), 375-409.
   
Vonkrogh, G., & Raisch, S. (2007). Navigating a Path to Smart Growth. MIT Sloan Management Review, 48(3), 65-72.
   
Gomez, P., Probst, G., Raisch, S., & Zimmermann, A. (2011). Führung im Wandel: Sind Visionäre oder Pragmatiker erfolgreicher?. Organisationsentwicklung, 2011(3), 90-91.
   
von Krogh, G., & Raisch, S. (2009). Focus Intensely on a Few Great Innovation Ideas. Harvard Business Review, 87(10), 32-32.
   
Raisch, S., & Vonkrogh, G. (2007). El camino del crecimiento inteligente. Harvard Deusto Business Review, 160, 40-50.
   
Raisch, S. (2004). Die Logik des Niedergangs. Harvard Business Manager, 26(3), 37-45.
   
Gomez, P., Raisch, S., & Rigall, J. (2007). Die Formel für profitables Wachstum. Harvard Business Manager, 20-30.
   
Gomez, P., Probst, G., & Raisch, S. (2007). Die Erfolgsformel für nachhaltiges Wachstum. io New Management, 10, 42-45.
   
Zimmermann, A., Gomez, P., Probst, G., & Raisch, S. (2014). Creating Societal Benefits and Corporate Profits. MIT Sloan Management Review(Spring), 18-21.
   
Raisch, S. (2004). Crash d'Entreprises: La Logique de l'Echec. L' Expansion Management Review(113), 33-40.
   
Raisch, S. (2008). Balanced Structures: Designing Organizations for Profitable Growth. Long Range Planning, in press.
   
book
Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P. (2007). Wege zum Wachstum: wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen. Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Raisch, S. (2004). Dynamic strategic analysis : demystifying simple success strategies. Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag. - ISBN 3-8244-8249-5.
   
book chapter
Ferlic, F., & Raisch, S. (2007). Wachstumsziele definieren: Der Rhythmus der Unternehmensentwicklung. In Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P. (Eds.), Wege zum Wachstum: wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 10-25). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Gomez, P., Raisch, S., & Probst, G. (2007). Strukturen für nachhaltig profitables Wachstum. In Raisch, S., Gomez, P., & Probst, G. (Eds.), Wege zum Wachstum: Wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 110-123). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Reimers, H., & Raisch, S. (2003). Strategisches Sourcing: Eine zentrale Managementaufgabe der Zukunft.. In Sourcing (pp. 37-53): Frankfurter Allgemeine Buch.
   
Raisch, S., & Hotz, F. (2010). Shaping the Context for Learning: Corporate Alignment Initiatives, Environmental Munificence, and Firm Performance. In Wall, S., Zimmermann, C., Klingebiel, R. and Lange, D. (Eds.). Strategic Reconfigurations: Building Dynamic Capabilities in Rapid-Innovation-Based Industries. (pp. in press). Cheltenham: Edward Elgar.
   
Raisch, S., & Klarner, P. (2007). Organisches Wachstum: Profitable Entwicklung aus eigener Kraft. In Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P. (Eds.), Wege zum Wachstum: wie Sie nachhaltigen Unternehmerserfolg erzielen. (pp. 39-53). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Ferlic, F., & Raisch, S. (2007). Neue Märkte erschliessen: Profitables Wachstum aus dem Kern. In Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P. (Eds.), Wege zum Wachstum: wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 25-38). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Raisch, S., & Ferlic, F. (2007). Nestlé: Nachhaltig profitables Wachstum in reifen Märkten. In Raisch, S., Gomez, P., & Probst, G. (Eds.), Wege zum Wachstum: Wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 191-202). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Raisch, S., & Ferlic, F. (2008). Nestlé: Sustaining Growth in Mature Markets. In Strategic Management: Competitiveness and Globalization (8th Edition) (pp. 261). Florence: Cengage Learning, Inc.. - ISBN 032458704X.
   
Zimmermann, A., & Raisch, S. (2007). Nachhaltiges Wachstum: wie BMW Mercedes überholte. In Raisch, S., Gomez, P., & Probst, G. (Eds.), Wege zum Wachstum: Wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 178-191). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Hotz, F., & Raisch, S. (2007). Disruptive strategische Innovation: Wie sich etablierte Unternehmen im Wettbewerb behaupten. In Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P. (Eds.), Wege zum Wachstum: wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen (pp. 76-90). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0399-0.
   
Reimers, H., & Raisch, S. (2004). Die Wirtschaftlichkeitsbetrachtung im Rahmen von Outsourcing. In Handbuch IT Outsourcing (pp. 11-30). Berlin: Erich Schmidt.
   
Probst, G., & Raisch, S. (2004). Das Unternehmen im Gleichgewicht. In Richtiges und Gutes Management: Vom System zur Praxis. (pp. 231-248). Bern: Haupt Verlag.
   
Probst, G., & Raisch, S. (2006). Can Knowledge be Merged?. In Handbuch Mergers und Acquisitions Management: Planung, Durchführung, Integration (pp. 1039-1062). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3-409-14317-3.
   
conference paper
Raisch, S. (2005). Three Journeys into the Complexity and Dynamism underlying Firm Performance.. In .
   
Luger, J., & Raisch, S. (2012). The Paradox of Static and Dynamic Ambidexterity. In Strategy in Transition. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Luger, J., Raisch, S., & Schimmer, M. (2013). The Paradox of Static and Dynamic Ambidexterity. In Capitalism in Question. New York: Academy of Management, DOI:10.5465/AMBPP.2013.11466abstract.
   
Ferlic, F., & Raisch, S. (2007). The Human Factor: Resource-Based Thresholds to Optimum Firm Growth. In .
   
Raisch, S., & Ferlic, F. (2007). The Growth Corridor: Managerial, Financial, and Market Thresholds to Optimum Firm Growth. In .
   
Borzillo, S., Probst, G., & Raisch, S. (2008). The Governance Paradox: Balancing Autonomy and Control in Managing Communities of Practice. In Academy of Managament Best Paper Proceedings. Briarcliff Manor, NY: Academy of Management.
   
Zimmermann, A., Raisch, S., & Birkinshaw, J. (2013). The Emergent Process of Ambidexterity. In Capitalism in Question, pp.40. New York: Academy of Management.
   
Zimmermann, A., Raisch, S., & Knoll, S. (2006). Strategy as Balanced Evolution. In Strategy Process: Developing Dynamic Capabilities For Change and Transformation.
   
Hotz, F., Raisch, S., & Schläpfer, J. (2007). Shaping the Context for Organizational Learning: Corporate Alignment Initiatives, Environmental Munificience, and Firm Performance.. In .
   
Ferlic, F., Raisch, S., & Vonkrogh, G. (2008). Reconciling Competitive Action and Competitive Rivalry: Implications for Firm Performance. In , pp.-: Academy of Management Conference.
   
Zimmermann, A., & Raisch, S. (2008). Intra-Project Ambidexterity in Technology Innovation: Antecedents and Outcomes.. In .
   
Raisch, S., & Zimmermann, A. (2008). Exploratory Search in Mature Firms: Selecting Appropriate Structural Contexts. In .
   
Raisch, S., & Schläpfer, J. (2006). Exploitation, Exploration, or Both? Patterns of Dynamic Organizational Alignment in the Central European Insurance Industry. In .
   
Raisch, S. (2006). Exploitation, Exploration, or Both? A Contingency Model of Balanced Organizational Forms.. In .
   
Klarner, P., Probst, G., & Raisch, S. (2008). Does Rhythm Matter? Towards a Conceptual Model of the Rhythm of Organizational Change and Performance.. In .
   
Zimmermann, A., & Raisch, S. (2009). Do Incumbents Really Fail to Innovate? The Role of Exploratory Search and Structural Contexts. In Finalist for Best Paper for Practice Implications Award.
   
Probst, G., & Raisch, S. (2005). Balancing Autonomy and Cooperation: Organizational Structures in the 21st Century.. In .
   
Raisch, S., & Zimmermann, A. (2007). Balanced Organizational Forms: Towards a Strategic Contingency Model. In .
   
Zimmermann, A., & Raisch, S. (2009). Ambidexterity in Inter-Firm Relationships: Governance Structures and Knowledge Processes. In Best Conference Paper Proceedings, pp.1: Academy of Management.
   
Raisch, S., Zimmermann, A., & Cardinal, L. (2012). A Revised Blueprint of the Ambidextrous Organization: Reuniting Structural and Contextual Theories. In The Informal Economy, Paper 1646, pp.1. New York: Academy of Management.
   
Zimmermann, A., Raisch, S., & Birkinshaw, J. (2011). A Process Study of Inter-Firm Relationships: Exploration, Exploitation, and Emergent Ambidexterity. In West meets East: Enlightening, Balancing, Transcending, Paper Session 1102. New York: Academy of Management.
   
case study
Raisch, S., & Ferlic, F. (2006). Nestlé: Sustaining Growth in Mature Markets.: European Case Clearing House.
   
Raisch, S., & Ferlic, F. (2007). Nestlé: Sustaining Growth in Mature Markets: ECCM.
   
Tushman, M., Raisch, S., & Welling, C. (2009). GE Money Bank: The M-Budget Card Initiative. HBS Case: Harvard Business School Publishing.
   
Raisch, S., & Zimmermann, A. (2006). Changing Fortunes: Corporate Growth at DaimlerChrysler and BMW (1998-2005). Cranfield University, Wharley End Beds, UK: European Case Clearing House (ecch).
   
Raisch, S., & Zimmermann, A. (2007). BMW Group: Organizing for Innovation and Efficiency: University of St. Gallen.
   
Raisch, S., Ferlic, F., & Welling, C. (2009). ArcelorMittal: A Growth Story: University of St. Gallen.
   
article
Reimers, H., & Raisch, S. (2004). Von der Kostensenkung zur Wirtschaftlichkeit. InformationWeek.
   
Probst, G., Raisch, S., & Ferlic, F. (2008). Unternehmerische Balance - Nestlés organisches Wachstum in reifen Märkten.. Zeitschrift für Führung und Organisation, 3, 170-176.
   
Raisch, S. (2008). Unternehmenswachstum: Die Substanz entwickeln.. Alpha, 1-3.
   
Raisch, S., & Klarner, P. (2007). Organisationalen Wandel messen. OrganisationsEntwicklung, forthcoming.
   
Probst, G., & Raisch, S. (2004). Les logiques de l'échec. Bilan.
   
Raisch, S., & Vonkrogh, G. (2007). It pays to keep your growth targets realistic. Financial Times, 13.
   
Vonkrogh, G., & Raisch, S. (2007). Inneres Gleichgewicht: die Grenzen gesunden Wachstums. Wirtschaftswoche, 28, 67.
   
Raisch, S., & Klarner, P. (2007). In Ruhe wachsen. Financial Times Deutschland.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5