University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Ingrid Schoenwald

title  
 
thesis
Schoenwald, I. (2007). Change Management in Hochschulen. Die Gestaltung soziokultureller Veränderungsprozesse zur Integration von E-Learning in die Hochschullehre, Universität St.Gallen, Thesis. Lohmar: Josef Eul. - ISBN 978-3-89936-568-9.
   
book
Schoenwald, I., Euler, D., & Seufert, S., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2004). Supportstrukturen zur Förderung einer innovativen eLearning-Organisation an Hochschulen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-31-6.
   
book chapter
Schoenwald, I. (2007). Gestaltung von Veränderungsprozessen für die Integration von E-Learning an Hochschulen. In Handbuch E-Learning (pp. 1-15, Kap. 3.17). Köln: Deutscher Wirtschaftsdienst.
   
Schoenwald, I. (2007). Die Gestaltung von Supportstrukturen als Element des Change Managements an Hochschulen. In eUniversity – Update Bologna (pp. 51-63). Münster: Waxmann.
   
Schoenwald, I. (2005). E-Learning als Chance oder Herausforderung für die Entwicklung einer neuen Lernkultur. In Fernausbildung ist mehr... Auf dem Weg vom technologischen Potenzial zur didaktischen Innovation (pp. 101-109). Augsburg: Ziel.
   
Schoenwald, I. (2005). Gestaltung des E-Learning-Projektmanagements an Hochschulen. In Euler, D., & Seufert, S. (Eds.), E-Learning in Hochschulen und Bildungszentren (pp. 207-224). München: Oldenburg. - ISBN 3-486-20008-9.
   
conference paper
Schoenwald, I. (2005). Change management in higher education - development of a framework and its application on the integration of eLearning in universities. In .
   
Hasanbegovic, J., Dreier, M., & Schoenwald, I. (2004). How to engage second wave faculty to improve their teaching by using eLearning?. In .
   
Schoenwald, I. (2003). Sustainable implementation of E-Learning as a change process at universities. In .
   
working report
Schoenwald, I., Euler, D., Angehrn, A., & Seufert, S. (2006). EduChallenge Learning Scenarios. SCIL Working Paper 8. St.Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik.
   
Schoenwald, I., Euler, D., Hasanbegovic, J., & Seufert, S. (2006). Evaluation eines Lernszenarios für eLearning Change Agents an Hochschulen. SCIL–Arbeitsbericht 10. St.Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik.
   
Angehrn, A., Schoenwald, I., Euler, D., & Seufert, S. (2005). Behind EduChallenge. SCIL working paper 7. St.Gallen: Institut für Wirtschaftspägagogik.
   
Schoenwald, I., Seufert, S., & Euler, D. (2004). Supportstrukturen zur Förderung einer innovativen eLearning-Organisation an Hochschulen: SCIL-Arbeitsbericht 3. St. Gallen.
   
presentation
Schoenwald, I. (2006). Die Gestaltung von Supportstrukturen als Element des Change Managements an Hochschulen. Presented at eUniversity – Update Bologna, Bonn.
   
Schoenwald, I. (2005). Change management in higher education - development of a framework and its application on the integration of eLearning in universities. Presented at 18th Annual CHER Conference, Jyväskylä.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5