University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

Fabian Widmann

title  
 
book chapter
Bieger, T., & Widmann, F. (2007). Destination, Destinationsmanagement. In Fuchs, W. (Eds.), Lexikon Tourismus : Destinationen, Gastronomie, Hotellerie, Reisemittler, Reiseveranstalter, Verkehrsträger (pp. 179-191). München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag. - ISBN 978-3-486-25069-5.
   
Bieger, T., Derungs, C., Riklin, T., & Widmann, F. (2006). Das Konzept des integrierten Standortmanagements - Eine Einführung. In Pechlaner, H., Fischer, E., & Hammann, E. M. (Eds.), Standortwettbewerb und Tourismus: Regionale Erfolgsstrategien (pp. 11-27). Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 3-503-09379-6.
   
Widmann, F. (2006). Struktur und Steuerung virtueller Dienstleistungsunternehmen: Fallbeispiel Innenstadt Ravensburg. In Dienstleistungsmanagement in Netzwerken - Wettbewerbsvorteile durch das Management des virtuellen Dienstleistungsunternehmens (pp. 235-239). Bern: Haupt Verlag. - ISBN 978-3-258-07034-6.
   
Widmann, F. (2006). Strategieprozess der Destination St.Moritz. In Dienstleistungsmanagement in Netzwerken - Wettbewerbsvorteile durch das Management des virtuellen Dienstleistungsunternehmens (pp. 143-147). Bern: Haupt Verlag. - ISBN 978-3-258-07034-6.
   
Bieger, T., Beritelli, P., Weinert, R., & Widmann, F. (2006). Demographic and economic change and their impact on second home utilisation in Swiss tourist destinations. In Weiermair, K., Bieger, T., & Pechlaner, H. (Eds.), Time Shift, Leisure and Tourism (pp. 119-130). Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 3-503-09746-5.
   
conference paper
Beritelli, P., Laesser, C., & Widmann, F. (2006). Making sense of destination promotion - On the impact of promotional measures on overnight stays and income from tourism. In Marketing efficiency in tourism - Coping with volatile demand, pp.145-158. Berlin: Erich Schmidt Verlag (www.esv.info/3-503-09724-4. - ISBN 3 503 09724 4.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5