University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
après Personnes
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
après Année

Publications

Titre  
 
chapitre dans un livre
Laesser, C., & Romer, D. (2009). Internationale Passagierrechte und Wahrnehmung von Verspätungen durch Flugpassagiere. In Wittmer, A., & Müller, R. (Eds.), Auswirkungen supranationaler Regulierungen in der Luftfahrt (pp. 112-137). Zürich: Dike. - ISBN 978-3-03751-136-7.
   
Laesser, C. (2008). Evaluation und kundenwertorientierte Verbesserung der Dienstleistungsqualität. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz: Strategische Differenzierung durch konsequente Kundenorientierung (pp. 270-290). Zürich: Versus. - ISBN 978-3-03909-085-3.
   
Beritelli, P., Laesser, C., & Weinert, R. (2007). Kundennutzen des Eigentums von Zweitwohnungen. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft (pp. 177-189). St. Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2007). Vor- und Nachteile alternativer Finanzierungsmodelle für Hotelimmobilien. In Frehse, J., & Weiermair, K. (Eds.), Hotel Real Estate Management (pp. 165-174). Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978-3-503-10641-7.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2007). 10 Jahre touristische Marktforschung - Mythen und Fakten. In Bandi, M., Gurtner, R., Heller, A., Keller, B., Lauper, B., Moesch, C., Müller, Y., & Weber, F. (Eds.), Ein Freizeit- und Tourismusforscher in Theorie und Praxis - Festschrift zum sechzigsten Geburtstag von Prof. Dr. Hansruedi Müller (pp. 62-76). Bern: Forschungsinstitut für Freizeit und Tourismus der Universität Bern. - ISBN 3-905666-06.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Wittmer, A. (2006). Perspectives of mobility in leisure and tourism - About the customer value of transport. In Weiermair, K., Pechlaner, H., & Bieger, T. (Eds.), Time Shift, Leisure and Tourism. Impacts of Time Allocation on Successful Products and Services (pp. 267-385). Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 3-503-09746-5.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2006). Das WWW als Informationsquelle im Tourismus: Ersatz oder Ergänzung?. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2005 / 2006 (pp. 77-98). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-14-3.
   
Laesser, C. (2005). Wer bindet Gäste? Beherbergungsindustrie oder DMO? Einblicke auf Basis der Wiederkehrabsichten von Gästen. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2004/ 2005 (pp. 11-28). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-12-7.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Beritelli, P. (2004). Tendance de la demande sur le marché mature des voyages aux sports d'hiver. Le cas des touristes suisses. In Sports de montagne et territoire dans les Alpes (pp. 33-49). Grenoble: Institut de Géographie Alpine.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2004). Neue Organisationsformen und Geschäftsmodelle im Tourismus. In Weiermair, K., Peters, M., Pechlaner, H., & Kaiser, M. O. (Eds.), Unternehmertum im Tourismus (pp. 69-90). Berlin: Erich Schmidt. - ISBN 3-503-07801-0.
   
Laesser, C., Raich, F., & Pechlaner, H. (2004). Chances and limitations of business reconfiguration of alpine SME mountain railway companies: The case of Switzerland and South Tyrol. In The future of SME in tourism (pp. 179-200). St. Gallen: AIEST. - ISBN 3-9521723-5-9.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2004). Future Living Conditions and Mobility: Travel Behaviour of Alpine Tourists. In Chon, K. S. (Eds.), The Tourism and Leisure Industry: Shaping the Future (pp. 253-270). Binghamton: Haworth Hospitality Press. - ISBN 0-7890-2102-1.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Beritelli, P. (2004). Informationsquellen für Reiseentscheidungen - ein prozessorientierter Ansatz. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2003/ 2004 (pp. 15-26). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-10-0.
   
Laesser, C., Bieger, T., & Beritelli, P. (2004). Markteintritt von low cost airlines (LCA): Folgen für die Verkehrsmittelwahl zwischen Schweiz und Deutschland. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2003/04 (pp. 115-126). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-11-9.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Boksberger, P. (2003). Nachhaltiger Kundenwert bei Dienstleistungen zwischen L- und C-Nutzen. In Matzler, K., Pechlaner, H., & Renzl, B. (Eds.), Werte schaffen - Perspektiven einer stakeholderorientierten Unternehmensführung (pp. 143-164). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3-409-12482-9.
   
Bieger, T., Scherer, R., Bischof, L., & Laesser, C. (2003). Die wirtschaftliche Bedeutung des Annual Meeting des World Economic Forum. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2002/ 2003 (pp. 161-186). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-08-9.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2003). Netzwerkdesign im Schienenverkehr am Beispiel Schweiz - Lehren aus der Airlineindustrie. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2002/ 2003 (pp. 37-54). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-09-7.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2003). Tourismustrends - eine aktuelle Bestandesaufnahme. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2002/ 2003 (pp. 13-38). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-08-9.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Bischof, L. (2003). Das Konzept 'Attraktionspunkte' - Theoretische Grundlagen und praktische Folgerungen. In Attraktionspunkte - Multioptionale Erlebniswelten für wettbewerbsfähige Standorte (pp. 13-89). Bern: Paul Haupt. - ISBN 3-258-06505-5.
   
Laesser, C. (2002). Aufgaben des Destinationsmanagements und Herausforderungen für eine zukunftsorientierte Tourismuspolitik. In Pechlaner, H., Weiermair, K., & Laesser, C. (Eds.), Tourismuspolitik und Destinationsmanagement (pp. 77-122). Bern: Paul Haupt. - ISBN 3-258-06483-0.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Caspar, P. (2002). Branchenmobilität von Kadermitarbeitern: Das Fallbeispiel Tourismus. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2001/2002. St. Gallen: IDT. - ISBN 3-906532-06-2.
   
Hermann, F., Laesser, C., & Schwaninger, M. (2002). Mediationsverfahren bei Verkehrs-Grossprojekten. Beobachtungen und Erfahrungen am Fallbeispiel "Gasteinertal". In Bieger, T., Kaspar, C., & Laesser, C. (Eds.), (pp. 21-43). St. Gallen: Institut für Öffentliche Dienstleistungen und Tourismus, Universität St. Gallen.
   
Laesser, C., & Jäger, S. (2001). Tourism in the new economy. In Tourism Growth and Global Competition (pp. 39-84). St. Gallen: AIEST. - ISBN 3-9521723-2-4.
   
Laesser, C. (2001). Verkehrsmittelwahl der Schweizer im Fernverkehr - Resultate einer Untersuchung auf Basis des Situationsansatzes. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2000/ 2001 (pp. 103-124). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-04-6.
   
Laesser, C. (2001). Familientourismus in der Schweiz: Empirische Evidenz einer vielversprechenden strategischen Stossrichung. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2000/2001 (pp. 103-124). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-04-6.
   
Kaspar, C., Laesser, C., & Meister, J. (2000). Schlussfolgerungen aus dem Forschungsprojekt B1 innerhalb des NFP 41: "Verladeverhalten". In (pp. 127-132). St. Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Informationsverhalten der Schweizer Reisenden - Ergebnisse einer Clusteranalyse. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 1999/2000 (pp. 81-99). St. Gallen: IDT. - ISBN 3-906532-00-3.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Kooperative Marketingbudgets im Schweizer Tourismus. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 1999/2000 (pp. 167-178). St. Gallen: IDT. - ISBN 3-906532-00-3.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Persönliche Interaktion als Erfolgsfaktor - Wie kann der Wert der persönlichen Interaktion gesteigert werden?. In Dienstleistungskompetenz und innovative Geschäftsmodelle (pp. 214-235). St. Gallen: Thexis. - ISBN 3-908545-54-4.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Freizeitverkehr als Chance für die Erschliessung neuer Marktpotentiale für öffentliche Transportunternehmen. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 99/00 (pp. 21-44). St. Gallen: Institut für Fremdenverkehr und Verkehrswirtschaft. - ISBN 3-906532-01-1.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (1999). Verkehrsszenarien Bodensee. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 1998/99 (pp. 9-18). St. Gallen: IDT. - ISBN 3-906532-01-1.
   
Laesser, C., & Meister, J. (1999). Verladerverhalten in einem sich wandelnden Umfeld. In Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 1998/99 (pp. 73-90). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-01-1.
   
Laesser, C., & Schedler, K. (1999). Leistungsaufträge im Tourismusmarketing. In Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 1998/99 (pp. 43-58). St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-00-3.
   
Laesser, C. (1998). Informationsqualität als Basis für eine nachhaltige Kundenbindung. In .
   
Bieger, T., & Laesser, C. (1997). Qualitätsanforderungen und -messung am Beispiel des alpinen Tourismus. In Quality management in tourism (pp. 193-222). St. Gallen: AIEST.
   
Laesser, C. (1994). Systems approach. In Tourism marketing and management handbook (pp. 170-177). New York: Prentice Hall. - ISBN 0-13-923384-9.
   
Laesser, C. (1993). Tourism in Non-EC-Countries: The Case of Switzerland and Austria. In Tourism in Europe : structures and developments (pp. 324-340). Wallingford : Cab International. - ISBN 0-85198-852-0.
   
journal editorial board
(2014). Zukunftsgestaltung im alpinen Tourismus: Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2013/2014, 2014(1), 154. - ISBN 9783503156672.
   
(2013). Zeitschrift für Tourismuswissenschaft: Herausforderung Destinationsmanagement, 2013(5/1), 133.
   
papier de conférence
Engeler, I., & Laesser, C. (2013). Consumers’ Emotions about Getting a Discount and their Likelihood to Return at Regular Prices. In Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World. Brüssel: EMAC European Marketing Academy.
   
Beritelli, P., & Laesser, C. (2012). Challenges of innovation in alpine tourist destinations and the DMO as container for innovative processes. In International Conference, Changing Paradigms in Sustainable Mountain Tourism Research: Problems and Perspectives, pp.18: EURAC Research.
   
Engeler, I., & Laesser, C. (2012). Emotional Effects of Purchase Price-Reference Price Divergence. In , Vol. 40, pp.295-296: Association for Consumer Research.
   
Riegler, B., & Laesser, C. (2012). Information Source or Information Channel?: An Approach towards a Classification. In AIEST’s Advances in Tourism Research - Perspectives of Actors, Institutions and Systems, pp.12. St. Gallen: HSG.
   
Prentice, C., & Laesser, C. (2012). Identifying casino patrons from the tourism market. In The new golden age of tourism and hospitality; Book 2; Proceedings of the 22nd Annual Conference, pp.497-500. Melbourne: La Trobe University. - ISBN 9780987050724.
   
Zehrer, A., & Laesser, C. (2012). Service quality performance: A study on service quality performance of private SMEs in tourism. In The new golden age of tourism and hospitality; Book 2; Proceedings of the 22nd Annual Conference, pp.736-741. Melbourne: La Trobe University. - ISBN 9780987050724.
   
Laesser, C. (2011). Predicting Online Travel Purchases: The Case of Switzerland. In ttra 2011 Proceedings. Whitehall MI: travel & tourism research association.
   
Laesser, C. (2011). Tell Me Who You Think You Are and I Tell You How You Travel: Exploring the Viability of Market Segmentation by Means of Travelers' Stated Personality. In .
   
Wittmer, A., Riegler, B., & Laesser, C. (2011). Drivers for Ski Destination Choice. In Tourism Promotion: New Challenges for the Tourism Sector, pp.9. St. Gallen: International Association of Scientific Experts in Tourism.
   
Bieger, T., Engeler, I., & Laesser, C. (2010). In what condition is a price increase perceived as fair?: An empirical investigation in the cable car industry. In CAUTHE 2010: Challenge the Limits, pp.12. Melbourne: CAUTHE. - ISBN 978-1-86295560-8 (CD-Rom).
   
Laesser, C. (2009). Health travel motivation and activities: Insights from a mature market - Switzerland. In .
   
Engeler, I., Laesser, C., Bieger, T., & Beritelli, P. (2009). Predicting Online Travel Purchases: The Case of Switzerland. In .
   
Laesser, C. (2008). Predicting Packaged Holiday Purchases — The case of a mature market (Switzerland). In Marketing – shifting the focus from mainstream to offbeat, pp.300: ANZMAC.
   
(2008). Estimating renting behaviour of second home owners - The case of swiss Alpine destinations. In Beritelli, P., Engeler, I., Laesser, C., & Weinert, R. (Eds.), Real Estate and Destination Devlopment in Tourism, pp.319. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978 503 11088 9.
   
Engeler, I., & Laesser, C. (2008). Perceived Price Fairness of Price Discrimination in the Restaurant Industry: The Case of Switzerland. In .
   
Beritelli, P., Engeler, I., & Laesser, C. (2008). Health travel motivations and activities: The Swiss case. In Freedom to Travel, pp.376. Boise: Travel & Tourism Research Association.
   
Boksberger, P., & Laesser, C. (2008). Segmenting the senior travel market by means of travel motivation - Isnights from a mature market (Switzerland). In Where the bloody hell are we?. Gold Coast: Griffith University.
   
Wittmer, A., & Laesser, C. (2008). The perception of time in air transport - what level of delays is accepted by air travellers?. In .
   
Wittmer, A., & Laesser, C. (2007). The impact of alliance membership on passenger demand. In , pp.12.
   
Wittmer, A., Laesser, C., & Bieger, T. (2007). Valuation of direct intercontinental flights as opposed to non-direct ones: Insights based on a hedonic approach. In .
   
Laesser, C., & Wittmer, A. (2007). Customer issues related to limitations in air connectivity. In 8th STRC Conference; www.strc.ch.
   
Hyde, K., & Laesser, C. (2007). A structural theory of the vacation. In Destination and Event Marketing: Managing Networks.
   
Beritelli, P., Laesser, C., & Riklin, T. (2007). Does size matter? On the productivity and profitability of cableway operation. In Productivity in Tourism - fundamentals and concepts for achieving growth and competitiveness, pp.99-110. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978 3 503 104343 0.
   
Weinert, R., Laesser, C., & Beritelli, P. (2007). Customer Value of Second Home Ownership: Insights from a Mature Market (Switzerland). In , pp.34-42: Australian and New Zealand Marketing Academy.
   
Laesser, C., Beritelli, P., & Riklin, T. (2007). Solo travel — Explorative insights from a mature market (Switzerland). In Beating the odds with tourism research.
   
Boksberger, P., & Laesser, C. (2007). A Socio-Cultural Perspective Of Sustainable Tourism Development. In Tourism: Past Achievements, Future Challenges. Sydney: University of Technology.
   
Laesser, C., & Boksberger, P. (2007). Segmenting the VFR market by means of travel motivation and destination influence - Insights from international visitors to Australia. In Tourism - Past Achievements, Future Challenges. Sydney: University of Technology.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2006). Travel expense estimation by hedonic regression - The case of Switzerland. In .
   
Beritelli, P., Laesser, C., & Widmann, F. (2006). Making sense of destination promotion - On the impact of promotional measures on overnight stays and income from tourism. In Marketing efficiency in tourism - Coping with volatile demand, pp.145-158. Berlin: Erich Schmidt Verlag (www.esv.info/3-503-09724-4. - ISBN 3 503 09724 4.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Wittmer, A. (2006). Importance of direct flight connections between Switzerland and the Far East: A Logistic Choice Model. In Wittmer, A. (Eds.), .
   
Laesser, C., Bieger, T., & Wittmer, A. (2006). Customer Value of direct transatlantic flight connections: A logistic choice model in the case of Switzerland. In Wittmer, A. (Eds.), New Frontiers in Global Tourism: Trends and Competitive Challenges", pp.621-633.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Romer, D. (2005). The relevance of revealed preferences in market oriented innovations. In Innovation in Tourism - Creating Customer Value, pp.31-49. St. Gallen: AIEST. - ISBN 3-9521723-6-7.
   
Laesser, C., Bieger, T., & Crouch, G. I. (2005). Market segmentation by reasons and influences to visit a destination: The case of international visitors to Australia. In .
   
Laesser, C., & Crouch, G. I. (2005). Division of customer retention activities between DMO and lodging provider: Insights from the basis of repurchase intention likelihood. In .
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2005). Information behaviour of the VFR market - The case of Switzerland. In Information and communication technologies in tourism 2005, pp.405-416. Wien: Springer. - ISBN 3-211-24148-5.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Wittmer, A. (2004). Perspectives of mobility in leisure and tourism - About the customer value of transport. In , pp.18. Bozen: Leisure Futures.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2004). The market entry of low cost airlines (LCA): Implications for mode choice between Switzerland and Germany. In 4th Swiss Transport Research Conference.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Liebrich, A. (2004). Inter-Organisational E-Learning Concepts: Success Factors for Marketing. In Information and Communication Technologies in Tourism 2004, pp.569-579. Wien: Springer. - ISBN 3-211-20669-8.
   
Bieger, T., Boksberger, P., & Laesser, C. (2004). Motivation vs. experience gains - Cross industry mobility of tourism professionals. In Measuring the Tourism Experience: When experience rules, what is the metric of success?. Montréal: TTRA.
   
Bieger, T., Beritelli, P., & Laesser, C. (2004). The role of friends and relatives in tourism marketing - The case of Swiss international travellers.. In . Wellington: ANZMAC.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Segmenting Travel on the Sourcing of Information. In Consumer Psychology of Tourism, Hospitality and Leisure - Volume 2: CABI Publishing. - ISBN 0851995357.
   
étude de cas
Summermatter, L., Laesser, C., & Gross, M. (2012). Managementherausforderungen bei der Schweizerischen Bundesbahnen AG: Integrationsfallstudie. Schriftenreihe des SBB Lab. St. Gallen: SBB Lab.
   
discussion paper
Summermatter, L., & Laesser, C. (2011). Steuerungsinteressen im politischen Umfeld der SBB. Schriftenreihe des SBB Lab, 002. St. Gallen: SBB Lab.
   
Laesser, C., & Reinhold, S., SBB Lab an der Universität St. Gallen (Eds.), (2010). Der Wert der Wohnstandort-Erschliessung mit Öffentlichem Verkehr. Schriftenreihe SBB Lab, 001. St. Gallen: SBB Lab.
   
Laesser, C., Bieger, T., Engeler, I., Riklin, T., & Boksberger, P. (2010). Neue Preismodelle für Bergbahnen: Theoretische Grundlagen und empirische Erkenntnisse. St. Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2007). Neue, hybride Formen der Beherbergung - Implikationen für Raumplanung, Destinationsentwicklung und Investoren. St. Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2005). Erfolgsfaktoren, Geschäfts- und Finanzierungsmodelle für eine Bergbahnindustrie im Wandel. St. Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (1999). Kooperative Marketingbudgets in der Schweiz.
   
papier de travail
Laesser, C., & Reinhold, S. (2013). Finanzierung des OeV in der Schweiz: Was zahlt der Nutzer, was die Allgemeinheit?. Schriftenreihe SBB Lab. St. Gallen: SBB Lab.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2011). Destinationsstrukturen der 3. Generation: Der Anschluss zum Markt: Unviversität St. Gallen.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2009). Vom Ferientourismus in der Schweiz zu modularen Interkontinentalreisen. St. Gallen: IDT-HSG.
   
Strauf, S., & Laesser, C. (2007). Regionalwirtschaftliche Effekte eines Stadtcasinos Zürich: IDT-HSG.
   
Laesser, C., Resch, B., & Stölzle, W. (2007). Betriebswirtschaftliche Kosten des alpenquerenden Güterverkehrs: IDT-HSG (St. Gallen).
   
Behrendt, H., & Laesser, C. (2005). Evaluation des Instrumentes zur Bewertung der Massnahmen in den Agglomerationsprogrammen des Kantons Bern: IDT-HSG.
   
Müller, H., Weber, F., Bieger, T., & Laesser, C. (2002). Umweltstatistik Schweiz Nr. 12 - Ferienreisen.
   
Bieger, T., Scherer, R., Bischof, L., & Laesser, C. (2002). Die wirtschaftliche Bedeutung des Annual Meeting des World Economic Forum (WEF): IDT-Arbeitspapiere.
   
Bieger, T., Riklin, F. M., & Laesser, C. (2001). The rational behind investments in tourism ventures - lock in or deliberate economic decisions? Model and outline for a research agenda analysing business sustainability..
   
Laesser, C. (2000). Standortstrategien - Standortmarketing für die Schweiz des angehenden 21. Jahrhunderts.
   
Laesser, C. (1998). Ökonomische Bilanz von Sport-Anlässen: IDT.
   
Laesser, C. (1998). Distributionssysteme im Schweizer Tourismus: IDT.
   
Laesser, C. (1998). Marketing unter erhöhter Preistransparenz - Beispiel EURO: IDT.
   
 
Page 1 2 3 4 de 4
*format de citation: APA 5