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Belz, C., & Schmitz, C. (2012). Lernen von den Besten - erfolgreiche Kooperation von Wissenschaft und Praxis. marke41, 2012(5), 8-13.
   
Malms, O., & Schmitz, C. (2011). Cross-Divisional Orientation: Antecedents and Effects on Cross-Selling Success. Journal of Business-to-Business Marketing, 18(3), 253-275, DOI:10.1080/1051712X.2011.541377.
   
Steinbacher, E. K., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2011). Entscheidet allein der Preis?: Die Rolle des persönlichen Verkaufs in Ausschreibungsverfahren. marke41, 2011(5), 16-21.
   
Belz, C., Schmitz, C., Steinbacher, E. K., & Zupancic, D. (2011). Ready to Pitch?: Eine kritische Betrachtung der Ausschreibungspraxis. Marketing Review St. Gallen, 2011(4), 26-33.
   
Wilken, R., Corneliessen, M., Backhaus, K., & Schmitz, C. (2010). Steering sales reps through cost information: An investigation into the black box of cognitive references and negotiation behavior. International Journal of Research in Marketing, 27(1), 69-82, DOI:10.1016/j.ijresmar.2009.08.006.
   
Schmitz, C. (2009). Zufriedenheit industrieller Vertriebspartner: Wirkungen auf Vertriebsbeziehungen Schweizer Hersteller. Die Unternehmung, 63(3), 283-306.
   
Jenewein, W., & Schmitz, C. (2008). Creating a High Performance Team through Transformational Leadership: The Case of Alinghi. The Business Case Journal, 15(1), 26-53.
   
Schmitz, C., & Lis, B. (2008). Centralization's Effect on Channel Member Satisfaction: The Moderating Role of Environmental Uncertainty. Romanian Marketing Review, 3(2).
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2007). Womit Verkäufer zu kämpfen haben. B2B Excellence Letter(6), 9-13.
   
Schmitz, C. (2007). Wissen, wie der Vertriebspartner tickt. io new management, 4, 44-48.
   
Schmitz, C. (2007). Noch mehr Overheads in die Zentrale? – Marketing- und Vertriebsressourcen als internationale Erfolgstreiber. Thexis, 1(24), 28-32.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2007). Den Vertrieb im Ausland besser steuern. Harvard Business manager, 29, 66-74.
   
Schmitz, C., & Reinhold, M. (2006). Wer das Gold hält, bestimmt die Regeln. Absatzwirtschaft Online.
   
Schmitz, C. (2006). Zufriedenheitsdimensionen im internationalen Vertrieb. Thexis, 4, 16-20.
   
Schmitz, C. (2005). Die Hausaufgaben im Vertrieb des Stammhauses. Thexis, 4(22), 45-46.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2004). Die Erschliessung des Mittelstandes als neues Kundensegment im Marketing. wisu - das wirtschaftsstudium(7/2004), 916-918.
   
Schmitz, C., & Zupancic, D. (2004). Von Vertriebspartnern im Kundensumpf und Zentralen auf dem Mond. Thexis, 1, 2-5.
   
Schmitz, C., & Putze, T. (2004). Fallstudie Degussa: Globale Teamorganisation fördert internationale Vertriebsbeziehungen. Thexis, 1(21), 34-38.
   
Belz, C., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2004). Von Chancensuchern und ratlosen Vielkämpfern. io new management, 3, 38-42.
   
Belz, C., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2004). Budgets: Marketers verteilen um. Absatzwirtschaft, 1, 48.
   
Belz, C., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2002). Keine Angst vor dem nächsten Umsatzeinbruch, Wie man Verkaufskrisen konstruktiv meistert. New Management, 2002(6), 62-667.
   
book
Reinecke, S., Belz, C., Reinhold, M., Schmitz, C., Schögel, M., & Zupancic, D. (2011). Einfluss des Marketing: Löwen brauchen nicht zu brüllen. St. Gallen: Institut für Marketing der Universität St. Gallen. - ISBN 978-3-905819-18-2.
   
Belz, C., Reinecke, S., Reinhold, M., Schmitz, C., Schögel, M., & Zupancic, D. (2010). Marketing und Vertrieb in einer neuen Welt: Die gegenwärtige Krise und bleibende Herausforderungen sind Motor für die wesentlichen Erneuerungen im Marketing. St.Gallen: Institut für Marketing der Universität St.Gallen und Swiss Marketing (SMC). - ISBN 978-3905819151.
   
Helm, R., Schmitz, C., & Kreiter, S. (2009). Marketing control in international HQs-subsidiary working relationships: The role of environmental uncertainty. Jena: Friedrich-Schiller-University Jena.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2008). Erfolg mit kleinen Geschäften - Smart Account Management im Business-to-Business-Marketing: Thexis St.Gallen.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2008). Dialogmarketing 'revisited' - No. 7: B2B-Marketing – Smart Account Management im Business-to-Business- Marketing: Erfolg mit kleinen Geschäften. St. Gallen: Thexis.
   
Bernet, H., Brenn, T., Cavin, C., Dusella, F., Frommeyer, A., Grimm, L., Lis, B., Zünd, J., & Zwimpfer, M., Belz, C. (Ed.), & Schmitz, C. (Ed.) (2008). Business-to-Business-Marketing: Erfolg mit kleinen Geschäften - Smart Account Management im Business-to-Business-Marketing. St. Gallen: Institut für Marketing und Handel. - ISBN 978-3-905819-06-9.
   
Schmitz, C. (2006). Internationales Vertriebsmanagement für Industriegüter, Handlungsimplikationen aus dem Blickwinkel internationaler Tochtergesellschaften und Vertretungen. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag (DUV-Gabler). - ISBN 3-8350-0218-X.
   
Belz, C. (Ed.), Schmitz, C. (Ed.), & Zupancic, D. (Ed.) (2003). Marketing im Gegenwind. St. Gallen: Thexis. - ISBN 978-3-908545-87-3.
   
book chapter
Schmitz, C., Ahlers, M., & Belz, C. (2013). Stellhebel im Kleinkundenmanagement. In Führung von Vertriebsorganisationen (pp. 171-188). Wiebaden: Springer Gabler, DOI:10.1007/978-3-658-01830-6_9. - ISBN 978-3-658-01829-0.
   
Schmitz, C. (2012). Brüder Christian und Otto Beiz - Die Marketing-Brüder aus St. Gallen. In Marketeers : Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten (pp. 45-55). St. Gallen: Thexis. - ISBN 978-3-905819-19-9.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2011). Verkaufskomplexität: Leistungsfähigkeit des Unternehmens in die Interaktion mit dem Kunden übertragen. In Handbuch Vertriebsmanagement (pp. 179-206). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-1977-9.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2008). Verkaufskomplexität: Grosse Aufgaben mit kleinen Ressourcen. In Marketing 2009 (pp. 176-179). St. Gallen: KünzlerBachmann Medien AG.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2008). Smart Account Management. In Interaktives Marketing (pp. 198-204). Wiesbaden: Gabler.
   
Biermann, P., & Schmitz, C. (2007). Praxisbeispiel: StepStone Deutschland AG. In Belz, C., & Bieger, T. (Eds.), Customer Value, Kundenvorteile schaffen Unternehmensvorteile (pp. 223f.). Frankfurt: Verlag moderne Industrie. - ISBN 3636030213.
   
Schmitz, C. (2005). Strategische Bedeutung und organisatorische Verankerung des Key Account Management. In Zupancic, D., Bussmann, W. F., & Belz, C. (Eds.), Best Practice im Key Account Management (pp. 154-166). Wien: Redline Wirtschaft. - ISBN 3636030132.
   
Belz, C., Schmitz, C., & Brexendorf, T. (2005). Internationales internes Marketing - Konsequenz einer internationalen kundenorientierten Unternehmensführung. In Forum Dienstleistungsmanagement 2005: Internationalisierung von Dienstleistungen (pp. 273-294). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3409126649.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2004). Vertriebsgesellschaften als interne Kunden internationaler Konsumgüterhersteller. In Ahlert, D., Olbrich, R., & Schröder, H. (Eds.), Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2004: Internationalisierung von Vertrieb und Handel (pp. 223-243). Frankfurt am Main: Deutscher Fachverlag Gmbh.
   
Schmitz, C. (2003). Lohnen sich häufigere Kundenbesuche?. In Schira, J. (Eds.), Statistische Methoden der VWL und BWL - Theorie und Praxis (pp. 123f.). München: Pearson Studium. - ISBN 3827371635.
   
Schmitz, C. (2003). Vertikale Konflikte im Industriegütervertrieb, Teil 1: Probleme. In Albers, S., Hassmann, V., & Tomczak, T. (Eds.), Loseblattsammlung Verkauf. Düsseldorf: Symposion Publishing.
   
Schmitz, C. (2003). Vertikale Konflikte im Industriegütervertrieb, Teil 2: Konfliktlösungen. In Albers, S., Hassmann, V., & Tomczak, T. (Eds.), Loseblattsammlung Verkauf. Düsseldorf: Symposion Publishing.
   
conference paper
Schmidt, M., Hattula, J., Schmitz, C., & Reinecke, S. (2013). How Does Marketing Department's Influence Affect the Dissemination of Market Intelligence Across the Firm?: Evidence for an Inverted U-Shaped Relationship. In Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World, pp.1. Brüssel: EMAC European Marketing Academy.
   
Schmidt, M., Hattula, J., Schmitz, C., & Reinecke, S. (2013). Marketing Department’s Influence and Information Dissemination Within in a Firm: Evidence for an Inverted U-Shaped Relationship. In Looking forward, looking back: Drawing on the past to shape the future of Marketing. Rusten, LA: Academy of Marketing Science (Business Louisiana Tech).
   
Steinbacher, E. K., Schmitz, C., Zupancic, D., & Lee, Y. C. (2012). Ready to Pitch?: How Salespeople Engagement In Tenders Affects Vendors’ Relational and Transactional Attractiveness. In Advances in B-to-B Marketing. University Park, PA: ISBM Institute for the Study of Business Markets.
   
Steinbacher, E. K., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2012). Personal Selling – An Out-Dated Sales Concept?: The Effects Of Salespeople Engagement In Competitive Tenders. In Marketing to Citizens:, 1. Auflage 2012, pp.Going beyond Customers and Consumers. Brüssel: EMAC. - ISBN 978-989-732-004-0.
   
Schagen, A., Oral, C., Belz, C., Schögel, M., Schmitz, C., & Gnoth, J. (2012). Inbound Center Quality: Typology and Experimental Results. In Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers, 1. Auflage, pp.7. Brüssel: EMAC. - ISBN 978-989-732-004-0.
   
Schögel, M., Herhausen, D., & Schmitz, C. (2011). Developing the Market Together: Scale Development and Performance Implications of Co-Marketing Capability. In Delivering Value in Turbulent Times, AMA Educators Proceedings Volume 22. New York: Curran Associates, Inc.. - ISBN 978-1-61839-652-5.
   
Reinhold, M., Reinhold, S., & Schmitz, C. (2010). Exhibitor satisfaction in business-to-business trade shows: Understanding performance patterns from Vavra’s Importance Grid perspective. In EMAC 2010. Brüssel: European Marketing Academy.
   
Malms, O., & Schmitz, C. (2009). Antecedents of a cross-functional orientation and the effect on cross-selling success. In Proceedings of the 38th EMAC Conference.
   
Malms, O., & Schmitz, C. (2008). Antecedents and Mediators of Cross-Selling Success. In , pp.n/a: ISBM Conference Proceedings.
   
Blawath, S., & Schmitz, C. (2008). RIVAL MODELS OF MODERATING AND DIRECT EFFECTS OF OCCUPATIONAL STRESS ON THE RELATION ON JOB SATISFACTION: LINEAR AND NONLINEAR RELATIONSHIPS. In .
   
Schmitz, C., & Wagner, T. (2007). Satisfaction in International Channel Relationships: a Local Channel Member Perspective. In , pp.5-39: The Haworth Press.
   
Tillmann, W., & Schmitz, C. (2007). Satisfaction in International Channel Relationships: a Local Channel Member Perspective. In AMA Winter Educators 2007 Conference Proceedings.
   
Schmitz, C., & Lis, B. (2007). The Impact of Centralization on Channel Member Satisfaction in Different Environmental Settings. In EMAC 2007 Conference Proceedings.
   
Zupancic, D., & Schmitz, C. (2006). Customer Satisfaction in Business-to-Business Relations - A Tool for Measurement and Improvement. In .
   
Schmitz, C., & Zupancic, D. (2006). Sales Complexity - The Measurement, Evaluation and Management of a Recent Challenge for the Sales Persons` Performance. In .
   
case study
Belz, C., Schmitz, C., & Biermann, P. (2004). Die Fallstudie aus der Betriebswirtschaftslehre: Die Erschliessung des Mittelstandes als neues Kundensegment im Marketing. WISU Das Wirtschaftsstudium. Düsseldorf: Lange Verlag GmbH & Co.
   
article
Bieger, T., Belz, C., & Schmitz, C. (2009). International Market Development. Marketing Review St. Gallen, 3(26), 8.
   
Malms, O., & Schmitz, C. (2008). Cross-Selling Potenziale - Nachhaltiges Wachstum realisieren. Marketing Review St.Gallen, 3(25), 30-37.
   
Jenewein, W., Malms, O., & Schmitz, C. (2008). Komplexität in Marketing und Verkauf: Gemeinsame Aufgaben, kritische Schnittstellen und Mind-set Differenzen. Marke, 5(41), 10-16.
   
Belz, C., Schmitz, C., & Zupancic, D. (2008). So managen Sie Kleinkunden. Harvard Business Manager, 7, 70-79.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2008). Smart Account Management: Erfolg mit kleinen Geschäften im B-to-B marketing. Direkt marketing, 4, 44-47.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2007). Vertriebsführung- und komplexität. Marketing Journal, 12, 8-13.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2007). Marketingspezialisierung. Marketingjournal : das monatliche Autorenmagazin der Marketingbranche, 12-16.
   
Schmitz, C., & Fuchs, D. (2004). Management praxisnah erlebt. HSGBlatt(2), 2.
   
Schmitz, C. (2004). Prioritäten beim Marketing. Wirtschaftsmagazin(7), 23.
   
Belz, C., & Schmitz, C. (2003). Die Examensklausur aus der Betriebswirtschaftslehre: Die Zwiebel Software AG. WISU - Das Wirtschaftsstudium(12), 1519-1521.
   
 
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*citation format: APA 5