University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

Methoden und Verfahren für das Engineering von IT-Produkten

fulltext etc.
abstract Das IT-Produktengineering ist mit der stetig wachsenden Verbreitung von kundenorientierten IT-Managementansätzen immer mehr in den Fokus von IT-Dienstleistern geraten. Dennoch sind in der Praxis nur selten Vorgehensmodelle zur systematischen Konstruktion von kundenorientierten Absatzprodukten im Einsatz. Dieser Beitrag möchte durch eine Auswahl an Engineering-Modellen Möglichkeiten zur geplanten und zielgerichteten Konstruktion von IT-Produkten aufzeigen.The relevance of a service orientation and service modelling for IS departments and IS service provider has assumed more importance in recent years. Customers now want better quality, more cost transparency and comparability of IS services. In order to meet these demands, many IS departments are currently implementing a service-oriented approach. The purpose of this article is to give an overview about existing IS service engineering methods that support the identification and construction of IS services systematically. Keywords: IT service engineering, IT management, methods, process models
   
type journal paper
   
keywords IT-Produktorientierung, CCIIM
   
language Deutsch
kind of paper journal article
date of appearance 01-05-2006
journal IM - Die Fachzeitschrift für Information Management & Consulting
number of issue 3
page(s) 6-12
review not reviewed
   
citation Uebernickel, F., Bravo-Sànchez, C., Zarnekow, R., & Brenner, W. (2006). Methoden und Verfahren für das Engineering von IT-Produkten. IM - Die Fachzeitschrift für Information Management & Consulting(3), 6-12.