University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Leimeister, J. M., Österle, H., & Alter, S. (2014). Digital services for consumers. Electron Markets, 24(4), 255-258, DOI:10.1007/s12525-014-0174-6.
   
Bärenfänger, R., Otto, B., & Österle, H. (2014). Business value of in-memory technology – multiple-case study insights. Industrial Management and Data Systems, 114(9), 1396-1414, DOI:10.1108/IMDS-07-2014-0212.
   
Brenner, W., Karagiannis, D., Kolbe, L., Krüger, J., Leifer, L., Lamberti, H. J., Leimeister, J. M., Österle, H., Petrie, C., Plattner, H., Schwabe, G., Uebernickel, F., Winter, R., & Zarnekow, R. (2014). User, Use & Utility Research : Die Gestaltungsperspektive der Wirtschaftsinformatik auf den digitalen Nutzer. Wirtschaftsinformatik, 56(1), 65-72, DOI:10.1007/s11576-013-0394-y.
   
Brenner, W., Karagiannis, D., Kolbe, L., Krüger, J., Lamberti, H. J., Leifer, L., Leimeister, J. M., Österle, H., Petrie, C., Plattner, H., Schwabe, G., Uebernickel, F., Winter, R., & Zarnekow, R. (2014). User, Use & Utility Research: The digital user as new design perspective in Business & Information Systems Engineering. Business & Information Systems Engineering (BISE), 6(1), 55-61, DOI:10.1007/s12599-013-0302-4.
   
Ofner, M., Straub, K., Otto, B., & Österle, H. (2013). Management of the Master Data Lifecycle: A Framework for Analysis. Journal of Enterprise Information Management, 26(4), 472-491.
   
Ofner, M., Otto, B., & Österle, H. (2012). Integrating a data quality perspective into business process management. Business Process Management Journal, 18(6), 1036-1067.
   
Otto, B., Hüner, K., & Österle, H. (2012). Toward a functional reference model for master data quality management. Information Systems and e-Business Management, 10(3), 395–425.
   
Sassen, E., & Österle, H. (2011). Selbstbedienung über das Netz. Facility Manager, 18(12), 32 - 34.
   
Österle, H., & Senger, E. (2011). Prozessgestaltung und IT: Von der Unternehmens- zur Konsumentensicht. Zeitschrift für Conrolling und Management (ZfCM), Sonderheft 2, 80 - 88.
   
Hüner, K., Otto, B., & Österle, H. (2011). Collaborative management of business metadata. International Journal of Information Management, 31(4), 366-373.
   
Hüner, K., Schierning, A., Otto, B., & Österle, H. (2011). Product data quality in supply chains: the case of Beiersdorf. Electronic Markets, 21(2), 141-154.
   
Hüner, K., Brauer, B., Otto, B., & Österle, H. (2011). Fachliches Metadatenmanagement mit einem semantischen Wiki. HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, 48(277), 98-108.
   
Schmidt, A., Otto, B., & Österle, H. (2010). Unternehmensweite Stammdatenintegration. Wirtschaftsinformatik & Management, 2(5), 46-52.
   
Österle, H., Becker, J., Frank, U., Hess, T., Karagiannis, D., Krcmar, H., Loos, P., Mertens, P., Oberweis, A., & Sinz, E. J. (2010). Memorandum on design-oriented information systems research. European Journal Of Information Systems.
   
Österle, H., Becker, J., Frank, U., Hess, T., Karagiannis, D., Krcmar, H., Loos, P., Mertens, P., Oberweis, A., & Sinz, E. J. (2010). Memorandum zur gestaltungsorientierten Wirtschaftsinformatik. Wirtschaftsinformatik, 52(5), 273 - 285 als Beilage.
   
Eckert, C., Alt, R., & Österle, H. (2010). Finanznetzwerke professionell steuern - Ein Ansatz zum Management verteilter Leistungserstellung. Zeitschrift für Führung und Organisation (ZfO), 2010(02), 90-97.
   
Österle, H., & Otto, B. (2010). Konsortialforschung: Eine Methode für die Zusammenarbeit von Forschung und Praxis in der gestaltungsorientierten Wirtschaftsinformatikforschung. WIRTSCHAFTSINFORMATIK, 52(5), 273-285.
   
Loos, P., Koenig, W., Österle, H., De Marco, M., Pastor, J., & Rowe, F. (2010). National Research and International Competitiveness – An Antinomy?. Business & Information Systems Engineering, 2(4), 249-258.
   
Loos, P., Koenig, W., Österle, H., De Marco, M., & Pasto, J. A. (2010). Nationale Forschung und internationale Wettbewerbsfähigkeit – ein Widerspruch?. Wirtschaftsinformatik, 52(4), 243-253.
   
Schmidt, A., Otto, B., & Österle, H. (2010). Integrating Information Systems: Case Studies on Current Challenges. Electronic Markets, 20(2), 161-174.
   
Otto, B., & Österle, H. (2009). Stammdatenqualität: Erfolgsfaktor für Unternehmen. Computerworld(19), 16-17.
   
Otto, B., Hüner, K., & Österle, H. (2009). Unternehmensweite Stammdatenqualität. ERP Management, 2009(3), 19-21.
   
Weber, K., Otto, B., & Österle, H. (2009). One Size Does Not Fit All – A Contingency Approach to Data Governance. ACM Journal of Data and Information Quality, 1(1), Article No. 4.
   
Vogel, T., Schmidt, A., Lemm, A., & Österle, H. (2008). Service and Document Based Interoperability for European eCustoms Solutions. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research (JTAER), 3(3), 17-37.
   
Hüner, K., Otto, B., & Österle, H. (2008). Metadatenmanagement mit einem Semantischen Wiki. IM -- Fachzeitschrift für Information Management & Consulting, 23(2), 34-40.
   
Österle, H., & Senger, E. (2007). Flexible IT-Architektur bietet doppelten Nutzen. io new management, 76(5), 8-12.
   
Österle, H., Winter, R., Hoening, F., Kurpjuweit, S., & Osl, P. (2007). Business Engineering: Core-Business-Metamodell. Wisu - Das Wirtschaftsstudium, 36(2), 191-194.
   
Österle, H., & Zencke, P. (2006). Das Tempo entscheidet - Geschäftsmodelle 2010. CIO(Sonderheft IX), 8-13.
   
Schmidt, A., Wilke, O., & Österle, H. (2006). Die IT richtet sich am Geschäft aus. Computerwoche, 33(48), 8-12.
   
Österle, H., & Senger, E. (2006). Services via Prozessportal. InfoWeek, 5(7), 33-35.
   
Österle, H., & Senger, E. (2006). Die sieben wichtigsten Fragen - Was CEOs von CIOs wissen wollen. CIO, 6(7/8), 28-35.
   
Österle, H., & Senger, E. (2006). Ein Portal für viele Wertschoepfungsketten. Computerwoche, 33(26), 33.
   
Österle, H., & Gizanis, D. (2006). Geschäftsprozessplattform spart Geld. Computerwoche, 33(21), 37.
   
Wilke, O., Senger, E., & Österle, H. (2006). Agilität - Stand der Praxis. Computerwoche, 33(16), 30-31.
   
Alt, R., Caesar, M., & Österle, H. (2005). Portal Engineering: The Case of Watch Corp.. Information Systems Journal.
   
Gizanis, D., Legner, C., Österle, H., & Solberg, T. (2005). Architektur zur Unterstützung der verteilten Auftragsabwicklung von ABB. HMD - Praxis Der Wirtschaftsinformatik, 243, 47-58.
   
Hanhart, D., Jinschek, R., Kipper, U., Legner, C., & Österle, H. (2005). Mobile und Ubiquitous Computing in der Instandhaltung – Bewertung der Anwendungsszenarien bei der Fraport AG. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik(244), 62-73.
   
Caesar, M., Legner, C., Österle, H., & Capt, J. G. (2005). Kundenprozessorientierung durch Service-Portale: Das Beispiel W@M von Endress+Hauser. Information Management & Consulting, 20(1), 77-82.
   
Österle, H., & Blessing, D. (2005). Ansätze des Business Engineering. HMD, 42(241), 7-17.
   
Leser, F., Alt, R., & Österle, H. (2005). Implementing Collaborative Process Management – the Case of Net-Tech. International Journal of Cases on Electronic Commerce, 1(4), 1-18.
   
Caesar, M., Legner, C., & Österle, H. (2005). Kundenprozessportale. WISU, 34(2), 216-223.
   
Senger, E., & Österle, H. (2005). Die Leiden der IT lösen - Wie sich Unternehmen Wettbewerbsvorteile durch elektronische Kooperationslösungen verschaffen. Sap Info(126), 14-16.
   
Senger, E., & Österle, H. (2005). Resolving the Woes of IT - Gaining competitive advantage through electronic cooperative solutions. Sap Info(126), 16-18.
   
Alt, R., Legner, C., & Österle, H. (2005). Virtuelle Organisation - Konzept, Realität und Umsetzung. HMD-Praxis der Wirtschaftsinformatik(242), 7-20.
   
Alt, R., Puschmann, T., & Österle, H. (2005). Erfolgsfaktoren im Customer Relationship Management. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 75(2), 185-208.
   
Fleisch, E., Österle, H., & Powell, S. (2004). Rapid Implementation or Enterprise Resource Planning Systems without Process Redesign. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 14(2), 107-126.
   
Loser, C., Legner, C., & Österle, H. (2004). DIE LÖSUNG: Bits und Bytes ersetzen den Papierstapel. io new management, 73(1-2), 58-61.
   
Fleisch, E., Österle, H., & Powell, S. (2004). Rapid Implementation of Enterprise Resource Planning Systems without Process Redesign. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, Jg. 14(Nr. 2), 107-126.
   
Heutschi, R., Legner, C., Schiesser, A., Barak, V., & Österle, H. (2003). Potential benefits and challenges of e-detailing in Europe. International Journal of Medical Marketing, 3(4), 263-273.
   
Alt, R., Heutschi, R., & Österle, H. (2003). WebServices - Hype oder Lösung?. io new management, 72(1-2), 63-70.
   
Loser, C., Legner, C., & Österle, H. (2003). DER FALL: Bits und Bytes ersetzen den Papierstapel. io new management, 72(12), 60-65.
   
Alt, R., Österle, H., Puschmann, T., Barak, V., & Huber, T. (2003). Customer Relationship Management Architecture in the Pharmaceutical Industry. International Journal of Healthcare Technology and Management, 5(3-5), 296-314.
   
Gronover, S., & Österle, H. (2003). Kundenorientierung trotz elektronischer Kommunikationskanäle. Netzwoche(19), 12.
   
Österle, H., & Senger, E. (2003). Der Takt der Wirtschaft. Kunststoffe, 93(3), A14 - A17.
   
Österle, H., & Senger, E. (2003). Towards the Real Time Enterprise. Kunststoffe, plast europe, 93(3), 37-39.
   
Österle, H., & Senger, E. (2003). Setting the Pace of Business. Kunststoffe, plast europe, 93(3), 40-42.
   
Österle, H., & Senger, E. (2003). Auf dem Weg zum Echtzeitunternehmen - Potentiale am Beispiel des kooperativen Anfrageprozesses der Brose GmbH und Co. KG. Kunststoffe, 93(3), A8-A13.
   
Österle, H. (2002). Auf dem Weg zum Kundenprozess. io new management, 71(3), 57.
   
Österle, H., & Alt, R. (2002). Wie sieht die Architektur des Echtzeitunternehmens aus? - What does the architecture of the real-time enterprise look like?. evolution - Das Magazin der Triaton GmbH, Vol. 2(3), 7.
   
Österle, H., & Alt, R. (2002). Strategie der kleinen Schritte. SAP Info(Nr. 91), 12-15.
   
Österle, H. (2002). Echtzeitmanagement - ein neuer Hype?. CHEManager, 11(22), 120-122.
   
Gebert, H., & Österle, H. (2002). Informatik - Treiber des Kompetenz-Managements. Siemens Qualifier(2), 7-8.
   
Christ, O., & Österle, H. (2002). Profitable Portale durch prozessorientierte Content- und Kanalintegration - Beispiel Telekomunikation. Thexis, 19(1), 41-44.
   
Österle, H., & Senger, E. (2002). Der Takt der Wirtschaft - Customer Collaboration durch Realisierung eines Vendor Managed Inventory-Szenarios bei der Röhm GmbH. SAP info(Issue 99), 34 - 37.
   
Fleisch, E., Österle, H., & Mattern, F. (2002). Chips machen Maschinen und Produkte intelligent. Computerwoche extra(1), 12-13.
   
Österle, H., & Alt, R. (2002). Systematic Steps To Success. SAP Info(91), 12-14.
   
Österle, H., & Fleisch, E. (2001). Vom elektronischen Schaufenster zum Prozessportal. iomanagement, 70(4), 38-44.
   
Blessing, D., Riempp, G., & Österle, H. (2001). Entwicklungsstand und -perspektiven des Managements dokumentierten Wissens bei grossen Beratungsunternehmen. Wirtschaftsinformatik, 43(5), 431-442.
   
Fleisch, E., & Österle, H. (2001). Das Tor zur IT-Welt. Computerwoche extra(2), 28-31.
   
Österle, H. (2001). Von 100 funktionieren zwei. NETINVESTOR das internet_wirtschaftsmagazin, 1.
   
Österle, H. (2001). Was bleibt übrig vom e-Business. Frankfurter Allgemeine Zeitung.
   
Österle, H. (2001). Vom E-Business zum Collaborative Business. IMG World online(April 2001).
   
Österle, H. (2001). Vernetzt und smart. Frankfurter Allgemeine Zeitung.
   
Puschmann, T., Alt, R., & Österle, H. (2001). Best Practices im E-Procurement. Information Management & Consulting, 16(4), 20-30.
   
Fleisch, E., & Österle, H. (2000). A Process-oriented Approach to Business Networking. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 2(2), 1-21.
   
Alt, R., Fleisch, E., & Österle, H. (2000). Electronic Commerce and Supply Chain Management at ETA SA. Journal of Electronic Commerce Research, 1(2), 67-78.
   
Österle, H., Gruenauer, K. M., & Fleisch, E. (2000). E-Commerce-Projekte im Supply Chain Management - Antworten zu den Fragen aus io management. io management, 4(69), 85.
   
Österle, H., & Muther, A. (2000). Radikale Kundenzentrierung im Informationszeitalter: Wie moderne Informationstechnik die Gesetze der Anbieter-Kunden-Beziehung verändern und wie Manager darauf reagieren müssen. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik, 37(211), 107-117.
   
Alt, R., Fleisch, E., & Österle, H. (2000). Electronic Commerce and Supply Chain Management at ETA Fabriques d'Ebauches SA. Journal of Electronic Commerce Research, 1(2), 67-78.
   
Schulze, J., & Österle, H. (2000). Customer Relationship Management - Konzept, Potentiale und methodische Einführung. HMD, Vol. 37(212), 113-129.
   
Fleisch, E., Österle, H., & Betts, R. (2000). Auf dem Weg zum vernetzten Unternehmen, Antworten zu den Fragen aus io management, Jg. 68 (1999) Nr. 12. io management, 69(1), 91.
   
Alt, R., & Österle, H. (2000). E-Services als neue Herausforderung im Business Networking. Information Management & Consulting, 15(2), 63-67.
   
Gruenauer, K. M., Fleisch, E., & Österle, H. (2000). Kritische Erfolgsfaktoren bei E-Commerce Projekten im Supply Chain Management: Fallstudie und praxisorientierter Ansatz. io management, 69(3), 82-89.
   
Gruenauer, K. M., Fleisch, E., & Österle, H. (2000). E-Commerce Projekte im Supply Chain Management: Fallstudie und praxisorientierter Ansatz. io management, 69(3), 82-90.
   
Alt, R., & Österle, H. (2000). Services als neue Herausforderung im Business Networking. Information Management & Consulting(2).
   
Österle, H., & Muther, A. (2000). Radikale Kundenzentrierung im Informationszeitalter. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik 2000.
   
Alt, R., Österle, H., Reichmayr, C., & Zurmuehlen, R. (1999). Business Networking in the Swatch Group. Electronic Markets, 9(3), 169-173.
   
Brecht, L., Legner, C., Muschter, S., & Österle, H. (1998). Prozessführung mit nicht-finanziellen Führungsgrössen - Konzept und Erfahrungen. Controlling, 10(5), 286-294.
   
book
Kagermann, H., Österle, H., & Jordan, J. M. (2010). IT-Driven Business Models. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.. - ISBN 978-0-470-61069-5.
   
Österle, H. (Ed.), Winter, R. (Ed.), & Brenner, W. (Ed.) (2010). Gestaltungsorientierte Wirtschaftsinformatik: Ein Plädoyer für Rigor und Relevanz. Nürnberg: Infowerk. - ISBN 978-3-00-030310-4.
   
Österle, H. (Ed.), Schelp, J. (Ed.), & Winter, R. (Ed.) (2007). Relevant Rigour – Rigorous Relevance: Proceedings of the 15th European Conference on Information Systems. St. Gallen (CD-ROM).
   
Kagermann, H., & Österle, H. (2006). Geschäftsmodelle 2010 - Wie CEOs Unternehmen transformieren. Frankfurt: Frankfurter Allgemeine Buch.
   
Baumöl, U., Österle, H., & Winter, R., Baumöl, U. (Ed.), Österle, H. (Ed.), & Winter, R. (Ed.) (2005). Business Engineering in der Praxis. Berlin etc.: Springer.
   
Alt, R., & Österle, H. (2004). Real-Time Business: Lösungen, Bausteine und Potentiale des Business Networking. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-44099-2.
   
Österle, H., Back, A., Winter, R., & Brenner, W., Österle, H. (Ed.), Back, A. (Ed.), Winter, R. (Ed.), & Brenner, W. (Ed.) (2004). Business Engineering - Die ersten 15 Jahre. Berlin et al.: Springer. - ISBN 3-540-22051-8.
   
Österle, H., & Winter, R., Österle, H. (Ed.), & Winter, R. (Ed.) (2003). Business Engineering: Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-67258-3.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R., Österle, H. (Ed.), Fleisch, E. (Ed.), & Alt, R. (Ed.) (2002). Business Networking in der Praxis - Beispiele und Strategien zur Vernetzung mit Kunden und Lieferanten. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-41370-7.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2001). Business Networking in der Praxis: Beispiele und Strategien zur Vernetzung mit Kunden und Lieferanten. Berlin: Springer. - ISBN 3540413707.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2001). Business Networking - Shaping Collaboration Between Enterprises. Berlin etc.: Springer. - ISBN 3-540-41351-0.
   
Österle, H., & Winter, R. (2000). Business Engineering - Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters. Berlin, Heidelberg, u.a.: Springer. - ISBN 3-540-67258-3.
   
 
page 1 2 3 4 of 4
*citation format: APA 5