University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
book
Österle, H. (Ed.), Fleisch, E. (Ed.), & Alt, R. (Ed.) (2000). Business Networking: Shaping Enterprise Relationships on the Internet. Heidelberg: Springer. - ISBN 3540666125.
   
Österle, H., Österle, H. (Ed.) (2000). Customer Relationship Management in der Praxis. Berlin et al.: Springer. - ISBN 3-540-67309-1.
   
Österle, H., & Vogler, P., Österle, H. (Ed.), & Vogler, P. (Ed.) (2000). Business Knowledge Management in der Praxis. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-67497-7.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2000). Business Networking - Shaping Enterprise Relationships on the Internet. Berlin et al.: Springer. - ISBN 3-540-66612-5.
   
book chapter
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2008). Global Data Synchronization – Lösungsansatz für das überbetriebliche Produktstammdatenmanagement zwischen Konsumgüterindustrie und Handel?. In Becker, J., Knackstedt, R., & Pfeiffer, D. (Eds.), Wertschöpfungsnetzwerke. Konzepte für das Netzwerkmanagement und Potenziale aktueller Informationstechnologien (pp. 173-192). Heidelberg: Physica.
   
Österle, H., & Osl, P. (2007). IT Driven Marketing. In Belz, C., Schögel, M., & Tomczak, T. (Eds.), Innovation Driven Marketing: Vom Trend zur innovativen Marketinglösung (pp. 89-91). Wiesbaden: Gabler.
   
Senger, E., & Österle, H. (2006). Innovative Geschäftskonzepte im After Sales Service. In Barkawi, K., Baader, A., & Montanus, S. (Eds.), Erfolgreich mit After Sales Services - Geschäftsstrategien für Servicemanagement und Ersatzteillogistik. Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2006). Business Engineering - Geschäftsmodelle transformieren. In Loos, P., & Krcmar, H. (Eds.), Architekturen und Prozesse - Strukturen und Dynamik in Forschung und Unternehmen (pp. 71-84). Berlin: Springer.
   
Österle, H., & Reichmayr, C. (2005). Out-Tasking mit WebServices. In Bullinger, H. J., & Scheer, A. W. (Eds.), Service Engineering - Entwicklung und Gestaltung innovativer Dienstleistungen, 2. Auflage (pp. 565-590). Berlin: Springer.
   
Gizanis, D., Legner, C., & Österle, H. (2005). Architektur für die kooperative Auftragsabwicklung. In Ferstl, O. K., Sinz, E. J., Eckert, S., & Isselhorst, T. (Eds.), Wirtschaftsinformatik 2005: eEconomy,eGovernment, eSociety (pp. 43-62). Heidelberg: Physica-Verlag.
   
Baumöl, U., Österle, H., & Winter, R. (2005). Business Engineering in der Praxis. In Baumöl, U., Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering in der Praxis (pp. 1-12). Berlin etc.: Springer.
   
Österle, H., & Fleisch, E. (2005). Auf dem Weg zum Echtzeitmanagement. In Netzguide Enterprise Integration 2005 (pp. 17-19). Basel: Verlag Netzmedien. - ISBN 3907096150.
   
Alt, R., Caesar, M., Leser, F., Österle, H., Puschmann, T., & Reichmayr, C. (2004). Architektur des Echtzeit-Unternehmens. In Alt, R., & Österle, H. (Eds.), Real-Time Business: Lösungen, Bausteine und Potentiale des Business Networking (pp. 19-52). Berlin: Springer.
   
Gronover, S., Kolbe, L., & Österle, H. (2004). Methodisches Vorgehen zur Einführung von CRM. In Hippner, H., & Wilde, K. D. (Eds.), Management von CRM-Projekten: Handlungsempfehlungen und Branchenkonzepte (pp. 15-32). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3-409-12520-5.
   
Gizanis, D., Alt, R., Österle, H., Gruendel, K., & Reiss, T. (2004). Logistik-WebServices in der kooperativen Auftragsabwicklung. In Alt, R., & Österle, H. (Eds.), Real-time Business: Lösungen, Bausteine und Potentiale des Business Networking (pp. 81-95). Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2004). The Networked Enterprise. In Kagermann, H. (Eds.), Realtime - A Tribute to Hasso Plattner (pp. 151-172). Indianapolis: Wiley.
   
Heutschi, R., Leser, F., Erni, F., Alt, R., & Österle, H. (2004). WebService-Technologien als Enabler des Real-time Business. In Alt, R., & Österle, H. (Eds.), Real-time Business (pp. 133-155). Berlin et al.: Springer.
   
Senger, E., & Österle, H. (2004). Kooperationsprozesse und Echtzeitmanagement. In Stanoevska-Slabeva, K. (Eds.), Digital Economy - Anspruch und Wirklichkeit (pp. 207-220). Heidelberg: Springer.
   
Österle, H., & Blessing, D. (2003). Business Engineering Modell. In Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering (pp. 65-85). Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2003). Auf dem Weg zum Netzwerkunternehmen - die alten und doch neuen Realitäten der vernetzten Wirtschaft. In Kueting, K., & Noack, H. C. (Eds.), Der grosse BWL-Führer (pp. 116-122). Frankfurt am Main: Frankfurter Allgemeine Buch.
   
Österle, H. (2003). Geschäftsmodell des Informationszeitalters. In Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering (pp. 22-43). Berlin: Springer.
   
Österle, H., Alt, R., & Heutschi, R. (2003). WebServices - Hype oder Lösung?. In Kemper, H. G., & Muelder, W. (Eds.), Informationsmanagement - Neue Herausforderungen in Zeiten des E-Business (pp. 359-382). Lohmar: Eul.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Integriertes CRM in der Dentalindustrie bei Heraeus Kulzer GmbH & Co. KG. In Kolbe, L., Österle, H., & Brenner, W. (Eds.), Customer Knowledge Management (pp. 127-142). Berlin: Springer.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Kreditvergabe bei der ALD AutoLeasing D GmbH. In Kolbe, L., Österle, H., & Brenner, W. (Eds.), Customer Knowledge Management (pp. 109-126). Berlin: Springer.
   
Boutellier, R., & Wagner, S. (2003). Sourcing Concepts: Matching Product Architecture, Task Interface, Supplier Competence and Supplier Relationship. In Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering. Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalers (pp. 223-248). Berlin: Springer Verlag.
   
Alt, R., Puschmann, T., & Österle, H. (2003). Erfolgreicher Einsatz von E-Procurement in Supply Chains. In Boutellier, R., Wagner, S., & Wehrli, H. P. (Eds.), Handbuch Beschaffung - Strategien, Methoden, Umsetzung (pp. 887-908). München, Wien: Hanser.
   
Huber, T., Alt, R., Barak, V., & Österle, H. (2002). Entwurf einer Applikationsarchitektur für die Pharmaindustrie. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking in der Praxis - Beispiele und Strategien zur Vernetzung mit Kunden und Lieferanten (pp. 165-183). Berlin: Springer.
   
Fleisch, E., Thiesse, F., & Österle, H. (2002). Connected Smart Appliances. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking in der Praxis - Beispiele und Strategien zur Vernetzung mit Kunden und Lieferanten (pp. 233-248). Berlin: Springer. - ISBN 3540413707.
   
Schmid, R. E., & Österle, H. (2002). CRM bei Banken: vom Produkt zum Prozeßportal. In Helmke, S., Uebel, M., & Dangelmaier, W. (Eds.), Effektives Customer Relationship Management (pp. 87-102). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3409217673.
   
Österle, H., & Alt, R. (2002). Neue Wege im Customer Relationship Management. In Kirf, B., & Rolke, L. (Eds.), Der Stakeholder-Kompass - Unternehmenskommunikation im 21. Jahrhundert (pp. 93-102). Frankfurt: FAZ-Verlag.
   
Gruenauer, K. M., Fleisch, E., & Österle, H. (2002). Systeme für das Supply Chain Management. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking in der Praxis (pp. 185-206). Berlin: Springer.
   
Alt, R., Fleisch, E., & Österle, H. (2002). Business Networking - Chancen und Herausforderungen. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking in der Praxis (pp. 1-14). Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2002). Übergang zur Informationsgesellschaft (New Economy). In Dubs, R., Euler, D., & Rueegg-Stuerm, J. (Eds.), Einführung in die Managementlehre (pp. 329-349). Bern: Verlag Paul Haupt.
   
Fleisch, E., & Österle, H. (2001). Sieben Thesen zur Gestaltung von erfolgreichen e-Business Lösungen. In Cyberland Schweiz? (pp. 11-22). Zürich: Bilanz.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2001). Purchasing and Supply Chain Management in Business Networking. In Business Briefing: Global Purchasing and Supply Chain Strategies (pp. 115-118). London: World Markets Research Centre. - ISBN 1903150515.
   
Alt, R., Fleisch, E., & Österle, H. (2001). Introduction - Chances and Challenges in Business Networking. In Österle, H., Alt, R., & Fleisch, E. (Eds.), Business Networking - Shaping Collaboration Between Enterprises (pp. 1-13). Berlin: Springer.
   
Dolmetsch, R., Fleisch, E., & Österle, H. (2001). Electronic Commerce in the Procurement of Indirect Goods. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping collaboration between enterprises (pp. 194-209). Berlin: Springer.
   
Schulze, J., Thiesse, F., & Österle, H. (2001). Knowledge Enabled Customer Relationship Management. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping Collaboration Between Enterprises (pp. 135-152). Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2001). Enterprise in the Information Age. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking: Shaping Collaboration Between Enterprises (pp. 17-54). Berlin et al.: Springer.
   
Österle, H., & Winter, R. (2000). Business Engineering. In Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering - Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters (pp. 3-20). Berlin et al.: Springer.
   
Jansen, C., Thiesse, F., & Österle, H. (2000). Wissensportale aus Systemsicht. In Business Knowledge Management (pp. 121-189). Berlin: Springer. - ISBN 3540674977.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2000). Business Networking: Managing the Transformation Towards Networked Enterprises. In Business Briefing - Global Electronic Commerce (pp. 172-174). London: World Markets Research Centre.
   
Österle, H. (2000). Business Model of the Information Age. In Österle, H., & Vogler, P. (Eds.), Business Knowledge in der Praxis (pp. 11-50). Berlin: Springer.
   
Österle, H. (2000). Ein Platz in der "New Economy". In Brauchlin, E., & Pichler, H. J. (Eds.), Unternehmer und Unternehmensperspektiven für Klein- und Mittelunternehmen: Festschrift für Hans Jobst Pleitner (pp. 261-272). Berlin: Drunker & Humbolt.
   
Österle, H. (2000). Auf dem Weg zum Service-Portal. In Belz, C., & Bieger, T. (Eds.), Dienstleistungskompetenz und innovative Geschäftsmodelle (pp. 168-176). St. Gallen: Thexis.
   
Österle, H., & Schmid, R. (2000). Mit Customer Relationship Management zum Prozessportal. In Österle, H. (Eds.), Customer Relationship Management in der Praxis (pp. 3-55). Berlin: Springer. - ISBN 3-540-67309-1.
   
Gruenauer, K. M., Fleisch, E., & Österle, H. (2000). Information Systems for Supply Chain Management: An Overview. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping Enterprise Relationships on the Internet (pp. 185-200). Berlin: Springer.
   
Österle, H., & Blessing, D. (2000). Business Engineering Model. In Österle, H., & Winter, R. (Eds.), Business Engineering - Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters (pp. 61-81). Berlin: Springer.
   
Fleisch, E., Österle, H., & Betts, R. (2000). Business Networking Lessons Learned: Supply Chain Management at Riverwood International. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping Enterprise Relationships on the Internet (pp. 117-125). Heidelberg: Springer.
   
Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (2000). The Networked Enterprise - Introduction. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping Enterprise Relationships on the Internet (pp. 1-13). Berlin: Springer.
   
Klueber, R., Alt, R., & Österle, H. (2000). Implementing Virtual Organizing in Business Networks - A Method for inter-Business Networking. In Malhotra, Y. (Eds.), Knowledge Management and Virtual Organizations: Theories, Practices, Technologies and Methods (pp. 43-62). Hershey: Idea Group Publishing.
   
Fleisch, E., & Österle, H. (2000). Business Networking: A Process-oriented Framework. In Österle, H., Fleisch, E., & Alt, R. (Eds.), Business Networking - Shaping Enterprise Relationships on the Internet (pp. 55-91). Berlin etc.: Springer.
   
Legner, C., Brecht, L., & Österle, H. (1999). Durch Prozessbenchmarking zur Verbesserung SAP-gestützter Geschäftsprozesse. In Wenzel, P. (Eds.), Business Computing mit SAP R/3- Modellierung, Customizing und Anwendung betriebswirtschaftlich-integrieter Geschäftsprozesse (pp. 217-235). Wiesbaden: Vieweg.
   
Österle, H., & Back, A. (1997). Zum Verhältnis von informationstechnologischer und gesellschaftlicher Entwicklung: Bildung für Informationstechnik - Informationstechnik für Bildung. In Blandow, D., & Theuerkauf, W. (Eds.), Strategien und Paradigmenwechsel zur Technischen Bildung: Report der Tagung "Technische Bildung" Braunschweig 18. bis 20. Oktober 1996 (pp. 41-58). Hildesheim: Franzbecker.
   
conference paper
Schlosser, S., Baghi, E., Otto, B., & Österle, H. (2014). Toward a Functional Reference Model for Business Rules Management. In Sprague, R. H. (Eds.), 47th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Los Alamitos: IEEE Computer Society.
   
Baghi, E., Schlosser, S., Ebner, V., Otto, B., & Österle, H. (2014). Toward a Decision Model for Master Data Application Architecture. In Sprague, R. H. (Eds.), 47th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Los Alamitos: IEEE Computer Society.
   
Schenkel, P., Osl, P., & Österle, H. (2013). Towards an Electronic Marketplace for Bricks-and-Mortar Services. In Acis 2013 Proceedings.
   
Baghi, E., Otto, B., & Österle, H. (2013). Controlling Customer Master Data Quality: Findings from a Case Study. In International Conference on Information Resources Management (Conf-IRM).
   
Reichert, A., Otto, B., & Österle, H. (2013). A Reference Process Model for Master Data Management. In Alt, R., & Franczyk, B. (Eds.), Proceedings of the 11th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI2013), 1, pp.817-845.
   
Falge, C., Otto, B., & Österle, H. (2013). Towards a Strategy Design Method for Corporate Data Quality Management. In Proceedings of the 11th International Conference on Wirtschaftsinformatik, pp.801-815.
   
Otto, B., & Österle, H. (2012). Principles for Knowledge Creation in Collaborative Design Science Research. In Joey, F. G. (Eds.), Proceedings of the 33rd International Conference on Information Systems (ICIS 2012): Association for Information Systems. - ISBN 978-0-615-71843-9.
   
Falge, C., Otto, B., & Österle, H. (2012). Data Quality Requirements of Collaborative Business Processes. In Sprague, R. H. (Eds.), Proceedings of the 45th Hawaii International Conference on System Sciences, pp.1-10. Los Alamitos: IEEE Computer Society.
   
Otto, B., & Österle, H. (2011). Toward a Knowledge Creation Perspective on Design Science Research. In AMCIS 2011 Proceedings.
   
Benz, A., Kutscheid, S., Osl, P., & Österle, H. (2011). Service-Wohnen am Beispiel Fürstenhof in Wittlich – ein Geschäftsmodell mit Zukunft?. In Demographischer Wandel - Assistenzsysteme aus der Forschung in den Markt. Berlin, Offenbach: VDE.
   
Schmidt, A., Otto, B., & Österle, H. (2011). A Functional Reference Model for Manufacturing Execution Systems in the Automotive Industry. In Bernstein, A., & Schwabe, G. (Eds.), Proceedings of the 10th International Conference on Wirtschaftsinformatik, pp.302-311. Zurich, Switzerland.
   
Osl, P., Benz, A., & Österle, H. (2011). Beacon Hill Village in Boston: Ein erfolgreiches Beispiel einer Mitgliederorganisation auf Quartiersebene. In Demographischer Wandel - Assistenzsysteme aus der Forschung in den Markt. Berlin, Offenbach: VDE.
   
Otto, B., Hüner, K., & Österle, H. (2010). A Cybernetic View on Data Quality Management. In AMCIS 2010 Proceedings.
   
Otto, B., & Österle, H. (2010). Relevance through Consortium Research? A Case Study. In Proceedings of the 18th European Conference on Information Systems.
   
Otto, B., & Österle, H. (2010). Relevance through Consortium Research? Findings from an Expert Interview Study. In Winter, R., Zhao, J., & Aier, S. (Eds.), Global Perspectives on Design Science Research, pp.16-30. Berlin: Springer. - ISBN 978-3-642-13334-3.
   
Osl, P., Benz, A., & Österle, H. (2010). Dienstleistungen für Independent Living: Kundenanforderungen und Optionen für die Angebotsgestaltung. In Tagungsband Ambient Assisted Living - 3. Deutscher Kongress mit Ausstellung. Berlin, Offenbach: VDE Verlag GmbH. - ISBN 978-3-8007-3209-8.
   
Sassen, E., Benz, A., & Österle, H. (2010). Plattformen zur Dienstvermittlung für Independent Living:: eine Frage der Betriebswirtschaft, nicht der Technologie. In Ambient Assisted Living 2010, 1. Auflage 2010, pp.5. Berlin, Offenbach: VDE VERLAG GMBH. - ISBN 978-3-8007-3209-8.
   
Otto, B., Hüner, K., & Österle, H. (2009). Identification of Business Oriented Data Quality Metrics. In Bowen, P., Elmagarmid, A. K., Österle, H., & Sattler, K. U. (Eds.), Proceedings of the 14th International Conference on Information Quality, pp.122-134.
   
Weber, K., Otto, B., & Österle, H. (2009). Data Governance: Organisationskonzept für das konzernweite Datenqualitätsmanagement. In Hansen, H. R., Karagiannis, D., & Fill, H. G. (Eds.), Business Services: Konzepte, Technologien, Anwendungen; Proceedings der 9. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik, Band 1, 246, pp.589-598. Wien: Österreichische Computer Gesellschaft. - ISBN 978-3-85403-246-5.
   
Osl, P., Sassen, E., Österle, H., & Fischer, A. (2009). Erfolgreiche Telemedizinlösungen und Kundenakzeptanz zukünftiger Weiterentwicklungen: Das Geschäftsmodell des Schweizer Zentrums für Telemedizin MEDGATE. In Tagungsband Ambient Assisted Living - 2. Deutscher Kongress mit Ausstellung: Technologien – Anwendungen – Management. Berlin, Offenbach: VDE Verlag GmbH.
   
Hanhart, D., Legner, C., & Österle, H. (2008). Eine Serviceorientierte Architektur (SOA) für die Integration von RFID-, Sensor- und Lokalisierungsdaten im Facility Management. In Dinter, B., & Winter, R. (Eds.), Synergien durch Integration und Informationslogistik (Tagungsband der DW2008), pp.475-489. Bonn: Gesellschaft für Informatik.
   
Osl, P., Sassen, E., & Österle, H. (2008). A Guideline for the Design of Collaborative Business Models in the Field of Ambient Assisted Living. In Tagungsband Ambient Assisted Living - 1. Deutscher Kongress mit Ausstellung: Technologien - Anwendungen - Management, pp.179-183. Berlin, Offenbach: VDE Verlag GmbH.
   
Heutschi, R., Legner, C., & Österle, H. (2006). Serviceorientierte Architekturen: Vom Konzept zum Einsatz in der Praxis. In Schelp, J., Winter, R., Ulrich, F., Rieger, B., & Turowski, K. (Eds.), DW 2006 - Integration, Informationslogistik und Architektur, Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings, Volume P-90, pp.361-382. Bonn: Köllen Verlag.
   
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2006). Global Data Synchronization – Hype oder Lösung für das überbetriebliche Produktstammdatenmanagement zwischen Konsumgüterindustrie und Handel?. In Tagungsband Handelsinformationssysteme 2006, im Erscheinen.
   
Schemm, J., Legner, C., & Österle, H. (2006). E-Contracting: Towards IT-enabled collaboration processes in contract management. In Lehner, F., Noesekabel, H., & Kleinschmidt, P. (Eds.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2006 Tagungsband 1, pp.255-272. Berlin: GITO-Verlag.
   
Hanhart, D., Legner, C., & Österle, H. (2005). Anwendungsszenarien des Mobile und Ubiquitous Computing in der Instandhaltung. In Pousttchi, K., & Turowski, K. (Eds.), Mobile Business - processes, platforms, payments: Proceedings zur 5. Konferenz Mobile Commerce Technologien und Anwendungen, pp.45-58. Bonn: Gesellschaft für Informatik. - ISBN 3-88579-388-1.
   
Alt, R., Gizanis, D., & Österle, H. (2003). Logistics WebServices for Collaborative Order Management. In Dhana, K. M., & Hunter, G. M. (Eds.), Nurturing Executive Networks. Las Vegas (NV): Information Institute. - ISBN 0 905304 42X.
   
Alt, R., Gizanis, D., Österle, H., & Gruendel, K. (2002). Logistik WebServices zur Unterstützung des Distributed Order Management. In Hampe, J. F., & Schwabe, G. (Eds.), Mobile and Collaborative Business 2002, pp.69-84. Bonn: Gesellschaft für Informatik.
   
Alt, R., Reichmayr, C., Puschmann, T., Leser, F., & Österle, H. (2001). An Engineering Approach to Develop Business Networks. In Schmid, B., Stanoevska-Slabeva, K., & Tschammer, V. (Eds.), Towards the E-Society: E-commerce, E-businness, and E-government, pp.209-228. Norwell: Kluwer. - ISBN 0792375297.
   
Huber, T., Alt, R., & Österle, H. (2000). Templates - Instruments for Standardizing ERP Systems. In Sprague, R. H. (Eds.), Proceedings of the 33rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), pp.1-18. Los Alamitos (CA): IEEE.
   
Huber, T., Alt, R., Barak, V., Österle, H., & Puschmann, T. (2000). Future Application Architecture for the Pharmaceutical Industry. In Jasper, H., Kueng, J., & Vossen, G. (Eds.), Informationssysteme für E-Commerce: EMISA-2000. Fachtagung der Gesellschaft für Informatik, Fachgruppe 2.5.2, Entwicklungsmethoden für Informationssysteme und deren Anwendung, pp.65-80. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner. - ISBN 3-854-87194-5.
   
Österle, H., & Fleisch, E. (2000). Lessons Learned from Coordination Theory: Towards a Model of the Networked Enterprise. In .
   
Österle, H., & Legner, C. (1999). Prozessbenchmarking - Ein methodischer Ansatz zur Prozessentwicklung mit Standarsoftware. In Scheer, A., & Nuettgens, M. (Eds.), Electronic Business Engineering, pp.331-352. Heidelberg: Physica.
   
Kaiser, T., Thiesse, F., Sieberath, C., & Österle, H. (1999). A Project Model for the Design of Intranets. In .
   
Fleisch, E., Klueber, R., & Österle, H. (1999). Development of a method for Inter-Business Networking. In .
   
Benz, R., Fleisch, E., Grünauer, K. M., Österle, H., & Zurmühlen, R. (1999). Entwurf von Prozessnetzwerken am Beispiel von zwei Business Networking-Projekten der Swatch Group. In .
   
Pohland, S., Fleisch, E., & Österle, H. (1997). Produktinformationssysteme in Business Networks. In .
   
Gassner, C., Österle, H., & Hotaka, R. (1996). Conceptual Integration using Wrapped Applications. In Tools USA '96.
   
case study
Senger, E., & Österle, H. (2006). Case Study Röhm GmbH & Co. KG - Consignment Depot Between Degussa Business Unit “Röhm“ and BASF Coatings AG. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Fallstudie L'Oréal - Vendor Managed Inventory zwischen L’Oréal und ”dm drogerie-markt“. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Fallstudie Röhm - Konsignationslager zwischen dem Degussa Geschäftsbereich Röhm und der BASF Coatings AG. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Fallstudie Brose Fahrzeugtechnik GmbH & Co. KG - Verbesserung des Anfrageprozesses im Einkauf der Brose Fahrzeugtechnik GmbH & Co. KG. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
Senger, E., & Österle, H. (2003). Fallstudie Heraeus Kulzer GmbH & Co. KG - Integriertes Customer Relationship Management bei Heraeus Kulzer GmbH & Co. KG. St. Gallen: Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität St. Gallen.
   
working paper
Otto, B., Gizanis, D., Österle, H., & Danner, G. (2013). Turning information and data quality into sustainable business value. St. Gallen; Walldorf: IWI-HSG; BEI; SAP.
   
Otto, B., & Österle, H. (2012). Researcher-Practitioner Collaboration and Knowledge Transfer: Results from an Online Survey. St. Gallen: University of St. Gallen, Institute of Information Management.
   
Österle, H., Hoening, F., & Osl, P. (2011). Methodenkern des Business Engineering - Ein Lehrburch. St. Gallen: University of St. Gallen, Institute of Information Management.
   
 
page 1 2 3 4 of 4
*citation format: APA 5