University of St.Gallen
research platform alexandria
Publikationen durchsuchen
Publikationen filtern
nach Person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
nach Jahr

Publikationen

Titel  
 
Dissertation
Engeler, Isabelle: Consumers' Discrete Emotional Responses to Price Discrimination in the Service Context: Antecedent Conditions and Consequences on Post-Purchase Behavior, Universität St.Gallen, Thesis. Bamberg : Difo-Druck GmbH, 2012.
   
Buchkapitel
Bieger, Thomas ; Engeler, Isabelle ; Weinert, Robert: Marathonrunning - Ein Trend im Tourismus und Standortmanagement. In: Bieger, Thomas (Hrsg.) ; Laesser, Christian (Hrsg.) ; Beritelli, Pietro (Hrsg.): Trends, Instrumente und Strategien im alpinen Tourismus. Berlin : Schmidt, 2010, S. 109-120. - ISBN 978-3-503-12438-1.
   
Engeler, Isabelle: Fallbeispiel: Mitarbeiterführung im Victoria-Jungfrau Grand Hotel & Spa. In: Bieger, Thomas (Hrsg.): Dienstleistungsmanagement : Einführung in Strategien und Prozesse bei Dienstleistungen : mit Fallstudien verschiedener Praktiker. Bern : Haupt, 2007, S. 242-245. - ISBN 978-3-8252-2974-0.
   
Konferenzpapier
Engeler, Isabelle ; Raghubir, Priya: I Run to be Fit, You Run for Fame: Context Effects Affecting Self-Positivity in Judgments on Consumption Motives and Emotions. In: ACR 2013: Making a Difference. Duluth, MN : Association for Consumer Research, 2013. - 2013 Annual Meeting of the Association for Consumer Research ACR, Vol. 41. - Chicago, IL.
   
Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian: Consumers’ Emotions about Getting a Discount and their Likelihood to Return at Regular Prices. In: Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World. Brüssel : EMAC European Marketing Academy, 2013. - 42nd Annual EMAC Conference. - Istanbul, Turkey.
   
Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian: Emotional Effects of Purchase Price-Reference Price Divergence. : Association for Consumer Research2012. - Association for Consumer Research (ACR) Conference, Vol. 40. - Vancouver, Canada, S. 295-296.
   
Raghubir, Priya ; Statman, Meir ; Engeler, Isabelle: Personalities of Financial Products. 2012. - Society for Consumer Psychology (SCP) International Conference. - Florence, Italy, S. -.
   
Raghubir, Priya ; Engeler, Isabelle ; Statman, Meir: The Interplay of Hope and Fear on Investment Choices. In: Marketing to Citizens: Going beyond Customers and Consumers. Brüssel : EMAC, 2012. - 41st European Marketing Academy Conference EMAC. - Lisbon, Portugal. - ISBN 978-989-732-004-0.
   
Bieger, Thomas ; Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian: In what condition is a price increase perceived as fair? : An empirical investigation in the cable car industry. In: CAUTHE 2010: Challenge the Limits. Melbourne : CAUTHE, 2010. - Council for Australian University Tourism and Hospitality Education (CAUTHE). - Hobart, Tasmania, S. 12. - ISBN 978-1-86295560-8 (CD-Rom).
   
Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian ; Bieger, Thomas ; Beritelli, Pietro: Predicting Online Travel Purchases: The Case of Switzerland. 2009. - 38th European Marketing Academy Conference (EMAC). - Nantes, France.
   
Wittmer, Andreas ; Bieger, Thomas ; Engeler, Isabelle ; Riklin, Thomas: Perceived Customer Preferences in the Airline Industry: Differences between Business Models - The Case of Zurich Airport, Switzerland. 2008. - ATRS Conference. - Athens, Greece, S. 11.
   
Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian: Perceived Price Fairness of Price Discrimination in the Restaurant Industry: The Case of Switzerland. 2008. - 37th EMAC Conference. - Brighton.
   
Beritelli, Pietro ; Engeler, Isabelle ; Laesser, Christian: Health travel motivations and activities : The Swiss case. In: Freedom to Travel. Boise : Travel & Tourism Research Association, 2008. - Travel & Tourism Research Association (TTRA) Annual Conference. - Philadephia, S. 376.
   
Diskussionsbeitrag
Laesser, Christian ; Bieger, Thomas ; Engeler, Isabelle ; Riklin, Thomas ; Boksberger, Philipp: Neue Preismodelle für Bergbahnen : Theoretische Grundlagen und empirische Erkenntnisse. St. Gallen : IDT-HSG, 2010, S. 160.
   
Artikel (Zeitung etc.)
Engeler, Isabelle: Emotionale Reaktionen von Kunden auf Preisereignisse: Ein Ausschnitt aus der Forschung zu Preisemotionen. In: IDT-Blickpunkte (2010), Nr. 22, S. 16-20.
   
Engeler, Isabelle ; Bieger, Thomas: Marathonsport - die Jagd nach persönlicher Zielerreichung. In: IDT-Blickpunkt 21 (2009), Nr. -, S. 16-17.
   
Bieger, Thomas ; Engeler, Isabelle: Marathon oder die Suche nach sozialer Identität. In: Neue Zürcher Zeitung (2009), Nr. 204, S. 53.
   
 
Seite 1 von 1
*zitiert gemäss DIN 1505-2