University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Menz, M., & Scheef, C. (2014). Chief Strategy Officers: Contingency Analysis of Their Presence in Top Management Teams. Strategic Management Journal, 35(3), 461-471, DOI:10.1002/smj.2104.
   
Menz, M., Müller-Stewens, G., Zimmermann, T., & Lattwein, C. (2013). The Chief Strategy Officer in the European Firm: Professionalising Strategy in Times of Uncertainty. The European Business Review, 2013(May-June), 5-8.
   
Kreutzer, M., & Menz, M. (2012). Berater im harten Wettbewerb. Harvard Business Manager, 2012(12), 8-11.
   
Menz, M. (2012). Functional Top Management Team Members: A Review, Synthesis, and Research Agenda. Journal of Management, 38(1), 45-80, DOI:10.1177/0149206311421830.
   
Menz, M., Müller-Stewens, G., Henkel, C. B., & Reineke, B. (2011). Die vier Gesichter des Chefstrategen. Harvard Business Manager, 2011(11), 6-9.
   
thesis
Menz, M. (2009). The Entrepreneurial Corporate Center: How Multibusiness Firms Benefit from Management Innovation, University of St. Gallen, Thesis. Bamberg: Difo-Druck GmbH.
   
book
Menz, M., Schmid, T., Müller-Stewens, G., & Lechner, C. (2011). Strategische Initiativen und Programme: Unternehmen gezielt transformieren. Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-3122-1.
   
Menz, M. (Ed.), Ebersbach, L. (Ed.), & Menges, J. (Ed.) (2007). Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration. Bern: Haupt Verlag. - ISBN 3-258-07296-5.
   
book chapter
Müller-Stewens, G., & Menz, M. (2012). Der Chief Strategy Officer: Neuer Wind in der C-Suite?. In Gleich, R., Mayer, R., Möller, K., & Seiter, M. (Eds.), Controlling - Relevance lost? Perspektiven für ein zukunftfähiges Controlling (pp. 3-16). München: Vahlen. - ISBN 978-3-8006-3942-7.
   
Menz, M., & Schlenzig, T. (2011). Strategische Initiativen generieren (Variation). In Strategische Initiativen und Programme: Unternehmen gezielt transformieren (pp. 209-233). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-3122-1.
   
Scheef, C., Kunisch, S., & Menz, M. (2011). Das strategische Programm organisieren. In Strategische Initiativen und Programme: Unternehmen gezielt transformieren (pp. 115-142). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-3122-1.
   
Menz, M. (2010). Schweizer M&A-Markt von 1990 bis 2009. In Müller-Stewens, G., Kunisch, S., & Binder, A. (Eds.), Mergers & Acquisitions: Analysen, Trends und Best Practices (pp. 101-116). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 978-3-7910-2955-9.
   
Menz, M., & Collischonn, I. (2009). Der Chief Strategy Officer: Ein Chief für alle Fälle?. In Kunisch, S., Welling, C., & Schmitt, R. (Eds.), Strategische Führung auf dem Prüfstand : Herausforderungen und Chancen in Zeiten des Wandels (pp. 65-82). Berlin: Springer.
   
Menz, M. (2008). Sicherheit für Investoren? Die Rolle des Corporate Center in diversifizierten Unternehmen. In Juchli, P., Wuermli, M., & Haunreiter, D. (Eds.), Sicherheit als wirtschaftliches, rechtliches und kulturelles Phänomen (pp. 91-108). Bern: Stämpfli. - ISBN 978-3-7272-2282-5.
   
Ebersbach, L., & Menz, M. (2007). Einsichten und Ausblicke: Spielregeln für erfolgreiches M&A-Management. In Menz, M., Ebersbach, L., & Menges, J. (Eds.), Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration (pp. 161-168). Bern: Haupt.
   
Ehrler, M., & Menz, M. (2007). Akquisitionsfinanzierung und Leveraged Buyouts. In Menz, M., Ebersbach, L., & Menges, J. (Eds.), Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration (pp. 127-144). Bern: Haupt.
   
Menz, M., Menges, J., & Ebersbach, L. (2007). Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration. In Menz, M., Ebersbach, L., & Menges, J. (Eds.), Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration (pp. 11-26). Bern: Haupt.
   
Menz, M. (2007). Sport Events and Firm Performance: Empirical Analysis for the Sports Industry. In Juchli, P., Wuermli, M., & Haunreiter, D. (Eds.), Sport zwischen Recht, Wirtschaftlichkeit und Kultur (pp. 369-388). Bern: Stämpfli. - ISBN 978-3-7272-2281-8.
   
conference paper
Menz, M., Scheef, C., & Lange, E. (2014). The Power of Strategy: When Chief Strategy Officer Power in the Top Management Team Matters. In , pp.7: Strategic Management Society.
   
Scheef, C., & Menz, M. (2014). Do Strategists Matter? Sources and Consequences of Chief Strategy Officer's Perceived Discretion. In , pp.38: Academy of Management.
   
Scheef, C., & Menz, M. (2014). I’ve Got the Power! Chief Strategy Officer’s Influence Within the Firm. In , pp.7: Strategic Management Society.
   
Menz, M. (2013). How Chief Strategy Officers Affect Their Firm’s Strategic Decision Quality. In Strategy and Sustainability, pp.7. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Menz, M., & Scheef, C. (2012). Chief Strategy Officers in Top Management Teams: A Contingency Analysis. In The Informal Economy. Chicago: Academy of Management.
   
Kunisch, S., & Menz, M. (2012). Corporate Strategy at the Crossroads? Inductive Derivation of a Consensus and Comprehensive Definition. In Strategy in Transition, pp.1-5. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Menz, M., & Schlenzig, T. (2011). Antecedents and Performance Consequences of Top Management Team Role Structure. In Strategies for a Multi-Polar World, pp.7. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Scheef, C., & Menz, M. (2011). Performance Effects of Owner Identity and Diversification: An Agency-Theoretic Assessment. In Strategies for a Multi-Polar World, pp.29. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Menz, M., Paroutis, S., & Angwin, D. (2011). Corporate Strategy, Chief Strategy Officer Type, and Firm Performance: A Knowledge Based-View. In West meets East, pp.38. New York: Academy of Management.
   
Menz, M. (2010). Chief Strategy Officers: Antecedents and Performance Consequences of Their Presence in Top Management Teams. In Strategic Management at the Crossroads. Chicago: SMS Strategic Management Society.
   
Menz, M. (2010). Developing Dynamic Capabilities through Learning: The Case of Management Innovation. In Dare to Care: Passion & Compassion in Management Practice & Research, pp.40. New York: Academy of Management (AOM).
   
Kunisch, S., & Menz, M. (2010). What is Corporate Strategy Really? Inductive Derivation of a Consensus and Comprehensive Definition. In Dare to Care: Passion & Compassion in Management Practice & Research, pp.40. Chicago: Academy of Management.
   
Menz, M. (2009). Developing Management Innovation Capability through Learning: The Moderating Role of Environmental Dynamism. In , pp.44: Strategic Management Society (SMS).
   
Menz, M. (2009). Management Innovation in Multibusiness Firms: Does One Type Fit All?. In , pp.40: Copenhagen Business School.
   
Menz, M., & Collischonn, I. (2009). The Chief Strategy Officer: Characteristics, Contingency, and Firm Performance. In , pp.33: Academy of Management (AOM).
   
Menz, M. (2009). Management Innovation in Multibusiness Firms: Dimensions, Contextuality, and Performance. In , pp.40: Academy of Management (AOM).
   
Menz, M. (2009). Management Innovation Scope, Organizational Context, and Multibusiness Firm Performance. In , pp.40: London Business School.
   
Menz, M., & Mattig, A. (2008). Diversification Strategies and Firm Performance: The Impact of Corporate Management Capabilities. In , pp.36: Academy of Management (AOM).
   
Menz, M. (2007). Corporate Portfolio Heterogeneity And Performance: The Impact Of Parenting Styles. In : Strategic Management Society (SMS).
   
Menz, M., & Knoll, S. (2007). Top Management Team Diversity And Corporate Diversification Strategy: A Knowledge-Based Perspective. In : Strategic Management Society (SMS).
   
case study
Boppel, M., & Menz, M. (2013). Emmi Group: Implementing Strategy with Strategic Initiatives. Beds, UK: The Case Centre.
   
Spanninger, J., Menz, M., & Meynhardt, T. (2013). Haniel (A): Corporate Strategy and Corporate Responsibility. Cranfield, UK: European Case Clearing House (ecch).
   
Müller-Stewens, G., & Menz, M. (2012). Akris: Competition in the High-End Fashion Industry. Cranfield, UK: European Case Clearing House (ecch).
   
Menz, M. (2010). Siemens: Management Innovation at the Corporate Level: Teaching Note. Cranfield, UK: European Case Clearing House (ecch).
   
Menz, M., & Müller-Stewens, G. (2010). Siemens: Management Innovation at the Corporate Level. Cranfield, UK: European Case Clearing House (ecch).
   
discussion paper
Menz, M. (2014). Strategy is relative. think:act Strategy Blog, 2014: think:act Roland Berger Strategy Consultants.
   
working paper
Menz, M., Kunisch, S., & Collis, D. J. (2013). What Do We Know About Corporate Headquarters? A Review, Integration, and Research Agenda: Harvard Business School Working Paper No. 14-016..
   
working report
Menz, M., Müller-Stewens, G., Scheef, C., Zimmermann, T., Lattwein, C., & Lang, A. (2013). Masters of Paradoxes - Key Findings of the Chief Strategy Officer Survey 2013. St. Gallen/Munich: University of St. Gallen/Roland Berger Strategy Consultants.
   
Menz, M., Müller-Stewens, G., Zimmermann, T., & Lattwein, C. (2013). CSO's Role in Times of Uncertainty, Report of the CSO Survey 2012. St. Gallen/Munich: University of St. Gallen/Roland Berger Strategy Consultants.
   
Kreutzer, M., & Menz, M. (2012). European Consulting Survey 2012: The Future of European Management Consulting Firms’ Business Models: University of St. Gallen.
   
(2012). Strategische Unternehmensführung: Auf der Suche nach einer neuen Balance. Publikationsreihe des Profilbereichs Responsible Corporate Competitiveness (RoCC). St. Gallen: Universität St. Gallen.
   
Menz, M., Müller-Stewens, G., Reineke, B., & Henkel, C. B. (2012). The Role of Chief Strategy Officers 2011. St. Gallen/Munich: University of St. Gallen/Roland Berger Strategy Consultants.
   
Müller-Stewens, G., Menz, M., Lochbrunner, V., Gentle, C., Kobler, D., & Grampp, M. (2010). Wirtschaftsstandort Schweiz: Was bringt die Zukunft? Strategien für eine wettbewerbsfähige Zukunft. St. Gallen/Zürich: Universität St. Gallen/Deloitte.
   
Müller-Stewens, G., Menz, M., Lochbrunner, V., Gentle, C., Kobler, D., & Grampp, M. (2010). The Future for Business in Switzerland? How to Stay Ahead. St. Gallen/Zurich: University of St. Gallen/Deloitte.
   
article
Menz, M., & Barnbeck, F. (2014). Schweizer M&A-Markt 2013: Wo sind die Mega-Deals geblieben?. M&A REVIEW, 3(25), 115-121.
   
Menz, M. (2014). Erfolg durch Professionalität. Handelszeitung, 3(2014), 48.
   
Menz, M., & Barnbeck, F. (2013). Schweizer M&A-Markt im 3. Quartal 2013: Negativtrend setzt sich fort. M&A REVIEW, 12(24), 494-499.
   
Menz, M., & Barnbeck, F. (2013). Schweizer M&A-Markt im 2. Quartal 2013: Leichte Erholung dank Private Equity. M&A REVIEW, 9(24), 340-345.
   
Menz, M., & Barnbeck, F. (2013). Schweizer M&A-Markt im 1. Quartal 2013: Fehlstart ins neue Jahr. M&A REVIEW, 6(24), 276-281.
   
Menz, M., & Scheef, C. (2013). Rewarding Courage - The Leaders of Tomorrow's Perspective. St. Gallen Wings of Excellence Award 2013, NA, 1-10.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2013). Schweizer M&A-Markt 2012: Auslandskauf statt Ausverkauf. M&A REVIEW, 3(24), 135-141.
   
Menz, M. (2012). Eine Akquisition muss zur Strategie passen. VR-Praxis, 4(2012), 10-12.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2012). Schweizer M&A-Markt im 3. Quartal 2012 – Deutlich weniger große Deals. M&A REVIEW, 12(23), 514-519.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2012). Schweizer M&A-Markt im 1. Halbjahr 2012 – Rekordjahr in Sicht?. M&A REVIEW, 9(23), 368-373.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2012). Schweizer M&A-Markt im 1. Quartal 2012 – Rekordvolumen dank Megadeal. M&A REVIEW, 6(23), 270-275.
   
Menz, M., & Scheef, C. (2012). Facing Risk - The Leaders' of Tomorrow Perspective. St. Gallen Wings of Excellence Award 2012, NA, 1-12.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2012). Schweizer M&A-Markt 2011 uneinheitlich – Mehr Deals, weniger Volumen. M&A REVIEW, 3(23), 126-133.
   
Menz, M. (2011). Transaktionsmarkt Schweiz: Die grossen Deals sind selten geworden. Swiss Equity Magazin, 11(19), 54-55.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2011). Schweizer M&A-Markt im 3. Quartal 2011 – Quo vadis?. M&A REVIEW, 12(22), 554-559.
   
Menz, M. (2011). Transaktionsmarkt Schweiz: Schweizer M&A-Markt zieht dank zweier Riesen-Deals wieder an. Swiss Equity Magazin, 7/8(19), 60-61.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2011). Schweizer M&A-Markt im 1. Halbjahr 2011 - es geht wieder bergauf. M&A REVIEW, 9(22), 386-391.
   
Müller-Stewens, G., & Menz, M. (2011). Dotcom 2.0: Wieder droht ein Hype. Handelszeitung, 28(2011), 41.
   
Menz, M., & Scheef, C. (2011). Just Power - The Leaders' of Tomorrow Perspective. St. Gallen Wings of Excellence Award 2011, NA, 32-44.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2011). Schweizer M&A-Markt im 1. Quartal 2011 - Wo bleibt der Aufschwung?. M&A REVIEW, 5, 231-234.
   
Menz, M. (2011). Transaktionsmarkt Schweiz: Die kurze Erholung am M&A-Markt ist schon vorbei. Swiss Equity Magazin, 4(19), 62-63.
   
Menz, M., & Eschenmoser, M. (2011). Schweizer M&A-Markt 2010 - Ist das Wellental durchschritten?. M&A REVIEW, 2, 75-80.
   
Menz, M. (2011). Transaktionsmarkt Schweiz: Der Investitionsstau scheint sich aufzulösen. Swiss Equity Magazin, 1, 52-53.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2010). Erste Anzeichen für die nächste M&A-Welle in der Schweiz?. M&A REVIEW, 10, 479-484.
   
Menz, M. (2010). Transaktionsmarkt Schweiz: Hoffen auf neue Fusionswelle. Swiss Equity Magazin, 9, 54-55.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2010). Aufschwung auf dem Schweizer M&A-Markt lässt auf sich warten. M&A Review, 6, 300-305.
   
Menz, M. (2010). Entrepreneurs - Agents of Change: The Leaders of Tomorrow's Perspective. St. Gallen Wings of Excellence Award 2010, NA, 36-54.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2010). Erste Anzeichen für Aufschwung? Der Schweizer M&A-Markt 2009. M&A Review, 3, 144-150.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2009). Neues Rekordtief im Schweizer M&A-Markt - Ist die Talsohle nun erreicht?. M&A Review(12), 558-562.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2009). Abwärtstrend im Schweizer M&A-Markt setzt sich fort. M&A Review(9), 395-400.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2009). Berg- und Talfahrt im Schweizer M&A-Markt 2008. M&A Review(4), 183-189.
   
Menz, M., & Clüver, H. (2009). Finanzkrise holt Schweizer M&A-Markt ein. M&A Review, 1, 25-29.
   
Menz, M. (2008). Akquisitionen der Pharmariesen prägen Schweizer M&A-Markt. M&A Review, 10, 482-488.
   
Bilhuber, E., & Menz, M. (2008). Mitarbeiter-Onboarding bei Akquisitionen: Eine Lernperspektive. M&A Review(6), 281-286.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5