University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Rudolph, T., & Meise, N. (2010). Mehrwert durch Tranzparenz kommunizieren. Marketing Review St. Gallen, 2010(3), 15-19.
   
Morschett, D., Rudolph, T., Bauer, J. C., Donath, A., & Meise, N. (2009). Retailing in Switzerland - Player, Strategies and Developments. European Retail Research, 23(II), 163-190.
   
Meise, N., Schagen, A., & Zupancic, D. (2009). CSR - Verantwortungsvoller Umgang mit gesellschaftlicher Verantwortung. Marketing Review St. Gallen(1), 48-52.
   
book
Hillesland, J. (Ed.), Rudolph, T. (Ed.), Meise, N. (Ed.), Gisholt, O. (Ed.), Bendixen, A. (Ed.), Fjeldstad, T. (Ed.), Nordfält, J. (Ed.), & Clement, J. (Ed.) (2013). Fundamentals of Retailing & Shopper Marketing. UK: Pearson Educated Limited. - ISBN 978-0-273-75739-9.
   
Rudolph, T. (Ed.), Schlegelmilch, B. (Ed.), Franch, F. (Ed.), Bauer, A. (Ed.), & Meise, N. (Ed.) (2012). Diversity in European Marketing: Text and Cases. Wiesbaden: Gabler, DOI:10.1007/978-3-8349-6976-7. - ISBN 978-3-8349-1420-0.
   
Rudolph, T., Meise, N., & Emrich, O. (2007). Der Schweizer Online-Handel - Internetnutzung Schweiz 2007. St. Gallen: Institut für Marketing und Handel der Universität St. Gallen. - ISBN 978-3-905819-01-4.
   
Rudolph, T. (Ed.), Drenth, R. (Ed.), & Meise, N. (Ed.) (2007). Kompetenzen für Supply Chain Manager. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-46492-1.
   
book chapter
Rudolph, T., & Meise, N. (2012). The complexity of modern retailing. In Fundamentals of Retailing & Shopper Marketing (pp. 133-146). London: Pearson Education Limited. - ISBN 978-0-273-75739-9.
   
Rudolph, T., & Meise, N. (2011). The complicated retail environment. In The Fundamentals of Retail and Shopper Marketing (pp. 164-177). Oslo/Norway: BigBlue & Company AS. - ISBN 978-82-998820-0-2.
   
Rudolph, T., & Meise, N. (2011). Modern Retail Management: Apple's iPhone Distribution Strategy. In Fallstudien zum Internationalen Management: Grundlagen - Praxiserfahrungen - Perspektiven (pp. 559-572). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-2967-9.
   
Rudolph, T., Meise, N., & Sohl, T. (2008). Schweiz - Ruhestörung oder viel Lärm um nichts?. In Bosshart, D., & Kühne, M. (Eds.), Discount Forever - Wie sich der Lebensmittel-Discount auf neue Realitäten einstellt (pp. 33-38). Rüschlikon: Gottlieb Duttweiler Institut. - ISBN 978-3-7184-7041-9.
   
Rudolph, T., & Meise, N. (2007). Die Sortimentsreduktion im Rahmen der strategischen Sortimentsgestaltung - Mehrwert für Händler und Nachfrager durch optimierte Sortimente. In Hoffmann, E., & Mattmüller, R. (Eds.), Wertorientiertes Marketing (pp. 173-188). Frankfurt am Main: Frankfurter Allgemeine Buch. - ISBN 978-3-89981-147-6.
   
Rudolph, T., Meise, N., & Emrich, O. (2007). Einsatzmöglichkeiten von Web 2.0-Instrumenten im Online-Handel und ihre Nutzung durch Konsumenten. In Bauer, H. H., Grosse-Leege, D., & Rösger, J. (Eds.), Interactive Marketing im Web 2.0+ (pp. 183-196). München: Verlag Franz Vahlen. - ISBN 978-3-8006-3604-4.
   
Rudolph, T., Drenth, R., & Meise, N. (2007). Herausforderungen an die Kompetenzen moderner Supply Chain Manager. In Rudolph, T., Drenth, R., & Meise, N. (Eds.), Kompetenzen für Supply Chain Manager (pp. 1-29). Berlin: Springer. - ISBN 978-3-540-46492-1.
   
Rudolph, T., Meise, N., & Scharfenstein, S. (2006). Möbelhandel. In Rudolph, T. (Eds.), Der Schweizer Handel - Konsumententrends 2006 (pp. 83-128). St. Gallen: Thexis. - ISBN 3908545994.
   
Rudolph, T., Heidemann, C., Kleinschrodt, A., Meise, N., & Ness, O. (2006). Branchenüberblick. In Rudolph, T. (Eds.), Der Schweizer Handel - Konsumententrends 2006 (pp. 3-41). St. Gallen: Thexis. - ISBN 3908545994.
   
Wunderlin, R., & Meise, N. (2005). Zugangsmöglichkeiten zum US-amerikanischen Kapitalmarkt für deutsche Unternehmen. In Kirchhoff, K. R., & Piwinger, M. (Eds.), Praxishandbuch Investor Relations - Das Standardwerk der Finanzkommunikation (pp. 279-299). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3409127100.
   
conference paper
Meise, N., Schagen, A., & Zupancic, D. (2008). Planning, Founding, and Developing a Business on CSR Principles - The Case of ArmedAngels. In , pp.2: EBEN Conference.
   
Meise, N. (2007). Barriers to Online Shopping Revisited - Does Consumer Reluctance to Shop on the Web Persist in Times of Web 2.0?. In Conference Proceedings.
   
case study
Meise, N., & Moser, R. (2007). PostFinance: Development and Piloting of a Mobile Payment Solution in Switzerland. Cranfield University, Wharley End: The European Case Clearing House (ECCH).
   
working paper
Rudolph, T., Meise, N., & Bauer, J. C. (2005). Update zur HSG-Sparstudie: Wie Konsumenten beim Lebensmitteleinkauf am meisten sparen können. Eine Studie des Gottlieb Duttweiler Lehrstuhls für Internationales Handelsmanagement.
   
article
Rudolph, T., Meise, N., & Emrich, O. (2007). HSG-Studie zeigt: Konsumorientierte Onlinenutzung ist auf dem Vormarsch. Netzwoche(10).
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5