University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Hoidn, S. (2014). Critical Exploration in the University Classroom: Implications for Teaching and Teachers. Global Journal of Human-Social Science, 13(9), 1-14.
   
Hoidn, S. (2011). Lernmodell zur Förderung von Lernkompetenzen an Hochschulen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. Best-Practice Beispiele und Evaluationsergebnisse - Band III: Didaktik und Prüfungen (Online at http://www.zfhe.at), 6(1), 1-18.
   
Hoidn, S. (2007). Wikis in der Hochschullehre – Aktives Lernen in Lerngemeinschaften an der Uni St. Gallen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. Best-Practice Beispiele und Evaluierungsergebnisse - Band I (Online at http://www.zfhe.at), 2(4), 1-22.
   
Hoidn, S. (2007). Selbstorganisiertes Lernen im Kontext – einige Überlegungen aus lerntheoretischer Sicht und ihre Konsequenzen. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik (Online at http://www.bwpat.de/ausgabe13/hoidn_bwpat13.shtml), 13(December), 1-26.
   
Hoidn, S. (2007). Learning in Activity: A Pedagogical Innovation in Higher Education. The International Journal of Learning, 13(9), 17-26.
   
Hoidn, S., & Kaminski, H. (2006). Ökonomische Bildung in den USA. Trends in Bildung international (Online at http://www2.dipf.de/publikationen/tibi/tibi12_hoidn_kaminski.pdf)(12), 1-9.
   
Hoidn, S. (2005). Selbst organisiertes Lernen mit neuen Medien - (neue) Anforderungen an die Kompetenzen des Bildungspersonals. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 34(6), 15-19.
   
Hoidn, S. (2005). Blended Learning als Innovation in der Erstausbildung - Vision oder Illusion?. Wirtschaft und Berufserziehung, 57(10), 14-20.
   
thesis
Hoidn, S. (2009). Fostering Learning Competencies in Higher Education / Lernkompetenzen an Hochschulen fördern, University of St. Gallen, Thesis. Bamberg: Difo Druck GmbH.
   
book
Shorr, W. (Ed.), Hoidn, S. (Ed.), Lowry, C. (Ed.), & Cavicchi, E. (Ed.) (2013). Always Wondering ... a Mélange of Eleanor Duckworth and Critical Exploration. Cambridge, MA, USA: Critical Exploration Press.
   
Hoidn, S. (2012). Quantitative Datenanalyse: Arbeiten mit SPSS Statistics: Eine Einführung. St. Gallen: FHSG.
   
Hoidn, S. (2010). Lernkompetenzen an Hochschulen fördern. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. - ISBN 978-3-531-17456-3.
   
Eberle, T. S. (Ed.), Hoidn, S. (Ed.), & Sikavica, K. (Ed.) (2007). Fokus Organisation: Sozialwissenschaftliche Perspektiven und Analysen. Konstanz: UVK. - ISBN 978-3-86764-017-6.
   
Hoidn, S. (2007). Aktives Lernen: Partizipieren in Learning Communities. Universität St. Gallen: Skriptekommission.
   
book chapter
Hoidn, S. (2010). Interdisciplinary Research Collaboration: Characteristics - Impeding and Enabling Factors - Implications. In Kommunikation in Wirtschaft, Recht und Gesellschaft (pp. 141-157). Bern: Stämpfli. - ISBN 978-3-7272-2284-9.
   
Müller, U., & Hoidn, S. (2008). Evaluation des Masterstudiengangs Bildungsmanagement: Ergebnisse aus den Studierendenbefragungen. In Müller, U., Schweizer, G., & Wippermann, S. (Eds.), Visionen entwickeln - Bildungsprozesse wirksam steuern - Führung professionell gestalten (pp. 265-270). Bielefeld: Bertelsmann. - ISBN 978-3-7639-3664-9.
   
Hoidn, S., & Müller, U. (2008). Evaluation als Instrument der Qualitätsentwicklung. In Müller, U., Schweizer, G., & Wippermann, S. (Eds.), Visionen entwickeln - Bildungsprozesse wirksam steuern - Führung professionell gestalten (pp. 187-193). Bielefeld: Bertelsmann. - ISBN 978-3-7639-3664-9.
   
Hoidn, S., & Schweizer, G. (2008). Evaluation. In Hedtke, R., & Weber, B. (Eds.), Wörterbuch zur ökonomischen Bildung (pp. 109-112). Schwalbach: Wochenschau-Verlag.
   
Eberle, T. S., Hoidn, S., & Sikavica, K. (2007). Multiple Perspektiven auf Organisation. In Eberle, T. S., Hoidn, S., & Sikavica, K. (Eds.), Fokus Organisation. Sozialwissenschaftliche Perspektiven und Analysen (pp. 9-20). Konstanz: UVK. - ISBN 978-3-86764-017-6.
   
Hoidn, S. (2007). Wandel beginnt in den Köpfen – denn sie tun nicht, was sie sollen. In T. S. Eberle, S. Hoidn & K. Sikavika (Hrsg.), Fokus Organisation: Sozialwissenschaftliche Analysen und Perspektiven (pp. 209-231). Konstanz: UVK. - ISBN 978-3-86764-017-6.
   
conference paper
Hoidn, S. (2013). Designing Student-Centered Learning Environments for Higher Education Classrooms. In Education and Poverty: Theory, Research, Policy and Praxis. Washington: American Educational Research Association.
   
Hoidn, S. (2011). Effective Teaching and Learning in Higher Education. In Education for a Global Networked Society. Leuven: European Association for Research on Learning and Instruction.
   
Hoidn, S. (2011). Piaget in Action: Critical Exploration in the University Classroom. In Cultural Supports for Mathematical and Scientific Reasoning. Minneapolis: Jean Piaget Society.
   
Hoidn, S. (2011). Designing Exploratory Learning Environments. In Inciting the Social Imagination: Education Research for the Public Good. Washington: AERA American Educational Research Association.
   
Hoidn, S. (2010). Critical Exploration: The Creation of an Exploratory Learning Environment in Teacher Education. In (n. pag.) The 9th International Conference of the Learning Sciences (pre-conference workshop contribution) (29 June-02 July). Chicago, IL, USA.
   
Hoidn, S. (2010). Critical Exploration: A Progressive Teaching Approach in Higher Education. In Proceedings of 8th Annual Hawaii International Conference on Education (7-10 January). Oahu, Hawaii, USA. Honolulu: Hawaii International Conference on Education.
   
Hoidn, S. (2007). Teaching and Learning in Stanford's Smart Classrooms. In Proceedings of 2nd iLearning Forum International Conference (29-31 January). Paris, France.
   
Hoidn, S. (2006). Learning in Activity in Higher Education. In (n. pag.). The 14th International Conference on Computers in Education (30 November-04 December), ICCE Doctoral Student Consortium. Beijing, China.
   
Hoidn, S. (2006). Learning in Activity via New Media Challenges Higher Education. In Proceedings of 18th World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. Orlando, Florida, USA (26-30 June).
   
Hoidn, S. (2006). Learning in Activity: A Pedagogical Innovation in Higher Education. In Proceedings of 13th International Conference on Learning. Montego Bay, Jamaica (22-25 June).
   
book review
Hoidn, S. (2010). Buchbesprechung: The Sage Handbook of Management Learning, Education and Development: Hrsg. Steven J. Armstrong, Cynthia V. Fukami. Academy of Management Learning and Education, 9(1), 147-149, DOI:10.5465/AMLE.2010.48661199.
   
Hoidn, S. (2007). Review: Michael Kerres & Reinhard Keil-Slawik (Hrsg.) (2005). Hochschulen im digitalen Zeitalter: Innovationspotenziale und Strukturwandel. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research(9(1), Art. 58), 1-12.
   
Hoidn, S. (2005). Review: Hubert Ertl & Hugo Kremer (Hrsg.) (2005). Innovationen in schulischen Kontexten. Ansatzpunkte für berufsbegleitende Lernprozesse bei Lehrkräften. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (Online at http://www.bwpat.de/rezensionen/rezension_13-2005_ertl-kremer.pdf)(13-2005), 1-3.
   
case study
Hoidn, S. (2011). Group Learning. Case Study III. Cambridge, MA, USA: Harvard University.
   
Hoidn, S. (2010). Investigating Learning and Teaching through Close Collaborative Examination of Student and Teacher Work. Case Study II. Cambridge, MA, USA: Harvard University.
   
Hoidn, S. (2010). Teaching and Learning: "The Having of Wonderful Ideas". Case Study I. Cambridge, MA, USA: Harvard University.
   
Hoidn, S. (2010). Expert Interdisciplinary Work and Collaboration in the Research Network "An Aging Society": Case study analysis in the context of the CIFAR (Canadian Institute for Advanced Research) funded research project "Successful Interdisciplinarity". Cambridge, MA, USA: Harvard University (Project Zero).
   
working paper
Hoidn, S., & Kärkkäinen, K. (2013). Promoting Skills for Innovation in Higher Education: A Literature Review on the Effectiveness of Problem-Based Learning and of Teaching Behaviours. OECD Education Working Papers, No. 100. Paris, France: OECD Publishings.
   
Hoidn, S. (2012). Designing Effective Student-Centred Learning Environments in Higher Education: Cross Case Analysis Results. Cambridge, MA, USA: Harvard University.
   
Hoidn, S. (2010). Effective Teaching and Learning in Higher Education. Paris, France: OECD (CERI).
   
Hoidn, S. (2009). An Alternative Model of Learning: Implications of Learning Sciences Research for the Creation of Effective Technology-Enhanced Learning Environments: St. Gallen: University of St. Gallen.
   
Hoidn, S., & Gilbert, D. (2006). Teaching and Learning in Wallenberg Hall's Experimental Classrooms. Stanford: Stanford Center for Innovations in Learning (SCIL). Online at http://wallenberg.stanford.edu/teachresources/findings/findings/HoidnGilbert_WhitePaper.pdf.
   
working report
Boix Mansilla, V., Sato, K., Chua, F., Hoidn, S., Ivanier, A., & Lamont, M. (2010). Building Socio-Emotional-Cognitive Platforms for Interdisciplinary Research Collaborations: Report prepared for the Canadian Institute of Advanced Research. Cambridge, MA: Harvard University (Project Zero).
   
Hoidn, S., & Müller, U. (2008). Evaluation des Masterstudiengangs Bildungsmanagement: Arbeitsbericht (39 Seiten). Ludwigsburg: Institut für Bildungsmanagement.
   
Hoidn, S., & Mai, J. (2006). CourseWork Research Report 2006: Assessment of Stanford's Course Management System from a User's Point of View - an Online Survey: Stanford University.
   
Hoidn, S., & Kaminski, H. (2005). Konzeption und Weiterentwicklung einer Internetdatenbank zur ökonomischen Bildung (www.oekonomie-unterricht.de). Oldenburg: Institut für Ökonomische Bildung (IÖB).
   
Hoidn, S., & Kaminski, H. (2004). Konzeption und Weiterentwicklung einer Internetdatenbank zur ökonomischen Bildung (Online at www.oekonomie-unterricht.de): Oldenburg: Institut für Ökonomische Bildung (IÖB).
   
article
Hoidn, S. (2006). Diskussionsforen in der Hochschullehre: (k)ein Problem!. learner.de - unabhängiges Nachrichtenportal für eLearning und elektronische Medien in der Bildung (Online at http://www.learner.de), 1680-11.05.2006, 4 pages.
   
Hoidn, S. (2005). Motivationsstrategien – motiviert sein oder motiviert werden?. Unterricht Wirtschaft, 22(2), 45-48.
   
presentation
Hoidn, S. (2013). Hochschulen als studierendenzentrierte Lehr-Lernumgebungen: Curriculare, pädagogische und organisationale Implikationen für die Konzeptualisie-rung effektiver studierendenzentrierter Lehr-Lernumgebungen an Hochschulen. Presented at Forschungstag PPD, Universität Zürich.
   
Hoidn, S. (2013). Critical Exploration and the Design of Student-Centered Learning Environments. Presented at A Celebration of Eleanor Duckworth and Critical Exploration, Harvard Graduate School of Education, Cambridge.
   
Hoidn, S. (2011). Lernkompetenzen an Hochschulen fördern. Presented at Was ist gute Lehre? Konferenz zur Qualität der Lehre (invited conference presentation, May 05), University of Applied Sciences, Kiel, Germany.
   
Hoidn, S. (2010). Critical Exploration in the University Classroom. Presented at 2nd Paris International Conference on Education, Economy & Society (21-24 July), Paris, France.
   
Hoidn, S. (2010). The Design of Exploratory Learning Environments. Presented at École Normale Supérieure, Cognitive Science Department (invited colloquium presentation, June 22), Paris, France.
   
 
page 1 of 1
*citation format: APA 5