University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

title  
 
journal paper
Seufert, S. (2012). Die digitale Revolution und die Evolution des Lehrens. Folio, 2012(04), 36-38.
   
Schuchmann, D., & Seufert, S. (2012). Neue Geschäftsmodelle für Weiterbildungsanbieter. Weiterbildung, 23(4), 34-37.
   
Seufert, S., Jenert, T., & Kuhn-Senn, A. (2012). Didaktische Potenziale des Mobile Learning für die Berufsbildung: Erfahrungen aus einem Pilotprojekt am Center for Young Professionals in Banking in der Schweiz. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 3(41), 10-13.
   
Meier, C., Seufert, S., & Euler, D. (2012). Quality assessment and development in the course of the EFMD CEL programme accreditation. Journal of Computer Assisted Learning, 28(1), 52-64, DOI:10.1111/j.1365-2729.2011.00442.x.
   
Seufert, S., Euler, D., & Meier, S. (2012). Qualitiy assessment and development in the course of the EFMD-CEL programme accreditation. Journal of Computer Assisted Learning, 28(1), 52-64.
   
Seufert, S., Meier, C., & Euler, D. (2010). Qualitätsentwicklung E-Learning-gestützter Masterstudiengänge: Erfahrungen aus der Programmakkreditierung EFMD CEL. zeitschrift für e-learning, 5(4), 20-36.
   
Bernath, U., Brahm, T., Euler, D., & Seufert, S. (2008). EFMD CEL Programme Accreditation for Technology-Enhanced Learning - Lessons Learned. International Journal of Excellence in e-Learning, 2(1), 48-64.
   
Hasanbegovic, J., Seufert, S., & Euler, D. (2007). Lernkultur als Ausgangspunkt eines Veränderungsprozesses für die Implementierung von Bildungsinnovationen. Zeitschrift für Organisationsentwicklung(02), 22-30.
   
Euler, D., Seufert, S., & Zellweger, F. (2006). Geschäftsmodelle zur nachhaltigen Implementierung von eLearning an Hochschulen. Zeitschrift für Betriebswirtschaft(2 (Special Issue E-Learning Geschäftsmodelle und Einsatzkonzepte)), 85-103.
   
Seufert, S. (2003). E-Learning: Ernüchterung und neue Chancen. Berufsbildung, 80(57), 2.
   
Seufert, S., & Miller, D. (2003). Nachhaltigkeit von eLearning-Innovationen: Von der Pionierphase zur nachhaltigen Implementierung. MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, .
   
Mayr, P., & Seufert, S. (2003). Vom Lernen am Arbeitsplatz zum Lernen im Arbeitsprozess. new management : die europäische Zeitschrift für Unternehmenswissenschaften und Führungspraxis, 72(3), 38-44.
   
Seufert, S., Lechner, U., & Stanoevska, K. (2002). A Reference Model for Online Learning Communities. International journal on E-learning : corporate, government, healthcare, & higher education, 1(1), 43-54.
   
Glotz, P., Seufert, S., & Hack, G. (2001). Designing and Teaching the Executive MBA in New Media and Communication - A Project Report. The International Journal on Media Management (JMM), 3(2), 120-129.
   
Seufert, S. (2000). The NetAcademy as a Medium for Learning Communities. Educational Technology & Society - Special Issue on "On-line Collaborative Learning Environments", 3(3), 122-136.
   
Schuh, G., Back, A., Friedli, T., & Seufert, S. (1998). 2005: Virtuelle Universitäten auf dem Vormarsch. Thexis-Sonderheft Management Szenarien 2005, Vol. 15(Nr. 2), 130-131.
   
Back, A., Kramhoeller, S., & Seufert, S. (1998). Technology enabled Management Education - Die Lernumgebung MBE Genius im Bereich Executive Study an der Universität St. Gallen. iomanagement, Vol. 21(3), 36-42.
   
Seufert, S., & Seufert, A. (1998). Lerngemeinschaften und Wissensnetzwerke sind lebensnotwendig für vitale Unternehmen. Thexis, Sonderheft Management Szenarien 2005, 15(2), 142-143.
   
Seufert, S., & Seufert, A. (1998). Wissensgenerierung und -transfer in Knowledge Networks. IO Management, 21(10), 76-84.
   
Seufert, S., & Seufert, A. (1998). Wissensgenerierung und -transfer in Knowledge Networks. Antworten zu Grundsatzfragen. IO Management, 21(12), 82-83.
   
Seufert, S., & Seufert, A. (1998). New Approaches in Management Education: Collaborative Learning in an Inter-University Learning Network. Informatik : Zeitschrift der schweizerischen Informatikorganisationen = Informatique / Schweizer Informatiker Gesellschaft, 5(6), 14-20.
   
Back, A., Seufert, S., & Kramhöller, S. (1998). Technology enabled Management Education - Die Lernum­gebung MBE Genius im Bereich Executive Study an der Universität St. Gallen. IO Management, 21(3), 36-42.
   
book
Seufert, S. (2013). Bildungsmanagement: Einführung für Studium und Praxis. Stuttgart: Schäffer Poeschel. - ISBN 978-3-7910-3244-3.
   
Seufert, S. (Ed.), & Metzger, C. (Ed.) (2013). Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen: Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag. Paderborn: Eusl. - ISBN 978-3-940625-27-4.
   
Seufert, S., & Hasanbegovic, J., Euler, D. (Ed.) (2008). Next Generation Leadership. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 978-3-906528-59-5.
   
Euler, D., Hasanbegovic, J., Kerres, M., & Seufert, S. (2006). Handbuch der Kompetenzentwicklung für eLearning Innovationen: eine Handlungsorientierung für innovative Bildungsarbeit in der Hochschule. Bern: Huber. - ISBN 978-3-456-84392-6.
   
Seufert, S., & Euler, D., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2005). Nachhaltigkeit von eLearning-Innovationen. Fallstudien zu Implementierungsstrategien von eLearning als Innovationen an Hochschulen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-39-1.
   
Euler, D., & Seufert, S. (2005). E-Learning in Hochschulen und Bildungszentren. München: Oldenbourg. - ISBN 3-486-20008-9.
   
Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2004). E-Learning in Hochschulen und Bildungszentren. München, Wien: Oldenbourg. - ISBN 3-486-20008-9.
   
Schönwald, I., Euler, D., & Seufert, S., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2004). Supportstrukturen zur Förderung einer innovativen eLearning-Organisation an Hochschulen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-31-6.
   
Seufert, S., & Euler, D., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2004). Nachhaltigkeit von eLearning-Innovationen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-28-6.
   
Schoenwald, I., Euler, D., & Seufert, S., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2004). Supportstrukturen zur Förderung einer innovativen eLearning-Organisation an Hochschulen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-31-6.
   
Seufert, S., & Euler, D., Euler, D. (Ed.), & Seufert, S. (Ed.) (2003). Nachhaltigkeit von eLearning-Innovationen. St. Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik. - ISBN 3-906528-24-3.
   
Glotz, P., & Seufert, S. (2002). Corporate University : wie Unternehmen ihre Mitarbeiter mit E-Learning erfolgreich weiterbilden. Frauenfeld: Huber. - ISBN 3-7193-1273-9.
   
Seufert, S., & Mayr, P. (2002). Fachlexikon E-Le@rning : Wegweiser durch das E-Vokabular. Bonn: managerSeminare Gerhard May. - ISBN 3-931488-64-0.
   
Seufert, S., Back, A., & Häusler, M. (2001). E-Learning : Weiterbildung im Internet. Kilchberg: SmartBooks. - ISBN 3-908490-53-7.
   
Seufert, S., Back, A., & Haeusler, M. (2000). E-Learning: Weiterbildung im Internet. Kilchberg: SmartBooks Publishing AG.
   
Seufert, S. (1996). Computer assisted learning (CAL) : Grundlagen, Varianten, Entwicklung. Wiesbaden: Gabler. - ISBN 3-8244-6365-2.
   
book chapter
Seufert, S., Schuchmann, D., Meier, C., & Fandel-Meyer, T. (2014). Steigerung der Lern- und Innovationsfähigkeit von Unternehmen und Organisationen. In . (pp. 12): in Druck.
   
Seufert, S. (2013). Innovationsorientiertes Bildungsmanagement an Hochschulen: Veränderungsprozesse in der Hochschullehre gestalten?. In Sloane, P., & Gerholz, K. H. (Eds.), Studiengänge entwickeln - Module gestalten. Eine Standortbestimmung nach Bologna (pp. 219-256). Paderborn: Eusl-Verlagsgesellschaft mbH. - ISBN 978-3-940625-26-7.
   
Seufert, S., & Meier, C. (2013). E-Learning in Organisationen: Nachhaltige Einführung von Bildungsinnovation. In Schön, S., & Ebner, M. (Eds.), L3T - Lehrbuchfür Lernen und Lehren mit Technologien (pp. 497-506): www.l3t.eu. - ISBN 978- 3-8442-6594-1.
   
Seufert, S., & Meier, C. (2013). Integrating Informal Learning into Corporate Learning via Social Media. In Technological and Social Environments for Interactive Learning (pp. 35-54). Santa Rosa, CA: Informing Science Press. - ISBN 978-193288673-3.
   
Seufert, S., Lehner, M., & Tödtli, M. (2013). Didaktisierung des Informellen Lernens. In Seufert, S., & Metzger, C. (Eds.), Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen (pp. 487-507). Paderborn: Eusl. - ISBN 978-3-940625-27-4.
   
Schuchmann, D., & Seufert, S. (2013). Neuorientierung betrieblicher Weiterbildung. In Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen: Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag (pp. 421-442). Paderborn: Eusl. - ISBN 978-3-940625-27-4.
   
Fandel-Meyer, T., & Seufert, S. (2013). Führungskräfte als Personalentwickler: Kleine Schritte oder grosser Sprung?. In Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen - Festschrift für Dieter Euler (pp. 443-464). Paderborn: EUSL. - ISBN 978-3-940625-27-4.
   
Seufert, S., & Lehner, M. (2012). Kompetenzentwicklung in informellen Kontexten:: Bedrohung oder Chance für die Lehrerprofession?. In Niedermair, G. (Eds.), Kompetenzen entwickeln, messen und bewerten (pp. 7-20). Linz: Trauner. - ISBN 978-3-85499-872-3.
   
Euler, D., & Seufert, S. (2011). Reflective executives: A Realistic Goal for Modern Management Education. In Business Schools under Fire: Humanistic Management Education as the Way Forward (pp. 212-226). Hampshire UK: Palgrave Macmillan: Houndmills. - ISBN 978-0230349056.
   
Seufert, S., & Fandel-Meyer, T. (2011). Die Rolle von Führungskräften im betrieblichen Lernen. In Organisation und Führung: Beiträge der Kommission Organisationspädagogik (pp. 223-233). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. - ISBN 978-3-531-18103-5.
   
Seufert, S. (2011). Einsatz von Wikis als Kollaborationstool für die forschungsbsierte Lehre. In Digitale Medien für Lehre und Forschung (pp. 159-176). Münster: Waxmann.
   
Seufert, S. (2011). Personalentwicklung 2.0: Lernen, Wissensaustausch, Talentförderung der nächsten Generation. In Corporate Learning 2.0-Eine Renaissance der Lernenden Organisation (pp. 31-46). Köln: Wolters Kluwer; Hrsg. A. Trost & T. Jenewein.
   
Euler, D., & Seufert, S. (2010). Qualitätsmanagement von E-Learning Programmen. In Online-Pädagogik (pp. 167-180). Hohengehren: Schneider; (Hrsg) Lehmann & Bloh.
   
Seufert, S., Brahm, T., & Fandel-Meyer, T. (2010). Management von Bildungsinnovationen. In Laske, S., Orthey, A., & Schmid, M. J. (Eds.), PersonalEntwickeln (pp. 1-20). Köln: Loseblattwerke Deutscher Wirtschaftsdienst. - ISBN 978-3-87156-116-0.
   
Seufert, S. (2010). Organisationslernen: die „Organisation des Informellen“ als treibender Motor?. In Heisiek, C., & Petersen, J. (Eds.), Organisationslernen im 21. Jahrhundert. Festschrift für Harald Geissler (pp. 105-114). Frankfurt am Main: Lang. - ISBN 978-3-631-60815-9.
   
Seufert, S. (2010). Corporate University. In Bröckermann, R., & Müller-Vorbrüggen, M. (Eds.), Handbuch Personalentwicklung. Die Praxis der Personalbildung, Personalförderung und Arbeitsstrukturierung (pp. 303-316). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 978-3-7910-2929-0.
   
Seufert, S., & Diesner, I. (2010). Die Lernende Organisation: Status Quo und künftige Entwicklungen - Wie sich Lernen in Unternehmen verändert. In Jahrbuch eLearning und Wissensmanagement 2011 (pp. 180-185): Siepmann.
   
Seufert, S., Brahm, T., & Fandel-Meyer, T. (2010). Management von Bildungsinnovationen. In PersonalEntwickeln (pp. 1-20): Wolters Kluwer.
   
Brahm, T., Euler, D., & Seufert, S. (2009). The Development of a Theoretically Sound Concept of Quality Criteria - as in the Case of the Accrediation for Technology-Enhanced Learning EFMD-CEL. In Ehler, U. D., & Schneckenberg, D. (Eds.), Changing Cultures in Higher Education (pp. 45-57). New York et al.: Springer.
   
Diesner, I., & Seufert, S. (2009). Aktuelle Herausforderungen des Wissens-, Informations- und Bildungsmanagements in Unternehmen. In George, W., & Bonow, M. (Eds.), Regionales Zukunftsmanagement (pp. 66-73). Lengerich: Pabst.
   
Seufert, S., Kiefer, T., & Fandel-Meyer, T. (2009). Trends im Leadership Developement. In Jahrbuch Personalentwicklung 2010 (pp. 183-192): Luchterhand.
   
Seufert, S., Brahm, T., & Fandel-Meyer, T. (2009). Management von Bildungsinnovationen. In Jahrbuch Personalentwicklung 2010 (pp. 173-182): Luchterhand. - ISBN 978-3472075820.
   
Euler, D., & Seufert, S. (2009). E-Learning in Management und Unternehmenskommunikation. In Issing, L. J., & Klimsa, P. (Eds.), Online-Lernen (pp. 427-438). München: Oldenbourg. - ISBN 978-3486588675.
   
Euler, D., Seufert, S., & Zellweger, F. (2008). Business Models for the Sustainable Implemantation of E-Learning at Universities. In Adelsberger, H., Kinshuk Pawlowski, J., & Sampson, D. (Eds.), Handbook on Information Technologies for Education and Training (pp. 295-315). Heidelberg: Springer. - ISBN 978-3540741541.
   
Seufert, S., & Euler, D. (2007). Einbindung von Führungskräften in nachhaltige Lernkulturen. In Schwuchow, K., & Guttmann, J. (Eds.), Jahrbuch Personalentwicklung 2008 (pp. 235-246). Köln: Luchterhand.
   
Brahm, T., & Seufert, S. (2007). E-Assessment und E-Portfolio zur Kompetenzentwicklung: neue Potenziale für Ne(x)t Generation Learning. In Ne(x)t Generation Learning": E-Assessment und E-Portfolio: halten sie, was sie versprechen? (pp. 2-26). St. Gallen: scil, Universität St. Gallen. - ISBN 3-906528-52-9.
   
Euler, D., Seufert, S., & Wilbers, K. (2007). eLearning in der Berufsbildung. In Arnold, R., & Lipsmeier, A. (Eds.), Handbuch der Berufsbildung. Opladen: Leske und Budrich.
   
Euler, D., Seufert, S., & Wilbers, K. (2006). eLearning in der Berufsbildung. In Arnold, R., & Lipsmeier, A. (Eds.), Handbuch der Berufsbildung (pp. 432-450). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. - ISBN 978-3-531-15162-5.
   
Wirth, M., Euler, D., & Seufert, S. (2006). Qualität von E-Learning beurteilen, sichern und verbessern: Herausforderungen in der Umsetzung und Erfahrungen mit dem neuen Qualitätszertifikat "CEL". In Sindler, A., & u.a., . (Eds.), Qualitätssicherung im E-Learning (pp. 153-168). Münster: Waxmann. - ISBN 3-8309-1632-9.
   
Diesner, I., Euler, D., & Seufert, S. (2006). E-Learning - künftige Herausforderung für das Bildungsmanagement in Unternehmen?. In Handbuch E-Learning: Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis (pp. 2.10.1-2.10.8 / Loseblattwerk + 1 CD-ROM). Köln: Wolters Kluwer. - ISBN 3-87156-298-X.
   
Euler, D., & Seufert, S. (2005). Edu-Action statt Education? - Vom Bildungscontrolling zur Entwicklung von Bildungsqualität. In Ehlers, U. D., & Schenkel, P. (Eds.), Bildungscontrolling im E-Learning (pp. 187-200). Berlin u.a.: Springer.
   
Seufert, S., & Wessner, M. (2004). Werkzeuge für spezielle Lernmethoden. In Haake, J., Schwabe, G., & Wessner, M. (Eds.), CSCL-Kompendium: Lehr- und Handbuch zum computeruntersützten kooperativen Lernen (pp. 127-136). München: Oldenbourg. - ISBN 3-486-27436-8.
   
Seufert, S. (2004). Hochschuldidaktische Weiterbildung im Rahmen einer kontinuierlichen Qualitätsentwicklung. In Bremer, C., & Kohl, K. (Eds.), E-Learning-Strategien und E-Learning-Kompetenzen an Hochschulen (pp. 281-294). Bielefeld: Bertelsmann. - ISBN 3-7639-3197-X.
   
Seufert, S. (2004). Virtuelle Lerngemeinschaften: Konzepte und Potenziale für die Aus- und Weiterbildung. In Zinke, G., & Fogolin, A. (Eds.), Online-Communities : Chancen für informelles Lernen in der Arbeit, Bundesinstitut für Berufsbildung (S (pp. 28-38). Gütersloh: Bertelsmann. - ISBN 3-7639-1007-7.
   
Meier, C., & Seufert, S. (2003). Game-based learning: Erfahrungen mit und Perspektiven für digitale Lernspiele in der beruflichen Bildung. In Hohenstein, A., & Wilbers, K. (Eds.), Handbuch E-Learning (pp. Ergänzungslieferung 5, 2003): Fachverlag Deutscher Wirtschaftsdienst.
   
Seufert, S., & Meier, C. (2003). Planspiele und digitale Lernspiele - Neue Edutainment Welle und Potenziale neuer Lernformen in der beruflichen Bildung. In Blötz, U. (Eds.), Planspiele in der beruflichen Bildung : aktualisierter Planspielkatalog und neue Fachbeiträge 2003 - Abriss zur Auswahl, Konzeptionierung und Anwendung von Planspielen : Multimedia-Publikation. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag. - ISBN 3-7639-0978-8.
   
Schmid, B., Stanoevska-Slabeva, K., Lechner, U., & Seufert, S. (2002). Elektronische Märkte. In Dubs, R., Euler, D., & Rüegg-Stürm, J. (Eds.), Einführung in die Managementlehre (pp. 831-849). Bern: Haupt.
   
Schmid, B., Seufert, S., & Stanoevska-Slabeva, K. (2002). Elektronische Märkte - Merkmale, Organisation und Potenziale. In Dubs, R., Euler, D., & Rüegg-Stürm, J. (Eds.), Einführung in die Managementlehre (pp. 831-849). Bern: Haupt.
   
Seufert, S., & Guttmann, J. (2002). Wissens- und Lernportale auf dem E-Learning Markt, dargestellt am Fallbeispiel der Siemens AG. In Pawlowsky, J., & Reinhardt, R. (Eds.), Wissensmanagement für die Praxis : Methoden und Instrumente zur erfolgreichen Umsetzung (pp. 199-223). München: Luchterhand. - ISBN 3-472-04816-6.
   
Seufert, S. (2002). Virtuelle Universitäten. In Jung, V., & Warnecke, H. J. (Eds.), Handbuch für die Telekommunikation (pp. Kapitel 6, 117-128). Berlin: Springer. - ISBN 3-540-42795-3.
   
Seufert, S. (2002). Hard- und Software für E-Learning auswählen. In Hohenstein, A., & Wilbers, K. (Eds.), Handbuch E-Learning (pp. Kapitel 5.0, 1-24 (Loseblattsammlung)). Köln: Fachverlag Deutscher Wirtschaftsdienst. - ISBN 3-87156-298-X.
   
Seufert, S., Moisseeva, M., & Steinbeck, R. (2002). Virtuelle Communities gestalten. In Hohenstein, A., & Wilbers, K. (Eds.), Handbuch E-Learning (pp. Kapitel 4.10, 1-20 (Loseblattsammlung)). Köln: Fachverlag Deutscher Wirtschaftsdienst. - ISBN 3-87156-298-X.
   
Franz, M., Schmidt, R., Schoen, S., & Seufert, S. (2002). KECnetworking - Knowledge Management at Infineon Technologies AG. In Davenport, T., & Probst, G. (Eds.), Knowledge management case book : Siemens best practises (pp. 128-146). Erlangen: Publicis Corporate Publishing. - ISBN 3-89578-181-9.
   
Seufert, S. (2001). E-Learning Business Models, Framework and Best Practice Examples. In Raisinghani, M. (Eds.), Cases on Worldwide E-Commerce : Theory in Action. New York: Idea Group. - ISBN 1-930708-27-0.
   
Seufert, S. (2001). E-Learning Business Models, Strategies, Success Factors and Best Practice Examples. In De Fillippi, R., & Wankel, R. (Eds.), Rethinking management education for the 21st century. Greenwich: Informa­tion Age Press. - ISBN 1-930608-21-7.
   
Gerhard, J., & Seufert, S. (2001). Wie gibt man implizites Wissen weiter: "Communities of Practice" bei Xerox. In Eppler, M., & Sukowski, O. (Eds.), Fallstudien zum Wissensmanagement : Lösungen aus der Praxis : aufbereitet für die Aus- und Weiterbildung (pp. 119-142). St. Gallen: NetAcademy Press. - ISBN 3-906979-07-5.
   
Seufert, S. (2000). Trends and future developments: Cultural Perspectives of Online Education. In Adelsberger, H., Collis, B., & Pawlowski, J. (Eds.), International Handbook on Information Technologies for Education & Training. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-67803-4.
   
conference paper
Meier, S., Seufert, S., & Fandel-Meyer, T. (2012). Leaders as learning facilitators - Learnscapes, prerequisitis for learning&field of action. In "Creating competence - Innovations in Learning and Development". St.Gallen: IWP.
   
Seufert, S., & Meier, C. (2012). Enabling informal learning as a leadership task: learnscapes, prerequisites, potential. In Learning & Professional Development 2012:Learning in Transition. St.Gallen: IWP.
   
Seufert, S. (2012). The Khan Academy Case: Implications for Teacher-led Professional Development and the Management of educational Innovations at School?. In Research in Teaching and Teacher Education (SIG 11), pp.10. St.Gallen: IWP.
   
Seufert, S. (2012). Trust and reputation in eLearning at the Workplace: The Role of Social Media. In ICALT 2012, pp.604-607. Los Alamitos: Institute of Electrical and Electronics Engineers IEEE.
   
Seufert, S. (2012). Transforming Corporate Learning and Human Resource Development through Social Media?. In Social Innovation for Competitiveness, Organizational Performance and Human Excellence, Paper 19029, pp.10. Brüssel: European Academy of Management.
   
Seufert, S., & Käser, R. (2010). Einsatz von Wikis als Kollaborationstool für die forschungsbasierte Lehre. In Digitale Medien für Lehre und Forschung. Dresden: GMW Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft.
   
Seufert, S., & Fandel-Meyer, T. (2010). Die Rolle von Führungskräften im betrieblichen Lernen. In , pp.k.A.: k.A..
   
Fandel-Meyer, T., & Seufert, S. (2010). The Leadership Role in diagnosing and shaping learning cultures. In Learning and Professional Development, pp.8. Leuven, Belgium: EARLI vzw.
   
Brahm, T., Euler, D., & Seufert, S. (2006). The quality of quality criteria - requirements for the development of a theoretically sound concept as applied in the certified accreditation of technology-enhanced learning EFMD-CEL. In .
   
Seufert, S. (2003). 'e-Teach Program': Vision and Goals of the newly founded Centre initiated by the Gebert Rüf Foundation - The Swiss Centre for Innovations in Learning (SCIL). In Procedeeings of the 5th International Conference on New Educational Environments (ICNEE). Berne: net4net. - ISBN 3-0345-0096-3.
   
Seufert, S. (2003). 'E-Teach Programm' der Gebert Rüf Stiftung: Das Swiss Center for Innovations in Learning (SCIL). In Mensch und E-Learning. Beiträge zur Didaktik und darüber hinaus, Web-based Training Tagung Olten, pp.85-89. Aarau: Bildung Sauerländer. - ISBN 3-0345-0097-1.
   
Seufert, S. (2002). Design and Management of Online Learning Communities. In Proceedings of the European Academy of Management (EURAM) 2002.
   
Seufert, S. (2001). E-Learning Business Models. Strategies, Success Factors and Best Practice Examples. In Proceedings of the Acadamy of Management (AOM) 2001.
   
Moisseeva, M., Seufert, S., & Steinbeck, R. (2001). Online Learning Communities and Collaborative Learning: Could They Exist Separately?. In Telematica-2001, International Conference on Telematics and Web-Based Education. St. Petersburg: International Conference on Telematics and Web-Based Education. - ISBN 5-7577-0085-8.
   
Seufert, S., Moisseeva, M., & Steinbeck, R. (2001). Online Learning Communities: Managing the Paradox?. In Proceedings of the Syllabus Conference.
   
 
page 1 2 3 of 3
*citation format: APA 5