University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
per persona
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
per anno

publications

titolo  
 
Journal paper
Walter, T. (2012). Controlling von Kundenmeinungen durch Text Mining: Entwicklung einer Lösung zur Analyse von In-App-Feedback. Controlling, 24(12), 698-703.
   
Walter, T., & Back, A. (2010). University Apps. SWITCH Journal(Oktober), 43-44.
   
libro
Sammer, T., Back, A., & Walter, T. (2014). Mobile Business: Management von mobiler IT in Unternehmen. Zürich: buch & netz. - ISBN 978-3-03805-029-2.
   
capitolo libro
Walter, T. (2012). Crowdsourcing-Plattformen. In Back, A., Gronau, N., & Tochtermann, K. (Eds.), Web 2.0 und Social Media in der Unternehmenspraxis - Grundlagen, Anwendungen und Methoden mit zahlreichen Fallstudien (pp. 73-82). München: Oldenbourg.
   
Sammer, T., & Walter, T. (2012). Das mobile Web 2.0 im Unternehmen. In Back, A., Gronau, N., & Tochtermann, K. (Eds.), Web 2.0 und Social Media in der Unternehmenspraxis - Grundlagen, Anwendungen und Methoden mit zahlreichen Fallstudien (pp. 91-100). München: Oldenbourg.
   
Sammer, T., & Walter, T. (2011). Mobile Solutions an Universitäten. In Mobile Kompass 2011/2012: Das Kompendium der deutschen Mobile-Branche (pp. 30-32). Düsseldorf: Bundesverband Digitale Wirtschaft.
   
papier de conférence
Walter, T., & Back, A. (2013). A Text Mining Approach to Evaluate Submissions to Crowdsourcing Contests. In 2013 46th Hawaii International Conference on System Sciences, 1. Aufl., pp.3109-3118. Los Alamitos, CA: IEEE Computer Society, DOI:10.1109/HICSS.2013.64. - ISBN 978-0-7695-4892-0.
   
Sammer, T., Lazur, C., Walter, T., & Back, A. (2012). Barrieren am Weg zum Mobile Contactless Payment: Eine Marktanalyse und Bestandsaufnahme der Situation in der Schweiz. In Mobile und Ubiquitäre Informationssysteme, P-202 (2012), pp.42-55. Bonn-Buschdorf: Bonner Köllen Verlag. - ISBN 978-3-88579-296-3.
   
Walter, T., & Back, A. (2011). Towards Measuring Crowdsourcing Success: An Empirical Study on Effects of External Factors in Online Idea Contest. In Proceedings of the 6th Mediterranean Conference on Information Systems.
   
Walter, T., & Back, A. (2010). Crowdsourcing as a Business Model: An exploration of emergent textbooks harnessing the wisdom of crowds. In Proceedings of the 23rd Bled eConference: AIS.
   
Walter, T., & Back, A. (2010). Web-Analyse-Dienste als Instrument des Blog-Monitoring. In Schuhmann, M., Kolbe, L., Breitner, M. H., & Frerichs, A. (Eds.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2010, pp.1303-1315. Göttingen: Universitätsverlag.
   
case study
Walter, T., & Sammer, T. (2012). Mobile Business Solutions Studie 2012: Best Practices, Barrieren und Chancen von Enterprise Mobility im deutschsprachigen Raum: T-Systems Multimedia Solutions GmbH.
   
Walter, T., & Altendorf, M. (2010). ADTELLIGENCE: Ganzheitlicher Einsatz von Social Software bei einem Startup. Enterprise 2.0 Fallstudien-Netzwerk. München/St. Gallen/Graz/Frankfurt: Andrea Back, Michael Koch, Stefan Smolnik, Klaus Tochtermann (Hrsg.).
   
rapporto lavoro
Walter, T., & Back, A. (2013). Data Mining and Social Network Analysis of Ideation Contests: A Repeated Measures Design. St.Gallen: Institute of Information Management, University of St.Gallen.
   
presentazione
Walter, T., & von Schoenberg, I. L. (2012). Ergebnisse der Studie “Mobile Business Solutions 2012?. Presented at St.Gallen Mobile Business Forum, St. Gallen.
   
Walter, T. (2011). Idea Markets, Crowdsourcing & Open Innovation: Marketing Buzzwords oder Innovationstreiber?. Presented at HLP Ideenmanagement Forum, Keynote, Radisson Blu SAS, Frankfurt/ Main.
   
Walter, T. (2010). Enterprise Apps - Zu Apps von und in Unternehmen. Presented at Keynote Vortrag, KnowTech, Bad Homburg, Deutschland.
   
 
pagina 1 de 1
*citation format: APA 5