University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
by person
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
by year

publications

KMU-HSG – Swiss Research Institute of Small Business and Entrepreneurship

title  
 
book chapter
Halter, F., & Kissling Streuli, S. (2014). Denken und Handeln im Dienste der Heterogenität: Das St.Galler Nachfolge Modell. In Unternehmensnachfolge. Interdisziplinäres Handbuch zur Nachfolgeregelung (pp. 201-217). Zürich/St.Gallen: DIKE-Verlag. - ISBN 978-3-03751-591-4.
   
Sieger, P., Ramachandran, K., & Sharma, P. (2013). Exploring Transgenerational Entrepreneurship: Implications and Conclusions. In Exploring Transgenerational Entrepreneurship: The Role of Resources and Capabilities (pp. 192-207). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 978-1-78100-361-9.
   
Clinton, E., Nason, R., & Sieger, P. (2013). Reputation for What? Different Types of Reputation and their Effect on Entrepreneurial Activity. In Exploring Transgenerational Entrepreneurship: The Role of Resources and Capabilities (pp. 171-191). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 978-1-78100-361-9.
   
Zellweger, T. (2013). Toward a Paradox Perspective of Family Firms: the Moderating Role of Collective Mindfulness of Controlling Families. In The SAGE Handbook of Family Business (pp. 648-655). Thousand Oaks, USA: SAGE Publications, DOI:10.4135/9781446247556. - ISBN 978-0-85702-363-6.
   
Jenert, T., & Fust, A. (2012). Studierende (als) Kunden?: Zum Umgang mit einer herausfordernden Beziehung zwischen Lehrenden und Lernenden. In Zimmermann, T., & Zellweger, F. (Eds.), Lerendenorientierung: Studierende im Fokus (pp. 63-86). Bern: hep. - ISBN 978-3-03905-783-2.
   
Fueglistaller, U. (2012). Unternehmer, Menschenliebhaber und einer, der Leute entschleunigen will. In Marketeers: Macher, Manager und Magnaten. Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. (pp. 195-202). St. Gallen: Thexis. - ISBN 978-3-905819-19-9.
   
Mueller, S. (2012). Business Models in Social Entrepreneurship. In Social Entrepreneurship and Social Business: An Introduction and Discussion with Case Studies (pp. 105-132). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-2729-3.
   
Frey, U. (2011). Familienunternehmen - Unternehmerfamilien. In Jahrbuch 2010 - Vereinigung der Privaten Aktiengesellschaften (VPAG) (pp. 12-38). Wettingen: Häfliger Druck AG.
   
Zellweger, T., & Sieger, P. (2011). How much Entrepreneurial Orientation (EO) is needed for Long-term Success?. In The Global STEP Booklet (pp. 8-11): The Global STEP Project.
   
Volery, T. (2011). The situation in Switzerland. In Strategic Innovation in Small Firms: an International Analysis of Innovation and Strategic Decision Making in Small to Medium Sized Enterprises (pp. 277-294). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 978-1-84542-905-8.
   
Zellweger, T. (2011). Zur ökonomischen Beziehung zwischen Kapitalgebern und -nehmern in Familienunternehmen. In Jubiläumsschrift der Equa Stiftung (pp. 1-18). München: Equa.
   
Fueglistaller, U. (2010). Führen mit Kennzahlen und mit Strategieinstrumenten. In Galifa Handbuch der Kontaktlinsenanpassung (pp. 335-344). Köln: Biermann Verlag GmbH.
   
Volery, T., & Hackl, V. (2010). The promise of social franchising as a model to achieve social goals. In Fayolle, A., & Matley, H. (Eds.), Handbook of Research on Social Entrepreneurship (pp. 157-181). Cheltenham, UK: Edward Elgar. - ISBN 978-1-84844-427-0.
   
Halter, F., Durst, S., & Zellweger, T. (2010). Die Perspektive des Unternehmensnachfolgers - Eine Differenzierung zwischen familieninterner und -externer Nachfolge. In Entrepreneurial Management. Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Urs Baldegger (pp. 203-218). Stuttgard: Ibidem. - ISBN 978-3-8382-0154-2.
   
Gasda, J. M., Fueglistaller, U., & Frey, U. (2010). Erfahrung, Lernen & Unternehmertum: Anmerkungen vor dem Hintergrund der Forschungsarbeiten von Urs Baldegger. In Entrepreneurial Management: Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Urs Baldegger (pp. 119-128). Stuttgart: Ibidem-Verl. - ISBN 978-3-8382-0154-2.
   
Welsh, D., & Zellweger, T. (2010). Reference Point-Dependent Investment Decisions of Family and Non-family Owners. In Managing Ownership and Succession in Family Firms (pp. 56-78). Warsaw: Scholar Publishing House. - ISBN 978-3-940755-67-4.
   
Bergmann, H., & Baumgartner, D. (2010). Entrepreneurship in Urban and Rural Switzerland: Similar or Worlds Apart?. In The Theory and Practice of Entrepreneurship (pp. 287-311). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 978-1-84980-379-3.
   
Memili, E., Eddleston, K. H., Zellweger, T., Kellermanns, F. W., & Barnett, T. (2010). The Importance of Looking toward the Future and Building on the Past: Entrepreneurial Risk Taking and Image in Family Firms. In Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence and Growth (pp. 1-1). New York: Emerald, DOI:10.1108/S1074-7540(2010)0000012004. - ISBN 1074-7540.
   
Zellweger, T., Sieger, P., & Mühlebach, C. (2010). How much and what kind of entrepreneurial orientation is needed for family business continuity?. In Transgenerational Entrepreneurship exploring growth and performance in family firms across generations (pp. 195-214). Cheltenham, UK: Elgar. - ISBN 978-1-84720-797-5.
   
Frey, U. (2009). Die schweizerische Unternehmenslandschaft: Eine Standortbestimmung im Hinblick auf die administrative Belastung und die Regulierung durch den Staat. In Jahrbuch 2008 - Vereinigung der Privaten Aktiengesellschaften (VPAG) (pp. 12-42). Wettingen: Häfliger Druck AG.
   
Schrettle, T. (2009). Dienstleistungskompetenz aus Sicht des Strategischen Managements. In Talent. Kompetenz. Management. Band 1 (pp. 303-319). Stuttgart: Steinbeis-Edition.
   
Klandt, H., Halter, F., Laspita, S., & Chlosta, S. (2009). Ergebnisse einer internationalen Befragung zum akademischen Unternehmertum. In Generation Unternehmer? Youth Entrepreneruship Education in Deutschland. (pp. 151-180). Berlin: Bertelsmann.
   
Halter, F. (2009). Bedeutung der Unternehmensnachfolge aus Schweizer Sicht. In Unternehmensnachfolge 2007/08 (pp. 12-15). Zürich: Swiss Equity Guide.
   
Bergmann, H. (2009). Cultural Aspects of Entrepreneurship. In Strengthening Entrepreneurship and Economic Development in East Germany: Lessons from Local Approaches (pp. 59-71). Paris, France / Trento, Italy: Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Centre for Entrepreneurship, SME and Local Development (CFE).
   
Fueglistaller, U. (2009). Stärkung universitärer Kernaufgaben durch Unternehmertum - Academic Entrepreneurship am Beispiel des Schweizerischen Instituts für Klein- und Mittelunternehmen (KMU-HSG). In Academic Entrepreneurship - Unternehmertum in der Forschung (pp. 337-366). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-1218-3.
   
Klandt, H., Halter, F., Laspita, S., & Chlosta, S. (2009). Ergebnisse einer internationalen Befragung zum akademischen Unternehmertum. In Generation Unternehmer? (pp. 151-180). Gütersloh: Verlag Bertelsmann Stiftung. - ISBN 3-89204-995-5.
   
Herrmann, A., Peine, K., & Maier, F. (2008). Preismanagement - faire Preise und Kommunikation am Beispiel Swiss International Airlines. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz (pp. 455-466). Zürich: Versus. - ISBN 3039090852.
   
Volery, T. (2008). Managing the challenges of globalization: Evidence from Swiss small and medium-sized enterprises. In Dana, Leo et al. (eds): Handbook of Research on European Business and Entrepreneurship (pp. 636-646). Cheltenham: Edward Elgar.
   
Gasda, J. M. (2008). Förderung von Dienstleistungskompetenz: Interaktion zwischen Strategie, Struktur und Kultur. In Dienstleistungskompetenz (pp. 62-83). Zürich: Versus-Verlag.
   
Gasda, J. M. (2008). Förderung der Dienstleistungskompetenz: Interaktion zwischen Strategie, Struktur und Kultur. In Dienstleistungskompetenz - Strategische Differenzierung durch konsequente Kundenorientierung. Urs Fueglistaller (Hrsg.) (pp. 62-83). Zürich: Versus-Verlag. - ISBN 978-3-03909-085-3.
   
Kernstock, J., Henkel, S., & Wentzel, D. (2008). Die Dienstleistung als Marke. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz (pp. 406-431). Zürich: Versus.
   
Kernstock, J., Wentzel, D., & Henkel, S. (2008). Kundenwert und Kundenbindung in Dienstleistungsunternehmen. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz (pp. 386-405). Zürich: Versus.
   
Volery, T., & Gundolf, K. (2008). Entwicklungen in der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung: eine Artikelanalyse von 1997 bis 2006. In Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung (pp. 65-78). Hannover / Stuttgart: ibidem Verlag. - ISBN 978-3-89821-879-5.
   
Bergmann, H., Fueglistaller, U., & Herrmann, A. (2008). Produktpolitik für Gründungsunternehmen. In Freiling, J., & Kollmann, T. (Eds.), Entrepreneurial Marketing. Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen (pp. 467-480). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0593-2.
   
Laesser, C. (2008). Evaluation und kundenwertorientierte Verbesserung der Dienstleistungsqualität. In Fueglistaller, U. (Eds.), Dienstleistungskompetenz: Strategische Differenzierung durch konsequente Kundenorientierung (pp. 270-290). Zürich: Versus. - ISBN 978-3-03909-085-3.
   
Fueglistaller, U., Volery, T., Gasda, J. M., & Weber, W. (2008). Gedanken zu einer Betriebswirtschaftslehre der Klein- und Mittelunternehmen vor dem Wirken von Josef Mugler. In Frank, H., Neubauer, H., & Rößl, D. (Eds.), Beiträge zur Betriebswirtschaftslehre der Klein- und Mittelbetriebe: Festschrift für Josef Mugler zum 60. Geburtstag (pp. 227). Berlin: Duncker & Humblot. - ISBN 978-3-428-12721-4.
   
Zellweger, T., & Halter, F. (2008). Governance and succession in Swiss family firms. In Gupta, V. (Eds.), Family Business Models around the World.
   
Volery, T., & Jakl, M. (2007). NovoGel (case study). In Cooney, T., & Moore, E. (Eds.), European Cases in Entrepreneurship (pp. 33-45). Dublin: Blackhall Publishing.
   
Halter, F. (2007). Bedeutung der Unternehmensnachfolge aus Schweizer Sicht. In Unternehmensnachfolge (pp. 16-19). Zürich: Swiss Equity Guide.
   
Volery, T. (2007). Ethnic entrepreneurship: A theoretical framework. In Dana, L. P. (Eds.), Handbook of Research on Ethnic Minority Entrepreneurship: a Co-evolutionary View on Resource Management (pp. 30-41). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 978-1-84542-733-7.
   
Frey, U. (2006). Familienunternehmen im Aufbruch. In Dynastien und Newcomer - Porträts deutscher Familienunternehmen (pp. 1-33). Heidelberg/München/Landsberg/Berlin: economia. - ISBN 3870814993.
   
Pichler, J. H., & Pleitner, H. J. (2006). Entrepreneurship and Human Resource Management in SMEs. In Havnes, P. A., & Haahti, A. (Eds.), Dynamics and Diversity: Discoveries in Internationalisation of European Small and Medium Enterprises (pp. 205-222). Rovaniemi: University of Lapland.
   
Bergmann, H. (2006). Korreferat zu Michael Fritsch und Pamela Mueller: "Varianz, Entwicklung und Wirkungen des räumlichen Gründungsgeschehens Westdeutschlands". In Bellmann, L. (Eds.), Betriebsdemographie (pp. 53-55). Nürnberg: IAB.
   
Volery, T., & Mueller, S. (2006). A Conceptual Framework for Testing the Effectiveness of Entrepreneurship Education Programs towards Entrepreneurial Intention. In Fueglistaller, U. (Eds.), Understanding the Regulatory Climate for Entrepreneurship and SMEs: Papers presented to the Rencontres de St-Gall 2006: Beiträge zu den Rencontres de St-Gall 2006, Sept. 18.-21. 2006 (Wildhaus) (pp. 16). St. Gallen: KMU Verlag HSG. - ISBN 3-906541-24-X.
   
Jakl, M., & Volery, T. (2006). Chancen und Problemfelder der Internationalisierung für KMU - eine internationale Betrachtung. In Kailer, N., & Pernsteiner, H. (Eds.), Wachstumsmanagement für Mittel- und Kleinbetriebe: Eintrittsschritte in die neuen EU-Märkte (pp. 36). Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978-3-503-09-7586.
   
Volery, T. (2006). Technologien und Ressourcen - Chancen evaluieren und nutzen. In Praxishandbuch des Mittelstands - Leitfaden für das Management mittelständischer Unternehmen (pp. 249-260). Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-0196-5.
   
Frey, U., & Halter, F. (2006). Kundenbindung von Familienunternehmen - zwischen Persönlichkeit und professionellem Marketing. In Böllhoff, C., Krüger, W., & Berni, M. (Eds.), Spitzenleistungen in Familienunternehmen: ein Managementhandbuch. (pp. 165-176). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. - ISBN 3-7910-2481-7.
   
Golla, S., Halter, F., Fueglistaller, U., & Klandt, H. (2006). Gründungsneigung Studierender: eine empirische Analyse in Deutschland und der Schweiz. In Jahrbuch Entrepreneurship 2005/2006: Gründungsforschung und Gründungsmanagement. (pp. 209-237). Berlin: Springer. - ISBN 978-3-540-28360-7.
   
Volery, T. (2004). On field research methods for theory building and testing. In Dana, L. (Eds.), Handbook of Research on International Entrepreneurship (pp. 781-792). Cheltenham: Edward Elgar. - ISBN 1-8437-6069-X.
   
Fueglistaller, U., Müller, C., & Jakl, M. (2004). Unternehmenslebenszyklus-Modell. In Einführung in die Managementlehre - Band 5 (pp. 133-141). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Fueglistaller, U., & Müller, C. (2004). Unternehmerselbsttest. In Einführung in die Managementlehre - Band 5 (pp. 127-131). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Fueglistaller, U., Jakl, M., & Müller, C. (2004). Businessplan. In Einführung in die Managementlehre - Band 5 (pp. 119-125). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Fueglistaller, U., Jakl, M., & Müller, C. A. (2004). Klein- und Mittelunternehmen (KMU). In Einführung in die Managmentlehre - Band 4 (pp. 295-319). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06999-9.
   
Frey, U., & Hach, K. (2004). Zukunftsorientiertes Bauen. In Industrie als Dienstleister (pp. 190-198). St. Gallen: Texis. - ISBN 3-908545-33-1.
   
Fueglistaller, U., Müller, C., & Halter, F. (2004). Customer Value für kleinere und mittlere Unternehmen. In Customer Value : Kundenvorteile schaffen Unternehmensvorteile : Anleitung für die Praxis und Grundlage für den Master Marketing, Services and Communication an der Universität St. Gallen (pp. 447-485). Frankfurt am Main: Redline Wirtschaft. - ISBN 3-478-25660-7.
   
Pleitner, H. J. (2003). Entrepreneurship - Fashion or Driving Force?. In Genesca, D., & Urbano, J. L. (Eds.), Entrepreneurship. Hommage to José Ma Veciana Verges. Barcelona: Universitat Autonoma di Barcelona.
   
Fueglistaller, U., & Halter, F. (2003). Höhere Ansprüche bei der Kreditbeschaffung für KMU. In KMU - Rückgrat der Schweizer Wirtschaft : Festschrift für Martin Imbach (pp. 16-29). Solothurn: BDO Visura.
   
Pleitner, H. J. (2002). Wieviel Gründerambiance braucht ein Land?. In Gründerland Österreich (pp. 21-27). Wien: Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit/Center Wirtschaftspolitik.
   
Volery, T. (2002). Ecopreneurship rationale, current issues and futures challenges. In Umbruch der Welt - KMU vor Höhenflug oder Absturz? (pp. 541-553). St. Gallen: KMU Verlag HSG. - ISBN 3-906541-18-5.
   
Fueglistaller, U. (2002). Informationsmanagement. In Management in KMU – die Führung von Klein- und Mittelunternehmen (pp. 209-239). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-06051-7.
   
Japsen, A., & Bergmann, H. (2002). Regionaler Entrepreneurship Monitor (REM). Konzept und erste Ergebnisse. In Gründungsforschungs-Forum 2001. Dokumentation des 5. G-Forums Lüneburg (pp. 213-226). Lohmar, Köln: Eul Verlag.
   
Volery, T. (2001). L'intrapreneuriat et l'intérêt des recherches -interventions pour les grandes entreprises. In Recherche-intervention et création d'entreprises (pp. 109-120). Paris: Economica. - ISBN 2-7178-4337-X.
   
Volery, T. (2000). Entrepreneurship: The engine of economic growth and development. In Die KMU im 21. Jahrhundert - Impulse, Aussichten, Konzepte / SMEs in the 21st century - Impulses, perspectives, concepts (pp. 259-268). St. Gallen: KMU Verlag HSG. - ISBN 3-906541-13-4.
   
Volery, T. (2000). Linking creativity, innovation, and entrepreneruship: The role of knowledge and social networks. In Brauchlin, E., & Pichler, H. (Eds.), Unternehmer und Unternehmensperspektiven für Klein- und Mittelunternehmen : Festschrift für Hans Jobst Pleitner (pp. 333-347). Berlin: Duncker & Humblot. - ISBN 3-428-10327-0.
   
Fueglistaller, U. (2000). Das Stärken-/Schwächen-Profil von Unternehmern in KMU und deren Erfolgsfaktoren dargestellt anhand einer empirischen Untersuchung bei schweizerischen KMU. In Unternehmer und Unternehmensperspektiven für Klein- und Mittelunternehmen : Festschrift für Hans Jobst Pleitner (pp. 309-322). Berlin: Duncker & Humblot. - ISBN 3-428-10327-0.
   
Pleitner, H. J., Habersaat, M., & Brunner, J. (1998). Success Factors in Internationalization of SMEs - the Case of Switzerland. In Haahti, A., Hall, G., & Donckels, R. (Eds.), Meeting the Challenge of the New Millenium: The INTERSTRATOS Project (pp. 43-62). London/New York: Routledge.
   
Volery, T. (1998). Managing SMEs internationalization - An exploratory study of the business value of the Internet. In Renaissance der KMU in einer globalisierten Wirtschaft : Beiträge zu den Rencontres de St-Gall 1998 (pp. 597-610). St. Gallen: KMU Verlag HSG. - ISBN 3-906541-00-2.
   
Pleitner, H. J., Brunner, J., & Habersaat, M. (1998). Forms and extent of success factors : the case of Switzerland. In The internationalization of SMEs: the interstratos project (pp. 43-62). London etc.: Routledge. - ISBN 0-415-13333-5.
   
Pleitner, H. J., & Kaizer, S. (1997). Unternehmerpersönlichkeit und Unternehmensentwicklung. In Belak, J. (Eds.), Unternehmensentwicklung und Management unter besonderer Berücksichgtigung der Klein- und Mittelbetriebe in den Reformländern (pp. 181-196). Zürich: Versus.
   
Pleitner, H. J. (1996). Mitarbeitermotivation und Arbeitszufriedenheit in KMU unter dem Aspekt der Qualitätsorientierung. In Tichy et al, G. E. (Eds.), Wege zur Ganzheit. Festschrift für J. Hanns Pichler (pp. 1055-1072). Berlin: Duncker & Humblot.
   
Pleitner, H. J. (1996). Deregulierung - wie wichtig für den Unternehmer?. In Giger, H. (Eds.), Wirtschaft und Recht im Würgegriff der Regulierer (pp. 531-545). Zürich: Orell Füssli.
   
Pleitner, H. J. (1995). Internationalisierung schweizerischer Klein- und Mittelunternehmen: Wettbewerbsbedingungen und Unternehmungspolitik im Internationalisierungsprozess. In Stiegler et al, H. (Eds.), Erfolgspotentiale von Klein- und Mittelbetrieben. Festschrift Walter Sertl. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner.
   
Pleitner, H. J., & Rössl, D. (1995). Wirtschaftsförderung unterhalb der Wirtschaftspolitik - der Beitrag zwischenbetrieblicher Kooperation. In Brandenberg, A. (Eds.), Standpunkte zwischen Theorie und Praxis. Festschrift für Hans Schmid (pp. 671-690). Bern/Stuttgart/Wien: Haupt.
   
Pleitner, H. J. (1995). Unternehmungsführung im Mittelstand. In Corsten, H., & Reiss, M. (Eds.), Handbuch Unternehmungsführung (pp. 927-937). Wiesbaden: Gabler.
   
Gomez, P., Bleicher, K., Brauchlin, E., & Haller, M. (1993). Multilokales Management: Zur Interpretation eines vernetzten Systems,. In Pleitner, H. J., Haller, M., Bleicher, K., Brauchlin, E., Wunderer, R., & Zünd, A. (Eds.), Globalisierung der Wirtschaft (pp. 273-294). Bern: Haupt. - ISBN 3-258-04833-9.
   
Volery, T. (1993). La coopération inter-entreprises: un moyen d'abolir les frontières en Europe. In AEGEE, . (Eds.), (pp. 33-41). Fribourg: Imprimerie Claraz SA.
   
journal editorial board
(2013). IFERA Conference Proceedings 2013: Ownership, Governance and Value in Family Firms, 2013(07.13), 111. - ISBN 978-3-906541-32-7.
   
Sieger, P. (Hrsg.) ; Nason, R. (Hrsg.) ; Sharma, P. (Hrsg.) ; Zellweger, T. (Hrsg.) (2011). The Global STEP Booklet: Evidence-based, Practical Insights for Enterprising Families(1), 98.
   
conference paper
Volery, T. (2014). Die Zukunft der Entrepreneurship Education in Deutschland. In EXIST-Tagungsband 2014, pp.60-63. Berlin: Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi).
   
Ganter, M. (2014). Exploring the impact of firm communication on the organization’s commitment to ethical labels: Do family firms decouple less?. In , pp.35: IFERA.
   
Ganter, M. (2014). Vocabularies of divergent legitimizing strategies and their effect on ethical standardization. In , pp.40: AoM.
   
Kammerlander, N. (2014). The Incumbent's Dilemma when Exiting the Firm - an Experiment. In , pp.NA: NA.
   
Michel, A., & Kammerlander, N. (2014). Role and Role Adjustment of Trusted Advisors in the Family Businesses Succession Planning Process – A Conceptual Model. In , pp.1-35: IFERA.
   
Ganter, M., Kammerlander, N., & Zellweger, T. (2014). The Incumbent's Dilemma when Exiting the Firm: Torn between the Family and the Corporate Logic. In , pp.1-40: AoM.
   
Duran, P., Kammerlander, N., van Essen , M., & Zellweger, T. (2014). Family Firm Innovativeness - a Meta Analysis. In , pp.1-40: AoM.
   
Sieger, P., & Minola, T. (2014). Family's Financial Support as Poisoned Gift-A Family Embeddedness View on Entrepreneurial Intentions. In , pp.1-40: Academy of Management.
   
Sieger, P., Zellweger, T., & Fueglistaller, U. (2014). Succession Intentions Across the Globe: The Role of Institutional Factors. In , pp.1-35: IFERA.
   
Ganter, M. (2014). Maintaining legitimacy under institutional complexity— The diverging effect of civic and domestic justifications on ethical standardization. In , pp.10: EGOS.
   
Schrettle, T., & Fueglistaller, U. (2013). Strategic Initiatives as Motors of Change – A Qualitative Approach to Strategic Renewal. In , pp.1-40. New York: Academy of Management.
   
Burger, D., Fueglistaller, U., & Fust, A. (2013). Salespersons' Empathy: A Systematic Literature Review and Research Agenda. In .
   
Kammerlander, N. (2013). "I Want This to Be in Good Hands" - Sales Price Expectations of Resigning Entrepreneurs. In , pp.1-36: The Ratio Institute.
   
Bergmann, H., & Mueller, S. (2013). The Effect of Business Planning Education on Causation and Effectuation Practices in a Cross-Country Setting. In , pp.1: EM Lyon.
   
Bergmann, H., Hundt, C., & Sternberg, R. (2013). The Interplay of Individual and Contextual Factors in the Formation of University Start-Ups: A Multi-level Analysis of Nascent Entrepreneurs. In eInnovations: Challenges and Impacts for Individuals, Organizations and Society, 1. Auflage, pp.18. Babson Park: Babson College / EM Lyon.
   
Kammerlander, N., Fust, A., Burger, D., & Fueglistaller, U. (2013). Regulatory Focus of CEOs and Organizational Ambidexterity in SMEs. In Capitalism in Question, pp.1-40. New York: Academy of Management.
   
Kammerlander, N., & Ganter, M. (2013). Attention-based View of Family Firm Adaptation to Discontinuities: The Role of Non-financial Goals. In Capitalism in Question, pp.1-40. New York: Academy of Management.
   
Zellweger, T., Ganter, M., & Sieger, P. (2013). Intergenerational Transfer of Family Firm Control: Discount Expectations of Potential Successors. In Capitalism in Question, pp.1-40. New York: Academy of Management.
   
Madison, K., Kellermanns, F. W., & Zellweger, T. (2013). Socioemotional Wealth and Family Firm Performance: Economic Gains from Pursuing Noneconomic Goals. In Capitalism in Question, pp.40. New York: Academy of Management.
   
Zellweger, T., & Brauer, M. (2013). Selling what you love: Divestiture activity in family-controlled firms. In Capitalism in Question, pp.36. Chicago: Academy of Management.
   
De Massis, A., Sieger, P., Vismara, S., & Chua, J. (2013). Family Firm Incumbent's Attitude Toward Intra-family Succession: Antecedents and Effects on Intentions. In Capitalism in Question, pp.40. Chicago: Academy of Management.
   
Kammerlander, N. (2012). Role of Information Asymmetries in the Entrepreneurial Exit Process. In , pp.1-40: NA.
   
 
page 1 2 3 4 5 6 7 8 of 8
*citation format: APA 5