University of St.Gallen
research platform alexandria

publications

titolo  
 
Journal paper
Brahm, T. (2013). Einstellungen von Studierenden der Wirtschaftswissenschaften gegenüber ihrer Hochschule und ihrem Studium im ersten Studienjahr: Entwicklung und Einfl ussfaktoren. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 109(4), 579-600.
   
papier de conférence
Jenert, T., & Brahm, T. (2014). Entwicklung der Motivation von Studierenden der Wirtschafts-wissenschaften im ersten Studienjahr – eine Mixed-Methods-Studie. In Die Perspektiven verbinden, pp.608.
   
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). Die Entwicklung studien- und hochschulbezogener Einstellungen an einer Wirtschaftsuniversität: eine qualitative Längsschnittstudie. In Gemeinsam Verschieden, pp.115. HIldesheim: Institut für Psychologie.
   
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study. In Responsible Teaching and Sustainable Learning. Leuven, Belgium: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
   
Brahm, T., & Jenert, T. (2013). A latent growth curve analysis of Business students’ intrinsic and extrinsic motivation. In Responsible Teaching and Sustainable Learning. Leuven, Belgium: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
   
Brahm, T., Jenert, T., & Euler, D. (2013). On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ). In Responsible Teaching and Sustainable Learning. Leuven, Belgium: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
   
Brahm, T., & Euler, D. (2013). Students’ Attitudes during their First Year at a Business School - Implications for Sustainable Development. In Purpose, Performance and Impact of Higher Education Institutions and Business Schools, pp.17. Brüssel: EFMD - The Management Development Networkd.
   
Brahm, T., & Jenert, T. (2012). Entwicklung von Einstellung und Motivation Studierender: Implikationen für die Hochschuldidaktik. In Forschung im Fokus - Hochschullehre und Studium. Hamburg: Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd.
   
Brahm, T., Jenert, T., & Euler, D. (2012). Entwicklung der Motivation von Studierenden der Wirtschaftswissenschaften. In Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, pp.200. Paderborn: Universität Paderborn.
   
Brahm, T. (2012). Are Business School Students' Only Determined by Extrinsic Motivation?: First results of a longitudinal study. In International Conference on Motivation: Motivation in all Spheres of Life, pp.2002. Lengerich et al.: Pabst Science Verlag. - ISBN 978-3-89967-827-3.
   
 
pagina 1 de 1
*citation format: APA 5