Browsing by Division "IBB - Institute for Educational Management and Educational Technologies"
Now showing 1 - 20 of 526
- Results Per Page
- Sort Options
- Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 2005: Virtuelle Universitäten auf dem Vormarsch(1998-01-01) ;Schuh, G.; ;Friedli, T.Type:journal articleJournal:Thexis-Sonderheft Management Szenarien 2005Volume:Vol. 15Issue:Nr. 2 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 3.3.2 - Corporate (E-)Learning in Zeiten der digitalen Transformation: Ausgangspunkte und Handlungsfelder einer Transformationsstrategie(Deutscher Wirtschaftsdienst / Wolters Kluwer, 2018); ; ; Wilbers, KarlType:book section - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 3.5 Digitale Transformation der Personalentwicklung - Vom Training zum erweiterten Leistungsportfolio(imc information multimedia communication AG, 2016); ; ;Scheer, August-WilhelmWachter, ChristianType:book section - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 360°-Video Reflection in Teacher Education: A case study(2021-10); ;Sampson, Demetrios G. ;Ifenthaler, DirkIsaías, PedroType:book section - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 4.50.361 Betriebliches Bildungsmanagement: Handlungsfelder für die digitale TransformationType:journal articleJournal:Grundlagen der Weiterbildung. Praxishilfen GdW-Ph. Loseblattsammlung, 179 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 5.132 Betriebliches Bildungsmanagement: Handlungsfelder für die digitale Transformation(Wolters Kluwer / Deutscher Wirtschaftsdienst, 2018-08); ;Laske, Stephan ;Orthey, AstridSchmid, Michael J.Type:book sectionVolume:232. Ergänzungslieferung, August 2018 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 6.234 Fokussierte Kompetenz- bzw. Skills-basierte Personalentwicklung mit Skills-Tech(Wolters Kluwer / Deutscher Wirtschaftsdienst, 2023-01); ;Laske, Stephan ;Orthey, AstridSchmid, MichaelType:book sectionIssue:285. Ergänzungslieferung, Januar 2023 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 7.30.10.40 Corporate (E-)Learning in Zeiten der digitalen Transformation. Ausgangspunkte und Handlungsfelder einer Transformationsstrategie(Luchterhand / Wolters Kluwer, 2019-05); ; ; ;Güttler, RainerPeters, OttoType:book section - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication 8.161 Generative KI und betriebliche Bildung / Personalentwicklung: Orientierung - Befähigung - Weiterentwicklung(Deutscher Wirtschaftsdienst, 2024) ;Christoph Meier ;Stephan Laske ;Astrid OrtheyMichael R. SchmidIn diesem Beitrag erfahren Sie, • dass Anwendungen generativer KI im Arbeitsfeld angekommen sind (z. B. Office-Copilot), • dass „versierte Koaktivität“ mit Anwendungen generativer KI eine wichtige Zukunftskompetenz darstellt, • dass sich angesichts der Verbreitung von generativer KI neue Entwicklungserfordernisse für Beschäftigte ebenso wie für die Bildungsverantwortlichen und die Bildungsorganisation ergeben, • dass für Bildungsverantwortliche und Bildungsorganisationen ein Vorgehen in drei Schritten sinnvoll ist: 1) Orientierung und Grundverständnis, 2) Empowerment und Befähigung der Beschäftigten, 3) Weiterentwicklung der betrieblichen Bildungsarbeit, • dass eine zielgerichtete und routinisierte Nutzung von Anwendungen generativer KI für Bildungsverantwortliche und Bildungsorganisationen Chancen eröffnet – Chancen im Hinblick auf Beschleunigung, Qualität sowie die Gestaltung von Prozessen und die Justierung von personellen Ressourcen.Type:book sectionIssue:304. Ergänzungslieferung, August 2024 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication A Framework for the Design of Internet-based Learning Communities2nd International Conference on New Learning Technologies : Classroom 2000 and FACILE information day, Monday and Tuesday 30.-31. August 1999Type:conference paper - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication A Pedagogical Perspective on Big Data and Learning Analytics: A Conceptual Model for Digital Learning Support(2017); ; ; Rietsche, R.Type:journal articleJournal:Technology, Knowledge and Learning (TKNL), 61Scopus© Citations 35 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication A pedagogical perspective on Big Data: A conceptual model for digital learning support. Technology, Knowledge and Learning.(Universität St. Gallen, 2019); ; ; Type:journal article - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication A Reference Model for Online Learning Communities(Association for the Advancement of Computing in Education AACE, 2002); ;Lechner, UlrikeStanoevska, KatarinaType:journal articleJournal:International Journal on E-Learning (IJEL)Volume:1Issue:1 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Adapitve Lernumgebungen. Heterogenität und das Bedürfnis nach PersonalisierungType:newspaper articleJournal:eLearning JournalVolume:2020Issue:3 - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication