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Center of Excellence for Electronic Government
Type
applied research project
Start Date
01 March 2000
End Date
31 December 2006
Status
completed
Keywords
Electronic Government
Public Management
Description
Das Kompetenzzentrum E-Government (CE eGov) wurde im März 2000 am Institut für öffentliche Dienstleistungen und Tourismus der Universität St. Gallen (IDT-HSG) gegründet, um ein Framework für E-Government zu entwickeln. Das Zentrum ist als virtuelles Netzwerk konzipiert, das objektive, anwendungsorientierte Forschung im Bereich E-Government durchführt, und dessen Ergebnisse an Vertreter aus Verwaltung, Wirtschaft und Forschung gerichtet sind.
Das CE eGov ist überparteilich und vertritt nicht aktiv die Interessen der öffentlichen Verwaltung oder anderer Gruppierungen.
Das CE eGov ist überparteilich und vertritt nicht aktiv die Interessen der öffentlichen Verwaltung oder anderer Gruppierungen.
Leader contributor(s)
Member contributor(s)
Partner(s)
Abraxas Informatik
Funder(s)
Topic(s)
Electronic Government
E-Government
Method(s)
Recherchen
Projekte
Range
Institute/School
Range (De)
Institut/School
Eprints ID
18106
14 results
Now showing
1 - 10 of 14
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PublicationType: conference paper
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PublicationType: presentation
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PublicationType: presentation
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PublicationE-Government: What Countries Do and Why: A European Perspective(Haworth Press, 2003)
;Curtin, Gregory G. ;Sommer, Michael H.Vis-Sommer, VeronikaType: book section -
PublicationType: newspaper articleJournal: Netzguide E-Government
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PublicationCustomer orientation in electronic government: Who does it and what does it change?( 2005-09-02)Electronic government is attested to have the potential to shape public administrations more customeroriented. In order to be customer oriented, municipalities need knowledge about customer needs. Who explores customer needs and what it changes is investigated by using data of a nation-wide survey about e-government in Switzerland. Results show big differences in exploring customer needs between municipalities. General characteristics of municipalities and support of administrative leaders and politics can partly explain these differences. Customer orientation shows effects on the availability of usability features on websites and on the selection of topics, to which municipalities provide forms or transactions online.Type: conference paper
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