Marke, Mitarbeiter, Management (M3)
Type
applied research project
Start Date
June 22, 2005
End Date
2010
Status
completed
Keywords
Marketing
Brand Management
Markenorientierte Mitarbeiterführung
Behavioral Branding
Description
Unternehmensinterne Markenführung erfordert Top Führungskräfte, die die Corporate Brand nach innen kommunizieren und authentisch vorleben. Markenorientierte Mitarbeiterführung - sog. Brand Leadership - steht somit im Zentrum des Forschungsprojekts M3 (Marke, Mitarbeiter, Management), das an der Schnittstelle zwischen Marketing-, Personal- und Führungsforschung steht. Ziel ist es, mittels der Kontaktpunktanalyse die Mitarbeitersegmente zu identifizieren, die sich als Adressaten einer markenorientierten Personalführung eignen, um für diese ein effektives Führungs- und Steuerungsinstrumentarium zu entwickeln.
Internal branding requires managers, who live the brand and communicate the corporate brand values internally. Brand Leadership is the main focus of the research project M3 (Brand, Employee, Management), combining research on marketing, employees and leadership. Using touch point analysis it aims at identifying segments of employees that qualify for Brand Leadership in order to develop an effective management and control system.
Internal branding requires managers, who live the brand and communicate the corporate brand values internally. Brand Leadership is the main focus of the research project M3 (Brand, Employee, Management), combining research on marketing, employees and leadership. Using touch point analysis it aims at identifying segments of employees that qualify for Brand Leadership in order to develop an effective management and control system.
Leader contributor(s)
Member contributor(s)
Partner(s)
Busch-Jaeger Elektro GmbH, Die Mobiliar, Drucklinie AG, Graubündner Kantonalbank, Migros Klubschule, Youtility AG, PostFinance, ABB, Sunrise
Funder
Topic(s)
Brand Leadership
Markenorientiertes Mitarbeiterverhalten
Markenführung
Method(s)
Fokusgruppen
qualitative und quantitative empirische Studien in Zusammenarbeit mit den Partnerunternehmen
Range
Institute/School
Range (De)
Institut/School
Eprints ID
35299