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Company-Specific Plant Roles - A Reference Process for the Design and Deployment

2024-02-11 , Jens Kaiser , Thomas Friedli

The interaction between a firm’s headquarters and its plants is crucial to ensuring that the manufacturing network generates a competitive advantage. The concept of plant roles, first introduced by Ferdows (1989), is a suitable tool to facilitate the headquarters-plant relationship. Although many articles deal with Ferdows’s plant roles, hardly any can be found that discusses how companies can design and deploy their own plant roles. Thus, this article proposes a step-by-step guide for network managers.

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Current Topics in International Manufacturing - Implications from Industrial Use-Cases

2024-02-11 , Kevin Gleich , Gwen Louis Steier , Jens Kaiser , Fabian Specht , Gisela Lanza

Designing the strategy, configuration and coordination of international manufacturing networks is a complex task, influenced by a variety of internal and external factors. Therefore, there is no one-size-fits-all approach for the design and management of international manufacturing networks, especially with the rising volatility of the last years. For this purpose, four different industrial use cases are presented to show topics in international manufacturing that companies are currently dealing with and how they are addressing them.

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Internationale Standortwahl: Erschließung von Länder- und Wettbewerbsvorteilen am Beispiel eines Automobilzulieferers

2023-12 , Benedikt Saretz , Jens Kaiser , Thomas Friedli

Zur Erschließung neuer Märkte, zur Risikomitigation oder um Zugang zu günstigen Kosten zu erhalten, erweitern Unternehmen ihre Produktionsnetzwerke mit neuen Standorten. Der vorliegende Beitrag zeigt eine systematische Standortauswahl passend zur Netzwerk- und Standortstrategie. Neben der Länderattraktivität wird in dem Auswahlprozess die Wettbewerbsfähigkeit des Unternehmens in dem jeweiligen Land berücksichtigt. Die Standortauswahl wurde für einen deutschen Zulieferer in der Zielregion Südostasien durchgeführt.