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Johanna Franziska Gollnhofer
Title
Prof. Dr.
Last Name
Gollnhofer
First name
Johanna Franziska
Email
johannafranziska.gollnhofer@unisg.ch
Phone
+41 71 224 21 40
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PublicationSchweizer Konsumentenverhalten und Markenkommunikation in Zeiten der Covid-19-Pandemie(Gabler/GWV-Fachverl, 2021)
;Leimert, HannahType: journal articleJournal: Marketing Review St. GallenVolume: 3 -
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PublicationMarketingplanung: Einführung in die marktorientierte Unternehmens- und GeschäftsfeldplanungDieses Buch vermittelt in verständlicher und knapper Form einen systematischen Überblick über den idealtypischen Verlauf der Marketingplanung. Leserinnen und Leser erhalten ein übersichtliches Raster, mit dessen Hilfe sie das umfangreiche und komplexe Marketingwissen einordnen und für die strategische Marketingplanung nutzen können. Viele kurze, prägnante Beispiele veranschaulichen die wesentlichen Aspekte des Marketingplanungsprozesses. Neu in der 8. Auflage In der 8. Auflage wurden alle Kapitel umfassend überarbeitet und um aktuelle Entwicklungen ergänzt. Neu hinzu kommen Kapitel 2 Konsumentenverhalten und Kapitel 3 Marktforschung, um sicherzustellen, dass der Marketingplanungsprozess an Kundin und Kunde bzw. am Markt ausgerichtet wird. Ein weiteres neues Kapitel 5 ist dem Thema Markenmanagement gewidmet. Kapitel 7 wurde bezogen auf die Marketingimplementierung komplett überarbeitet. Der Teil zum Marketingcontrolling wurde aktualisiert. Kostenlos für Leser: Zusätzliche Fragen zum Buch in der Springer Nature Flashcards-App. Der Inhalt: - Einführung - Konsum- und Kaufverhalten - Marktforschung - Planung der Wachstumsstrategie und der Marketing-Kernaufgaben - Markenführung - Marketing-Mix-Planung - Marketingimplementierung und -controllingType: bookIssue: 8., überarbeitete Auflage
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PublicationThe New Consumer: A Typology of Consumer Reactions to the COVID-19 Crisis(Palgrave Macmillan, )
;Hannah, Leimert ;Gallitto, Elena ;Massi, MartaHarrison, PaulType: book section -
PublicationSeven technological developments that will shape the future of marketing(University of St. Gallen, Institute for Customer Insight, 2019)Type: discussion paperJournal: Big Marketing Technology Lab
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PublicationBrand-related content in social media: consumers as social media influencersConsumers are increasingly relying on social media to recommend brands to their peers. Consumers produce and upload brand-related content (BRC) to their social media profiles, acting as social media influencers (SMIs) when they recommend brands in their content. While consumers differ fundamentally in their motivations for producing and uploading BRC to their social media profiles, many marketing managers do not distinguish between different consumer types on social media, opting for a one-size-fits all approach. Hence, marketing managers lack an understanding of how to use these SMIs’ full potential. We develop a framework that shows that consumers are motivated either by intrinsic or extrinsic motivations to produce and upload brand-related content. Moreover, our framework shows that brand-related communication is either brand-focused or passion-focused. We propose that there are four brand-related consumer types on social media: (1) Brand Opportunists, (2) Brand Adventurers, (3) Brand Referees, and (4) Brand Emotionalists. Marketing managers can turn their consumers into SMIs by presenting their brands as (1) rewarding, (2) relevant, (3) easy, and (4) unique or correct to experience and interact with.Type: work report