Fallstudie über die Ausrichtung der Stadt Köln an dem Best-Practice "IT-Infrastructure-Library" (ITIL)
Journal
IM : Information Management & Consulting
ISSN
1616-1017
Type
journal article
Date Issued
2004-03-01
Author(s)
Hochstein, Axel
Zarnekow, Ruediger
Märzhäuser, Klaus
Research Team
IWI4, IIM
Abstract
This case study describes the situation before, during and after implementation of ITIL-compliant Service Support and Service Delivery at City of Cologne. Critical success factors of the transformation project are described. Additionally, advantages and disadvantages are highlighted.
Abstract (De)
Die vorliegende Fallstudie beschreibt Ausgangssituation, Projektdurchführung und die Situation nach der Durchführung der ITIL-Initiative im Bereich Service Support und Service Delivery der Stadt Köln. Kritische Erfolgsfaktoren werden erläutert und Vor- bzw. Nachteile der IT Service Management-Initiative auf qualitativer sowie quantitativer Ebene beleuchtet.
Language
German
Keywords
CCIIM
HSG Classification
not classified
Refereed
No
Publisher
Imc GmbH
Volume
19
Number
1
Start page
47
End page
51
Pages
5
Subject(s)
Division(s)
Eprints ID
66926