Profile Page Prof. Dr. Sven Reinecke

Profile Picture
Name Sven Reinecke
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School EMBA - Executive MBA, IfM - Institute of Marketing
Address IfM-HSG
Büro 2-356
Dufourstrasse 40a
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address sven.reinecke@unisg.ch
Phone +41 71 224 2873
Homepage http://www.ifm.unisg.ch/reinecke
Further fields of research Kundenbindung/ CRM, Marken- und Kommunikationscontrolling, Marktforschung, Marktorientiertes Health Care Management, Preismanagement, Country of Origin-Forschung (Swissness)
Editorial Boards

Latest Additions (all)

  1. Item Volkmar, Gioia Valentina; Reinecke, Sven & Fischer, Peter Mathias (2021) Künstliche Intelligenz im Marketing: Möglichkeiten und Herausforderungen. Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice, 75 (3). 359-375. ISSN 0042-059X [img]
  2. Item Bieger, Thomas; Müller-Chen, Markus & Klumbies, Aristid (2021) Die rechtliche Seite des Marketingmanagements - Aktuelle Aspekte. Marketing Review St.Gallen, 2/2021 62-68. ISSN 1865-6544
  3. Item Reinecke, Sven & Schmutz, Iris-Katharina (ed.) Aktives Preismanagement - Capturing Value (2020), 4,
  4. Item Schmutz, Iris-Katharina; Reinecke, Sven & Manole, Anne-Marie (2020) Allocating resources in pricing – which capabilities are worth fostering in the face of AI? Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice, ISSN 0042-059X
  5. Item Schmutz, Iris-Katharina & Reinecke, Sven (2020) Gibt’s nicht, geht nicht! Eine Konzeptionalisierung von Informationsdefiziten im Preisprozess. Marketing Review St. Gallen, 6.2020 ISSN 1865-6544 [img]
  6. Item Braun, Laura & Reinecke, Sven: Nutzung von Kundendaten und -feedback zur Produkt- und Serviceoptimierung. In Stadelmann, Martin; Pufahl, Mario & Laux, David D. (ed.): CRM goes digital. Springer Gabler, 2020, S. 313-327. [img]
  7. Item Teerling, Theresa & Reinecke, Sven (2019) Relevanz und Grundprinzipien des Zuweisermarketing von Krankenhäusern. 447-459.
  8. Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: “A DANGER FORESEEN IS A DANGER AVOIDED.”HOW THE SOURCE OF AN IDEA INFLUENCES MANAGERS’ EVALUATION BEHAVIOR IN OPEN INNOVATION. 2018. - Global Marketing Conference. - Tokyo. [img]
  9. Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: The Customer is Always Right: Negative Side Effects of Open Innovation on Managers’ Assessment of Employee’s Ideas. 2018. - EMAC Conference. - Glasgow. [img]
  10. Item Reinecke, Sven; Annen, Emil; Belz, Otto; Betz, Michael; Reinhold, Michael; Schmitz, Christian; Schögel, Marcus; Tomczak, Torsten & Zupancic, Dirk : Marketing-Kaleidoskop. 2. St.Gallen : Verlag Thexis, 2018, - ISBN 978-3-905819-31-1.
Feedback?