Profile Page Prof. Dr. Thomas Rudolph

Profile Picture
Name Thomas Rudolph
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School IRM - Institute of Retail Management
Address IRM-HSG
Büro 2-206
Dufourstrasse 40a
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address thomas.rudolph@unisg.ch
Phone +41 71 224 2856
Homepage http://www.irm.unisg.ch
Main Focuses Kauf- und Konsumverhalten, Digitales Marketing, E-Commerce, Strategisches Handelsmanagement.
Further fields of research Mitarbeiter-Empowerment, Kundeninspiration, Cross-Channel Management, Positionierung und Profilierung im Handel, E-Commerce
Professional Career
Awards
Editorial Boards
Additional Information

Latest Additions (all)

  1. Item Rudolph, Thomas; Klink, Benjamin Dominique; Eggenschwiler, Matthias & Hoang, Michael: Whitepaper: Lehren aus der Corona-Krise für das Handelsmanagement. Forschungszentrum für Handelsmanagement, 2021, [img]
  2. Item Rudolph, Thomas : Modernes Handelsmanagement. 4. Schäffer-Poeschel, 2021, - ISBN 978-3791050256.
  3. Item Rudolph, Thomas; Steiner, Daniel & Scheidegger, Gianluca (2021) Dynamisches Preismanagement im Handel: Handlungsempfehlungen für eine faire Preisgestaltung. Marketing Review St. Gallen, ISSN 1865-6544 [img]
  4. Item Rudolph, Thomas; Neumüller, Kathrin & Kleinlercher, Kristina (2021) Employee Inspiration in Retailing: Opportunities and Risks. Marketing Review St.Gallen, (1).
  5. Item Rudolph, Thomas; Kralle, Nora Charlotte & Eggenschwiler, Matthias (2021) Kundensegmentierung für eine nachhaltige und gesunde Ernährung. Marketing Review St. Gallen: Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis, (3). 34-43. ISSN 1865-6544 [img]
  6. Item Scheidegger, Gianluca; Linzmajer, Marc & Rudolph, Thomas (2020) Price discount strategies in times of increasing price transparency: How price consciousness and price comparison moderate the effect of discount strategy on store price image. Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice, 74 (4). 384-402.
  7. Item Rudolph, Thomas & Kralle, Nora Charlotte: Detailhändler investieren in Onlineshops. In: Die Volkswirtschaft : Plattform für Wirtschaftspolitik (2020), [img]
  8. Item Bischof, Severin; Böttger, Tim; Rudolph, Thomas & Lehmann, Donald: Managing Customers’ Imagination: Antecedents and Effects of Anticipated Surprises. 2020. - Association for Consumer Research (ACR). - Paris, France.
  9. Item Scheidegger, Gianluca; Rudolph, Thomas; Linzmajer, Marc & Bischof, Severin Friedrich: Pay Less, Spend More: Consumers' Mental Accounting For Discounted Gift Cards. 2020. - Association for Consumer Research (ACR) Conference 2020. - Paris, France.
  10. Item Bischof, Severin; Rudolph, Thomas & Hauschke, Andreas: Wie Aboboxen profitabel werden. In: Harvard Business Manager 9 (2020), S. 50-57.
Feedback?