Profile Page Nicolas Pernet

Name Nicolas Pernet
Institute/School IfM - Institute of Marketing

Latest Additions (all)

  1. Item Binder, Jochen; Herhausen, Dennis; Pernet, Nicolas & Schögel, Marcus: Channel Extension Strategies: The Crucial Roles of Internal Capabilities and Customer Lock-In. 2012. - 41st Annual Conference European Marketing Academy (EMAC). - Lisbon, Portugal.
  2. Item Binder, Jochen; Herhausen, Dennis; Schögel, Marcus & Pernet, Nicolas: Creating Competitive Advantage from Channel Extension Strategies : The Importance of Internal Capabilities and Customer Lock-In. 2012. - American Marketing Association Winter Educator's Conference 2012. - St. Petersburg, FL.
  3. Item Binder, Jochen; Herhausen, Dennis; Pernet, Nicolas & Schögel, Marcus (2012) Channel Extension Strategies: The Crucial Roles of Internal Capabilities and Customer Lock-In. European Retail Research, 26 (01/2012). 43-70. ISSN 1867-8785 [img]
    Preview
  4. Item Pernet, Nicolas: Strategisches Risikomanagement in der Distribution. Universität St.Gallen, Thesis, 2011.
  5. Item Schögel, Marcus & Pernet, Nicolas: Das Management mehrerer Vertriebskanäle. In: Fachbeitrag - Symposion Publishing (2008), S. 11.
  6. Item Pernet, Nicolas & Schögel, Marcus: Risiko-Dialog im Marketing. In Belz, Christian; Schögel, Marcus; Arndt, Oliver & Walter, Verena (ed.): Interaktives Marketing : neue Wege zum Dialog mit Kunden. Wiesbaden : Gabler, 2008, S. 57-69. [img]
  7. Item Schögel, Marcus; Herhausen, Dennis & Pernet, Nicolas: The Store as a Medium : Händler und Hersteller zeigen ein fehlendes Bewusstsein für die Bedürfnisse und Erwartungen der Kunden am Point of Sale. , 2007, -.
  8. Item Tomczak, Torsten; Schögel, Marcus & Pernet, Nicolas: Wenn Coca Cola aus dem iPod sprudelt. In: Persönlich November 2006 (2006), S. 50-52.
  9. Project Schögel, Marcus; Herhausen, Dennis & Pernet, Nicolas (2008) Marketing-Whitebook - Kooperationsprojekt mit der Phonak AG [consulting project] .
  10. Project Schögel, Marcus & Pernet, Nicolas (2006) Aufbau eines direkten Vertriebskanals up2drive - Kooperationsprojekt mit BMW Financial Services [applied research project] .
Feedback?