Login
Help
Newsletter
Deutsch
English
Research Platform Alexandria
Home
Publications
Projects
Persons
Profile Page
Dr. oec. HSG Isabelle Engeler
Name
Isabelle Engeler
Title
Dr. oec. HSG
Institute/School
ICI - Institute for Customer Insight, ICI - Institute for Customer Insight
Further fields of research
Dienstleistungs- und Tourismusmarketing
Latest Additions (all)
Engeler, Isabelle
(2012)
Consumers' Emotions and their Evaluative and Behavioral Consequences
[fundamental research project]
.
Laesser, Christian
&
Engeler, Isabelle
(2012)
Zukünftige Preisgestaltung bei den Bergbahnen Kleinwalsertal/Oberstdorf
[consulting project]
.
Laesser, Christian
;
Reinhold, Stephan
&
Engeler, Isabelle
(2010)
Pricing im Öffentlichen Verkehr
[other project type]
.
Engeler, Isabelle
(2007)
Consumers' discrete emotional responses to prices in the service context
[dissertation project]
.
Engeler, Isabelle
;
Beritelli, Pietro
&
Reinhold, Stephan
(2008)
Impulsprogramm für die Beherbergung im Toggenburg
[consulting project]
.
Bieger, Thomas
;
Engeler, Isabelle
;
Riklin, Thomas
&
Weinert, Robert
(2008)
Teilnahmemotive und Bedürfnisse der Teilnehmer an Laufsportveranstaltungen - Das Beispiel Jungfrau Marathon
[applied research project]
.
Beritelli, Pietro
;
Engeler, Isabelle
&
Hensler, Bruno
(2007)
Hotel- und Tourismusförderung in Liechtenstein
[consulting project]
.
Bieger, Thomas
;
Laesser, Christian
;
Riklin, Thomas
&
Engeler, Isabelle
(2008)
Ski Pricing: Neue Preismodelle für mehr Unternehmens- und Kundenwert in der Bergbahn-Industrie
[applied research project]
.
Beritelli, Pietro
;
Weinert, Robert
;
Romer, Daniel
;
Denk-Weder, Nicole
;
Widmann, Fabian
&
Engeler, Isabelle
(2005)
Innovations- und Wertsteigerungsprojekt für die Touristikabteilung des ADAC
[consulting project]
.
Beritelli, Pietro
;
Vujkovic, Zvjezdana
;
Denk-Weder, Nicole
;
Steiger, Julia
&
Engeler, Isabelle
(2004)
InnoNet Vorarlberg-Strategien für den Bergsommer und den Bergwinter
[consulting project]
.
Most Viewed Items
Item title
Views
1
Neue Preismodelle für Bergbahnen : Theoretische Grundlagen und empirische Erkenntnisse
4089
2
Perceived Customer Preferences in the Airline Industry: Differences between Business Models - The Case of Zurich Airport, Switzerland
3466
3
Predicting Online Travel Purchases: The Case of Switzerland
2971
4
Perceived Price Fairness of Price Discrimination in the Restaurant Industry: The Case of Switzerland
2790
5
Consumers' Emotions about Getting a Discount and their Likelihood to Return at Regular Prices
2786
6
Marathonrunning - Ein Trend im Tourismus und Standortmanagement
2769
7
Health travel motivations and activities : The Swiss case
2702
8
In what condition is a price increase perceived as fair? : An empirical investigation in the cable car industry
2683
9
Emotional Effects of Purchase Price-Reference Price Divergence
2654
10
Marathon oder die Suche nach sozialer Identität : Eine Analyse zum Marathon-Boom in der Schweiz am Beispiel des Jungfrau-Marathons
2459
Feedback?