Profile Page Dr. Stephanie Grubenmann

Profile Picture
Name Stephanie Grubenmann
Title Dr.
Institute/School MCM -Institute for Media and Communication Management
Email address stephanie.grubenmann@unisg.ch
Twitter @stgrubenmann
Skype stephaniegrubenmann
Main Focuses Digital Storytelling, Information Design, Design Research
Education
Professional Career
Teaching Activities
Projects
Spin-offs
Talks

Latest Additions (all)

  1. Item Grubenmann, Stephanie: VR Journalism. Non-fictional storytelling in 360 degree. 2017. - ISMI International Symposium on Media Innovation. - Tallinn.
  2. Item Grubenmann, Stephanie; Kaufmann, Vincent & Höhener, Clarissa: Kultur und Raum gehören Dir - was machst Du daraus? [Conference or Workshop Item]
  3. Item Grubenmann, Stephanie (2016) Matrix Organisation : The design of cross-beat teamwork in newsrooms. Journalism Practice, (online first publication). 1-19. ISSN 1751-2786 [img]
    Preview
  4. Item Grubenmann, Stephanie (2016) Action Research : Collaborative research for the improvement of digital journalism practice. Digital Journalism, 4 (1). 160-176. ISSN 2167-0811 [img]
    Preview
  5. Item Grubenmann, Stephanie: Journalists' Professional Identity: A Resource to Cope with Uncertainty? 2015. - 65th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) 2015. - San Juan, Puerto Rico. [img]
    Preview
  6. Item Grubenmann, Stephanie & Meckel, Miriam (2015) Journalists's Professional Identity : A resource to cope with change in the industry? Journalism Studies, 18 (6). 732-748. ISSN 1461-670x [img]
    Preview
  7. Item Hoffmann, Christian Pieter & Grubenmann, Stephanie: Service privé : Eine Analyse der Angebote des privaten Rundfunks. Universität St. Gallen, 2015. [img]
    Preview
  8. Item Grubenmann, Stephanie & Meckel, Miriam: Metaphors of Occupational Identity: Traces of a Changeable Workplace in Journalism. 2014. - 74th Academy of Management Annual Meeting (AOM) 2014 "The Power of Words". - Philadelphia, PA. [img]
    Preview
  9. Item Grubenmann, Stephanie: Journalisten als Innovatoren : Durch die Integration von Mitarbeitenden in Innovationsprozesse kann ein Unternehmen nicht nur von entstehenden Ideen profitieren, sondern auch die Akzeptanz von Veränderungsprozessen unterstützen. In: Werbe-Woche (2014), 11, S. 23-25. [img]
    Preview
  10. Item Grubenmann, Stephanie: Zeitungswerbung gut akzeptiert : Eine Studie der Universität St.Gallen zeigt, dass Zeitungsleser Werbung als Finanzierungsquelle akzeptieren. Der Vermischung von redaktionellen und kommerziellen Inhalten stehen sie jedoch kritisch gegenüber. In: St. Galler Tagblatt - Jubiläumsbeilage (2014), Juni 2014, S. 23. [img]
    Preview
Feedback?