Profile Page Felix Seyfarth

Profile Picture
Name Felix Seyfarth
Institute/School IMP - Institute for Systemic Management and Public Governance, IRP - Institute for Legal Studies and Legal Practice, University of St.Gallen
Email address felix.seyfarth@unisg.ch
Homepage www.felixcseyfarth.com
Main Focuses Digital Storytelling, Learning Design/e-Learning/Massive Open Online Courses (MOOC), Higher Education Management/Public Management
Education
Teaching Activities
Projects
Affiliations

Latest Additions (all)

  1. Item Seyfarth, Felix; Wolf, Franziska & Pflaum, Ellen: Formatentwicklung, Betreuungsmodell und Organisationsstrukturen: Ebenen und Erfolgsfaktoren der Nachhaltigkeit in digitalen Lernarrangements. In Leal Filho, Walter (ed.): Digitalisierung und Nachhaltigkeit: Chancen und Perspektiven für deutsche Hochschulen. Berlin : Springer, 2020, S. 99-127.
  2. Item Witzig, Verena & Seyfarth, Felix (2020) Exzellenz, Diversität oder Effizienz? „Implicit bias“ in Berufungsverfahren als Zielkonflikte sozialer Praktiken. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 15 (3). 391-411. ISSN 2219-6994 [img]
  3. Item Seyfarth, Felix & Balocco, Marco: Veränderungen in Hochschulen erfolgreich gestalten. , 2019, [img]
  4. Item Seyfarth, Felix C. & Licka, Paul: Change Management für Hochschulen: Digitalisierung als Werkzeug der Qualitätsentwicklung. In: Wissenschaftsmanagement 24 (2019), 1, S. 47-51. [img]
  5. Item Seyfarth, Felix: Blended learning in (fr)agile contexts: A handbook of program design practices. , 2019, [img]
  6. Item Seyfarth, Felix: Felix C Seyfarth: Learning Experience Design. In Reutemann, Jeannine (ed.): Media Design Expertise for Videos in Higher Education – A Collection of Interviews with Lecturers, Filmmakers and Communication Experts from the Fields of Science Teaching, Media Design, Gesture Studies and Digital Education. Leiden, NL : Universiteit Leiden, 2018, S. 123-136. [img]
  7. Item Wolf, Franziska; Seyfarth, Felix & Pflaum, Ellen: Scalable Capacity-Building for Geographically Dispersed Learners: Designing the MOOC “Sustainable Energy in Small Island Developing States (SIDS)”. In Pandey, Umesh Chandra & Indrakanti, Verlaxmi (ed.): Open and Distance Learning Initiatives for Sustainable Development. Hershey, PA : IGI Global, 2018, S. 58-83.
  8. Item Seyfarth, Felix C. & Bremer, Claudia: Kooperative Trägerschaft supraföderaler Lehrveranstaltungen: Der Mentored MOOC “Ready for Study” für Geflüchtete in Deutschland. In Apostolopoulos, Nicolas; Coy, Wolfgang; von Köckritz, Karoline; Mußmann, Ulrike; Schaumburg, Heike & Schwill, Andreas (ed.): Die offene Hochschule: vernetztes Lehren und Lernen : GML2 2016. Münster : Waxmann, 2016, S. 259-275. [img]
    Preview
    [img]
  9. Item Seyfarth, Felix C.; Bremer, Claudia & Paland-Riedmüller, Ines: Integrative Bildungsangebote für Flüchtlinge online skalieren: Ein didaktisches Modell zur Kompetenzvermittlung. In Wachtler, Joseph; Ebner, Martin; Gröblinger, Ortrun; Kopp, Martin; Bratengeyer, Erwin; Steinbacher, Hans-Peter; Freisleben-Teutscher, Christian & Kapper, Christine (ed.): Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung. Münster : Waxmann, 2016, S. 270-275. [img]
    Preview
    [img]
  10. Item Seyfarth, Felix C: Emergente Formen digitaler Lehre aus Sicht des Hochschulmarketings. In Die Internationalisierung der deutschen Hochschulen im Zeichen virtueller Lehr- und Lernszenarien. Bielefeld : Bertelsmann, 2014, S. 120-148. [img]
    Preview
Feedback?