Profile Page Prof. Dr. Peter Maas

Profile Picture
Name Peter Maas
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School I.VW - Institute of Insurance Economics
Address I.VW-HSG
Office 53-108
Tannenstrasse 19
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address peter.maas@unisg.ch
Phone +41 71 224 7960
Homepage https://youtu.be/ky-kcdyoepi
Main Focuses Customer Value als strategischer Management-Fokus, Digital Transformation in Service-Industrien und -Märkten, Business Model Innovation in Märkten mit Versicherung, Die Rolle von InsurTechs in Märkten mit Versicherung, Altersvorsorge: Einstellungen und Verhalten von Kunden, Megatrends 2050: Auswirkungen auf Alltagswelten und Zukunftsmärkte, Kundenzugangswege der Zukunft: Abschied vom Vertrieb, Lernen von den Besten: Branchenübergreifender Vergleich im Customer Value Management, Marketing von Finanzdienstleistungen, Nachhaltigkeit und Versicherung
Further fields of research Sharing intangibles, Behavioral data in insurance contexts, Megatrends 2050: Auswirkungen auf Alltagswelten und Zukunftsmärkte, Kundenzugangswege der Zukunft: Abschied vom Vertrieb, Lernen von den Besten: Branchenübergreifender Vergleich im Customer Value Management, Führung durch den Kunden
Education
Professional Career
Teaching Activities
Projects
Affiliations
Awards
Talks
Editorial Boards
Research Cooperation

Latest Additions (all)

  1. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing In Disguise: Implementing Exploration In An Exploitation-driven Financial Services Provider To Become Ambidextrous. 2020. - ISMS Marketing Science Conference. - Durham, USA.
  2. Project Scherer, Dr. Roland; Zumbusch, Dr. Kristina & Maas, Prof. Dr. Peter (2019) Analyse der Auswirkungen der Digitalisierung der deutschen Exportwirtschaft auf die Exportkreditgarantien des Bundes und der Handlungsoptionen zur Fortentwicklung des Instrumentariums [applied research project] .
  3. Project Maas, Prof. Dr. Peter & Fischer, M.Sc. Lukas (2018) Beyond insurance: Creating New Customer Experiences in Ecosystems [applied research project] .
  4. Project Maas, Prof. Dr. Peter & Schumacher, M.Sc. Christopher (2018) Ambidexterity in Financial Services Organizations: How companies balance eploitation and exploration [applied research project] .
  5. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Stitch in Time Saves Nine: Building an Ambidextrous Organization in Financial Services. In Insurance & Innovation 2020: Ideen und Erfolgskonzepte von Experten aus der Praxis. Karlsruhe : Verlag Versicherungswirtschaft, 2020, S. 61-67. [img]
  6. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing in Disguise: Implementing Exploration in an Exploitation-Driven Multinational Financial Services Provider to Become Ambidextrous. 2020. - 16th International Research Conference in Service Management. - LaLonde, France.
  7. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing in Disguise: How to Implement Exploration in an Exploitation-Driven Multinational Financial Services Provider. 2020. - Academy of Marketing Science Annual Conference. - Coral Gables, USA.
  8. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing in Disguise: Implementing Exploration in an Exploitation-Driven Financial Services Provider to Become Ambidextrous. 2020. - SMS Annual Conference. - London, UK.
  9. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing in Disguise: Implementing Exploration in an Exploitation-Driven Multinational Financial Services Provider to Become Ambidextrous. 2020. - EGOS Colloquium. - Hamburg, Germany.
  10. Item Schumacher, Christopher & Maas, Peter: A Blessing in Disguise: Implementing Exploration in an Exploitation-Driven Multinational Financial Services Provider to Become Ambidextrous. 2020. - EURAM 2020 Conference. - Dublin, Ireland.
Feedback?