Profile Page Prof. em. Dr. Peter Maas

Profile Picture
Name Peter Maas
Title Prof. em. Dr.
Function
Institute/School I.VW - Institute of Insurance Economics
Address I.VW-HSG
Office 53-108
Tannenstrasse 19
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address peter.maas@unisg.ch
Homepage https://youtu.be/ky-kcdyoepi
Main Focuses Insurance as a second skin: Enabling prevention by advanced digital technologies, Reputation als Risiko: Chancen und Gefahren in einer digitalen Welt, Business Model Innovation in Märkten mit Versicherung, Die Rolle von InsurTechs in Märkten mit Versicherung, Customer Value als strategischer Management-Fokus, Megatrends 2050: Auswirkungen auf Alltagswelten und Zukunftsmärkte, Kundenzugangswege der Zukunft: Abschied vom Vertrieb, Lernen von den Besten: Branchenübergreifender Vergleich im Customer Value Management, Digital Transformation in Service-Industrien und -Märkten, Nachhaltigkeit und Versicherung
Further fields of research Sharing intangibles, Behavioral data in insurance contexts, Megatrends 2050: Auswirkungen auf Alltagswelten und Zukunftsmärkte, Kundenzugangswege der Zukunft: Abschied vom Vertrieb, Lernen von den Besten: Branchenübergreifender Vergleich im Customer Value Management, Führung durch den Kunden
Education
Professional Career
Teaching Activities
Projects
Affiliations
Awards
Talks
Editorial Boards
Research Cooperation

Latest Additions (all)

  1. Item Schumacher, Christopher; Eggers, Felix; Verhoef, Peter & Maas, Peter (2023) The Effects of Cultural Differences on Consumers’ Willingness to Share Personal Information. Journal of Interactive Marketing, Vol. 58 (1). 72-89.
  2. Project Maas, Peter & Bühler, Pascal (2014) Industrialisierung der Versicherungswirtschaft in einer digitalen Welt [applied research project] .
  3. Project Maas, Peter & Rüfenacht, Matthias (2014) Loyalty of Insurance Customers - A Global Perspective [applied research project] .
  4. Project Maas, Peter; Eling, Martin; Milanova, Veselina & Buehler, Pascal (2015) Consumer Protection in Switzerland [applied research project] .
  5. Project Maas, Peter; Steiner, Philipp Hendrik; Schlager, Tobias & Taborelli, Raffaele (2012) Social Media im Kaufentscheidungsprozess - Eine internationale Studie in drei Branchen und vier Ländern [applied research project] Official URL .
  6. Project Maas, Peter; Bieck, Christian; Schlager, Tobias & Rüfenacht, Matthias (2012) Insurers, Intermediaries and Interactions - From Channels to networks [applied research project] Official URL .
  7. Project Maas, Peter; Bieck, Christian; Schlager, Tobias & Bodderas, Mareike (2011) Powerful interaction points - Saying goodbye to the channel [applied research project] Official URL .
  8. Project Maas, Peter & Steiner, Philipp Hendrik (2013) Direct Insurance 2015 [applied research project] .
  9. Project Maas, Peter & Bodderas, Mareike (2008) I.VW Vertriebsmonitor [applied research project] Official URL .
  10. Project Maas, Peter & Bodderas, Mareike (2008) Sustainability and Insurance [applied research project] Official URL .
Feedback?