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Benedikt Saretz
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Saretz
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Benedikt
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benedikt.saretz@unisg.ch
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PublicationStrategic site reasons re-visited, digging deeper in the rationale of global manufacturing networks: An empirical study from a headquarters perspective( 2022-08)The site role concept developed by Ferdows and empirically tested by Vereecke et al. discusses the specific advantages of globally distributed manufacturing plants. It conceptualizes the primary reasons for manufacturing sites to exist–the strategic site reasons. This article presents the results of a multiple case study further examining the reasons to establish a site, the sites' main advantage today, and related contingency factors. The findings show that the main reasons to establish or acquire a manufacturing site are access to low-cost labor, new technologies, and reliable transportation. The most stable reason over time is access to skills and know-how.Type: conference paperJournal: Proceedings of the 6th World Conference on Production and Operations Management - P&OM 2022 -
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PublicationIntegrating Risk into the Analysis - Mapping and Managing Country-Level Risks in Manufacturing Networks( 2024-02)In times of global turbulence, risk management is key to ensuring competitiveness. For the management of manufacturing networks, the analysis of country risks is crucial. Operations managers must identify and manage risks arising from adverse country developments at an early stage. This paper presents a framework to map these risks and their impact on the manufacturing network. Two industry examples show how operations managers can use the approach to analyze and mitigate country-level risks.Type: journal-articleJournal: Zeitschrift für wirtschaftlichen FabrikbetriebVolume: 119Issue: 1-2
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PublicationInternationale Standortwahl: Erschließung von Länder- und Wettbewerbsvorteilen am Beispiel eines Automobilzulieferers( 2023-12)Zur Erschließung neuer Märkte, zur Risikomitigation oder um Zugang zu günstigen Kosten zu erhalten, erweitern Unternehmen ihre Produktionsnetzwerke mit neuen Standorten. Der vorliegende Beitrag zeigt eine systematische Standortauswahl passend zur Netzwerk- und Standortstrategie. Neben der Länderattraktivität wird in dem Auswahlprozess die Wettbewerbsfähigkeit des Unternehmens in dem jeweiligen Land berücksichtigt. Die Standortauswahl wurde für einen deutschen Zulieferer in der Zielregion Südostasien durchgeführt.Type: journal-articleJournal: Zeitschrift für wirtschaftlichen FabrikbetriebVolume: 118Issue: 12
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PublicationType: newspaper articleJournal: HSG Focus - Das Magazin der Universität St.GallenIssue: 1/2023