Profile Page Prof. Dr. Thomas Rudolph

Profile Picture
Name Thomas Rudolph
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School IRM - Institute of Retail Management
Address IRM-HSG
Büro 2-206
Dufourstrasse 40a
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address thomas.rudolph@unisg.ch
Phone +41 71 224 2856
Homepage http://www.irm.unisg.ch
Main Focuses Kauf- und Konsumverhalten, Digitales Marketing, E-Commerce, Strategisches Handelsmanagement.
Further fields of research Mitarbeiter-Empowerment, Kundeninspiration, Cross-Channel Management, Positionierung und Profilierung im Handel, E-Commerce
Professional Career
Awards
Editorial Boards
Additional Information

Latest Additions (all)

  1. Item Rudolph, Thomas & Klink, Benjamin Dominique: Online Patronage: Primer, Systematic Literature Review, and Conceptualization. 2021. - EMAC Regional Conference 2021. - Warsaw.
  2. Item Linzmajer, Marc; Klink, Benjamin Dominique; Hauschke, Andreas & Rudolph, Thomas: Contagious Frontline Employees: The Effect of Frontline Employee Empowerment on Online Customer Reviews. [Conference or Workshop Item]
  3. Item Rudolph, Thomas; Eggenschwiler, Matthias & Kralle, Nora Charlotte : Food Consumption 2021 - Ess- und Verzehrverhalten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. St. Gallen : Forschungszentrum für Handelsmanagement, 2021, - ISBN 978-3-906057-37-8.
  4. Item Rudolph, Thomas; Klink, Benjamin Dominique; Eggenschwiler, Matthias & Hoang, Michael: Whitepaper: Lehren aus der Corona-Krise für das Handelsmanagement. Forschungszentrum für Handelsmanagement, 2021, [img]
  5. Item Rudolph, Thomas : Modernes Handelsmanagement. 4. Schäffer-Poeschel, 2021, - ISBN 978-3791050256.
  6. Item Rudolph, Thomas; Steiner, Daniel & Scheidegger, Gianluca (2021) Dynamisches Preismanagement im Handel: Handlungsempfehlungen für eine faire Preisgestaltung. Marketing Review St. Gallen, ISSN 1865-6544 [img]
  7. Item Rudolph, Thomas; Neumüller, Kathrin & Kleinlercher, Kristina (2021) Employee Inspiration in Retailing: Opportunities and Risks. Marketing Review St.Gallen, (1).
  8. Item Rudolph, Thomas; Kralle, Nora Charlotte & Eggenschwiler, Matthias (2021) Kundensegmentierung für eine nachhaltige und gesunde Ernährung. Marketing Review St. Gallen: Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis, (3). 34-43. ISSN 1865-6544 [img]
  9. Item Rudolph, Thomas; Kleinlercher, Kristina & Kralle, Nora Charlotte : Omni-Channel Management 2021. St.Gallen : Forschungszentrum für Handelsmanagement, 2021, - ISBN 978-3-906057-36-1.
  10. Item Scheidegger, Gianluca; Linzmajer, Marc & Rudolph, Thomas (2020) Price discount strategies in times of increasing price transparency: How price consciousness and price comparison moderate the effect of discount strategy on store price image. Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice, 74 (4). 384-402.
Feedback?