Profile Page Prof. Dr. Wolfgang Jenewein

Profile Picture
Name Wolfgang Jenewein
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School ES - Executive School of Management, Technology and Law, ICI - Institute for Customer Insight, ICI - Institute for Customer Insight, EMBA - Executive MBA
Address ICI-HSG
Büro 32-203
Bahnhofstrasse 8
9000 St. Gallen
Schweiz
Email address wolfgang.jenewein@unisg.ch
Phone +41 71 224 7683
Main Focuses Führung, Changemanagement;; Führung und Zusammenarbeit in Hochleistungsteams; Innengerichtetes Markenmanagement; Brand Behaviour
Professional Career
Awards

Latest Additions (all)

  1. Item Böhm, Oliver & Jenewein, Wolfgang: Resolving Identity Crises in Incumbent Firms: Strategy Making in the Digital Age. 2020. - SMS 40th Annual Conference 2020: Strategy in a Disruptive World. - Virtual.
  2. Item Morhart, Felicitas; Tomczak, Torsten & Jenewein, Wolfgang: Mit transformationaler Führung das markenorientierte Verhalten stärken. In Esch, Franz-Rudolf (ed.): Handbuch Markenführung. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2016, S. 1-15.
  3. Item Brösamle, Simon & Jenewein, Wolfgang: Motivation im Verkauf. In: HSG Focus - Dossier (2014), 4, S. 17-18. [img]
    Preview
  4. Item Jenewein, Wolfgang: Aprendendo colaboração com o estilo tiki-taka de futebol. [Other]
  5. Item Jenewein, Wolfgang: Learning Collaboration from Tiki-Taka Soccer. [Other]
  6. Item Jenewein, Wolfgang; Kochanek, Thomas & Schimmelpfennig, Christian (2014) Tiki-Taka für Manager. Havard Business Manager, 2014 (7). 18-29.
  7. Item Jenewein, Wolfgang: Schwarmintelligenz : Oder: Wie Sie Ihre Unternehmung ins Schwärmen bringen. In: Perspectives : Management-Journal (2014), 4, S. -.
  8. Item Heidbrink, Marcus; Jenewein, Wolfgang & Tannert, Walter (2014) Unternehmenskultur als Differenzierungsfaktor: wie Unternehmen ihre Mitarbeiter zu Fans machen. Zeitschrift Führung + Organisation : ZfO, 83 (1). 10-15. ISSN 0722-7485
  9. Item Jenewein, Wolfgang (2014) Kunden zu Fans machen : Was Unternehmen von der Fankultur des FC Schalke 04 lernen können. Marketing Review St. Gallen, 31 (2). 10-19. ISSN 1865-6544
  10. Item Jenewein, Wolfgang : Begeisterte Mitarbeiter : Wie Unternehmen ihre Mitarbeiter zu Fans machen. 1. Auflage Januar 2014. Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2014, - ISBN 978-3-7910-3320-4.
Feedback?