University of St.Gallen
research platform alexandria
search publications
browse publications
après Personnes
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
après Année

Publications

Titre  
 
Journal paper
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2014). The New Frontiers of Destination Management:: Applying Variable Geometry as a Function-Based Approach. Journal of Travel Research, 2014(online 10.13 - forthcoming), 1-15, DOI:10.1177/0047287513506298.
   
Beritelli, P., & Bieger, T. (2013). From Destination Governance to Destination Leadership: Defining and exploring the significance with the help of a systemic perspective. Tourism Review, 69(1), 25-46, DOI:10.1108/TR-07-2013-0043.
   
Bieger, T. (2013). Neue Typen der Wertschöpfung: Ein Gespräch über die Bedeutung von Public Value, wenn privater und öffentlicher Sektor stärker miteinander vernetzt sind. Organisationsentwicklung, 32(4), 27-29.
   
Laesser, C., Bieger, T., & Beritelli, P. (2013). Nouvelles approches marketing pour le tourisme suisse. La Vie économique, 86(04), 21-24.
   
Laesser, C., Bieger, T., & Beritelli, P. (2013). Neue Vermarktungsansätze im Schweizer Tourismus. Die Volkswirtschaft, 86(04), 21-24.
   
Bieger, T., Beritelli, P., Weinert, R., & Zumbusch, K. (2012). Touristische Innovationsförderung durch den Staat: Eine kritische Betrachtung mit Empfehlungen. Zeitschrift für Tourismuswissenschaft, 4(01/2012), 21-37.
   
Bieger, T., & Scherer, R. (2011). L´intégration de la promotion économique, une réponse à l´hypercompétition. La Vie économique, 84(5-2011), 25-28.
   
Bieger, T., & Scherer, R. (2011). Die integrative Standortförderung als Antwort auf den hyperdynamischen Standortwettbewerb. Die Volkswirtschaft, 84(5-2011), 25-28.
   
Boetsch, T., Bieger, T., & Wittmer, A. (2011). A Customer-Value Framework for Analyzing Airline Services. Transportation Journal, 50(03), 251-270, DOI:10.5325/transportationj.50.3.0251.
   
Wittmer, A., & Bieger, T. (2011). Intangible regional effects of regional airports: A system analysis at the example of Switzerland. Journal of Airport Management, 5(4), 340-350.
   
Bieger, T., Laesser, C., Conze, O., & Riklin, T. (2010). Relationship Intention as a Mediator Between Relational Benefits and Customer Loyalty in the Tour Operator Industry. Journal of Travel and Tourism Marketing, 27(1), 51-62, DOI:10.1080/10548400903534899.
   
Bieger, T., Beritelli, P., & Laesser, C. (2009). Size matters! - Increasing DMO effectiveness and extending tourist destination boundaries. Tourism, 57(3), 309-327.
   
Laesser, C., Beritelli, P., & Bieger, T. (2009). Solo travel: Explorative insights from a mature market (Switzerland). Journal of Vacation Marketing, 15(3), 217-227.
   
Wittmer, A., Laesser, C., & Bieger, T. (2008). A Case Study on Swiss Travelers and Their Air Travel Preferences on Transatlantic Flights. Journal of Air Transportation, 12(3), 24-38.
   
Johnsen, J., Bieger, T., & Scherer, R. (2008). Indicator-Based Strategies for Sustainable Tourism Development. Mountain Research and Development, 28(2), 116-121.
   
Bieger, T. (2007). Mitkunden als Wertschöpfer - Creating Community Value. Thexis - Fachzeitschrift für Marketing(4), 28-34.
   
Fasciati, R., & Bieger, T. (2007). Wahrgenommene Preisfairness - Ansatzpunkte für eine segmentspezifische Marktbearbeitung. Thexis: Fachzeitschrift für Marketing, 24(4), 45-50.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2007). Destination Governance: Using Corporate Governance Theories as a Foundation for Effective Destination Management. Journal of Travel Research, 46(1), 96-107.
   
Bieger, T., Beritelli, P., & Weinert, R. (2007). Understanding second home owners who do not rent - Insights on the proprietors of self-catered accommodation. International Journal of Hospitality Management, 26(2), 263-276.
   
Wittmer, A., Laesser, C., & Bieger, T. (2007). What is driving continued growth in demand for air travel? Customer value of air transport. Journal of Air Transport Management, 13(1), 31-36.
   
Boksberger, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2007). Multidimensional analysis of perceived risk in commercial air travel. Journal of Air Transport Management, 13(2), 90-96.
   
Laesser, C., Bieger, T., & Beritelli, P. (2007). The impact of the internet on information sourcing portfolios: Insights from a mature market. Journal of Travel and Tourism Marketing, 22(1), 63-80.
   
Bieger, T., & Wittmer, A. (2006). Air transport and tourism: Perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of Air Transport Managmeent, 12(1), 40-46.
   
zu Knyphausen-Aufess, D., Bickhoff, N., & Bieger, T. (2006). Understanding and breaking the rules of business: Toward a systematic four-step process. Business Horizons, 49(5), 369-377.
   
Bieger, T., & Weiermair, K. (2005). Tourism Education in Austria and Switzerland: Past Problems and Future Challenges. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 5(1/2), 39-60.
   
Wittmer, A., & Bieger, T. (2005). Air transport and tourism - Perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of air transport management, 12(1), 40-46.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2005). Framework and Developments with Regard to Leisure Travel in mature Central European Markets - Results and Implications based on Document Review. Tourism Review, 60(4), 19-25.
   
Bieger, T., Boksberger, P., & Laesser, C. (2005). Fluctuation and retention factors of tourism professionals. Tourism, 53(1), 3-15.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2004). Information sources for travel decisions - towards a source process model. Journal of Travel Research, 42(4), 357-371.
   
Johnsen, J., Bieger, T., Müller, H., & Elsasser, H. (2004). Sustainability of mega events: challenges, requirements, and results. The case-study of the World Ski Championship St.Moritz 2003. Tourism Review, 59(4), 27-36.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2004). Confirmation and disconfirmation in the field of personal interaction quality. Tourism, 52(4), 357-371.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Laesser, C. (2004). Demand patterns in mature winter travel markets - The case of the Swiss alpine touirst. Revue de Géographie Alpine, 92(4), 33-48.
   
Bieger, T., Beritelli, P., & Boksberger, P. (2004). Destinations-Auditing - Ein integrativer Ansatz zur Evaluation der Effektivität und Effizienz im Destinationsmanagement. Tourismus Journal, 8(1), 51-63.
   
Beritelli, P., Bieger, T., & Boksberger, P. E. (2003). Ricette di montagna per la qualità nelle destinazioni. La rivista del turismo, 5(5), 14-21.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2002). Market segmentation by motivation: The case of Switzerland. Journal of Travel Research, 41(1), 68-77.
   
Bieger, T. (2001). Wirtschaftliche Nachhaltigkeit von Sportevents am Beispiel der Ski-WM 2003. Tourismus Journal, 5(1), 61-75.
   
Bieger, T., Müller, H., & Elsasser, H. (2001). Nachhaltigkeitsbegleitung bei der Alpinen Ski-WM 2003. Fallstudie für ein inhaltliches und prozessuales Konzept. Tourismus Journal, 5(1), 61-75.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2001). The Role of the Railways with regard to long Distance Travel. Tourism Review, 56(1/2), 33-39.
   
Bieger, T. (2000). Perspektiven der Schweizer Bergbahnbranche: Eine Fallstudie für die Transformation einer wichtigen touristischen Teilbranche. Revue de Tourisme / Tourism Revue(4), 1.
   
Bieger, T., & Ludwig, E. (2000). Markenmanagement im alpinen Tourismus: Notwendigkeit der Regionalisierung von Destinationsmarken?. Tourismus Journal, 4(3), 1.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2000). Segmenting Travel Situations on the Basis of Motivation and Information Collection by the Traveller. Revue de Tourisme, 55(2), 54-64.
   
Laesser, C., & Bieger, T. (2000). Information Sourcing by Swiss Travellers: A Market Segmentation Approach. Tourism Analysis, 5(2-4), 125-131.
   
Bieger, T., Dreier, P., & von Rohr, T. (1999). Call-Center - Lösungen im Incoming Tourismus: Konzept, Stand der Umsetzung, Erfolgsfaktoren. Revue de Tourisme, 54(1), 31-41.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (1999). Introduction of the EURO: Implications for Swiss Tourism?. Revue de Tourisme, 54(2), 5-13.
   
Bieger, T. (1998). Reengineering Destination Marketing Organisations - The Case of Switzerland. Revue de Tourisme, 53(3), 4-17.
   
Bieger, T. (1998). Tourismusmarketing im Umfeld der Globalisierung: Aktuelle Herausforderungen, innovative Lösungen und neue Strukturen. Thexis, 15(3), 2-13.
   
Bieger, T. (1998). 2005 betrachtet das Management von Dienstleistungsunternehmen die Mitarbeiter als Kunden - oder die neue Lust am Dienstleisten. Thexis, 15(2), 24-26.
   
Bieger, T. (1998). Dienstleistungsmanagement im Tourismus - Mitarbeiterzufriedenheit im Spannungsfeld von Informationstechnik und Rationalisierung. Tourismus Forum.
   
Bieger, T., & Frey, M. (1998). Lage und Zukunftsperspektiven der schweizerischen Hotellerie. Revue de tourisme, 53(1), 23-36.
   
Bieger, T. (1997). Von der Gästefreundlichkeit zum professionellen Dienstleistungsprozess. Die Unternehmung, 51(3), 181-200.
   
Bieger, T. (1994). Tourismusforschung: Marktlücken und weisse Felder aus Sicht der Tourismuspraxis. Revue de Tourisme, 49(4), 15-20.
   
Bieger, T. (1992). Die Maturitätsanerkennungs-Verordnungsrevision - Selbstzweck oder Teil eines integrierten schweizerischen Bildungskonzepts für das dritte Jahrtausend. Schweizerische Zeitschrift für das kaufmännische Bildungswesen, 86(1), 38-40.
   
Bieger, T. (1988). Die wirtschaftlichen Effekte des Tourismus als politische Argumentationshilfe - Berechnungsmethode und Resultate am Beispiel Luzern. Revue de Tourisme, 43(2), 20-23.
   
dissertation
Bieger, T. (1987). Freie Wirtschaftszone Basel - ein neues Instrument der Wirtschaftsförderung der Städte, Basel, Thesis. Grüsch: Rüegger. - ISBN 3-7253-0310-X.
   
livre
Laesser, C. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2013). Schweizerische Verkehrswirtschaft - Jahrbuch 2013. St. Gallen: IMP-HSG. - ISBN 3-906532-25-9.
   
Bieger, T. (2013). Das Marketingkonzept im St.Galler Management-Modell (EPUB). Bern: Haupt Verlag. - ISBN 978-3-8252-3995-4.
   
Bieger, T. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2013). Management von Destinationen. München: Oldenbourg, DOI:10.1524/9783486721188. - ISBN 978-3-486-72118-8.
   
Bieger, T. (Ed.), Beritelli, P. (Ed.), & Laesser, C. (Ed.) (2012). Nachhaltigkeit im alpinen Tourismus: Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2012. Berlin: Erich Schmidt Verlag GmbH & Co KG. - ISBN ISBN 978 3 503 14423 5.
   
Rüegg-Stürm, J. (Ed.), & Bieger, T. (Ed.) (2012). Unternehmerisches Management - Herausforderungen und Perspektiven. Bern: Haupt Verlag. - ISBN 978-3-258-07770-3.
   
Belz, C. (Ed.), Reinecke, S. (Ed.), Rudolph, T. (Ed.), Fueglistaller, U. (Ed.), Dyllick, T. (Ed.), Herrmann, A. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), Ackermann, W. (Ed.), Schmid, B. (Ed.), & Maas, P. (Ed.) (2012). Customer Value. St. Gallen: Thexis Verlag. - ISBN 978-3-905819-20-5.
   
Laesser, C. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2012). Schweizerische Verkehrswirtschaft - Jahrbuch 2012. St.Gallen: IMP-HSG. - ISBN 3-906532-25-9.
   
Bieger, T. (Ed.), Beritelli, P. (Ed.), & Laesser, C. (Ed.) (2011). Wandel als Chance für den alpinen Tourismus: Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2011. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978-3-503138-17-3.
   
Laesser, C. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2011). Schweizerische Verkehrswirtschaft - Jahrbuch 2011. St.Gallen: Institut für Systemisches Management und Public Governance.
   
Wittmer, A. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), & Müller, R. (Ed.) (2011). Aviation systems: management of the integrated aviation value chain. Berlin: Springer. - ISBN 978-3-642-20079-3.
   
Bieger, T. (Ed.), zu Knyphausen-Aufseß, D. (Ed.), & Krys, C. (Ed.) (2011). Innovative Geschäftsmodelle: Konzeptionelle Grundlagen, Gestaltungsfelder und unternehmerische Praxis. Berlin: Springer. - ISBN 978-3-642-18067-5.
   
Bieger, T. (Ed.), & Keller, P. (Ed.) (2011). Tourism development after the crises: global imbalances - poverty alleviation. Berlin: Schmidt. - ISBN 978-3-503-13002-3.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2011). Wettbewerb im alpinen Tourismus: Herausforderungen und Innovationen. Berlin: Schmidt. - ISBN 978-3-503-13024-5.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2011). Schweizerische Verkehrswirtschaft - Jahrbuch 2010. St.Gallen: IDT-HSG.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2010). Trends, Instrumente und Strategien im alpinen Tourismus. Berlin: Schmidt. - ISBN 978-3-503-12438-1.
   
Bieger, T. (Ed.) (2010). Tourismuslehre: ein Grundriss. Bern: Haupt. - ISBN 978-3-8252-2536-0.
   
Bieger, T. (Ed.), Beritelli, P. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2009). Jahrbuch 2009: Schweizerische Verkehrswirtschaft. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-21-6.
   
Keller, P. (Ed.), & Bieger, T. (Ed.) (2009). Managing Change in Tourism: Creating Opportunities - Overcoming Obstacles. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978-3-503-120666.
   
Fischer, E., Bieger, T. (Ed.), Kreilkamp, E. (Ed.), Mazanec, J. (Ed.), & Pechlaner, H. (Ed.) (2009). Das kompetenzorientierte Management der touristischen Destination: Identifikation und Entwicklung kooperativer Kernkompetenzen. Wiesbaden: Gabler. - ISBN 978-3-8349-1605-1.
   
Fueglistaller, U., Meckel, M., Gasda, J. M., Koenig, T., Fust, A., Bieger, T., Laesser, C., Finsterwalder, J., Koehler, S., Herrmann, A., Kernstock, J., Tomczak, T., Wentzel, D., Henkel, S., & Mühlmeier, S., Fueglistaller, U. (Ed.) (2008). Kommunikationsmanagement: Dienstleistungskompetenz. Strategische Differenzierung durch konsequente Kundenorientierung. Zürich: Versus. - ISBN 978-3-03909-085-3.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2008). Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2008. St.Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-18-6.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2008). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2008. St.Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-17-8.
   
Bieger, T. (Ed.) (2008). Real Estate and Destination Development in Tourism. Berlin: Erich Schmidt. - ISBN 978-3-503-11088-9.
   
Bieger, T. (2007). Dienstleistungsmanagement: Einführung in die Strategien und Prozesse bei persönlichen Dienstleistungen. Bern: Haupt. - ISBN 978-3-8252-2974-0.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2007). Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft. St.Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-16-x.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2007). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft. St.Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-17-8.
   
Bieger, T. (Ed.), & Keller, P. (Ed.) (2007). Productivity in Tourism: Fundamentals and Concepts for Achieving Growth and Competitiveness. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 978-3-503-10343-0.
   
Bieger, T., & Belz, C. (2006). Customer-Value. Kundenvorteile schaffen Unternehmensvorteile. Landsberg am Lech: mi-Fachverlag, Redline GmbH. - ISBN 3-636-03081-7.
   
Bieger, T. (Ed.), & Keller, P. (Ed.) (2006). Marketing Efficiency in Tourism. Coping with Volatile Demand. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 3-503-03724-4.
   
Bieger, T. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2006). Dienstleistungsmanagement in Netzwerken. Wettbewerbsvorteile durch das Management des virtuellen Dienstleistungsunternehmens. Bern: Haupt. - ISBN 3-258-07034-2.
   
Bieger, T. (Ed.), Weiermair, K. (Ed.), & Pechlaner, H. (Ed.) (2006). Time Shift, Leisure and Tourism. Berlin: Erich Schmidt Verlag. - ISBN 3-503-09746-5.
   
Beritelli, P. (Ed.), Bieger, T. (Ed.), & Laesser, C. (Ed.) (2006). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2005/ 2006. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-14-3.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2006). Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-15-1.
   
Bieger, T. (Ed.), Weiermair, K. (Ed.), & Pechlaner, H. (Ed.) (2006). Attraktions-Management: Führung und Steuerung von Attraktionspunkten. Wien: Linde Verlag. - ISBN 3-7073-0998-3.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Maggi, R. (Ed.) (2005). Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2004/2005. St. Gallen: Institut für öffentliche Dienstleistungen und Tourismus der Universität St. Gallen. - ISBN 3-906532-13-5.
   
Bieger, T. (Ed.), Laesser, C. (Ed.), & Beritelli, P. (Ed.) (2005). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2004/2005. St. Gallen: Institut für öffentliche Dienstleistung und Tourismus der Universität St. Gallen. - ISBN 3-906532-12-7.
   
Bieger, T. (Ed.), & Keller, P. (Ed.) (2005). Innovation in Tourism - Creating Customer Value. St. Gallen: AIEST. - ISBN 3-9521723-6-7.
   
Bieger, T., Freyer, W. (Ed.) (2005). Management von Destinationen. München: Oldenbourg. - ISBN 3-486-25868-0.
   
Pechlaner, H., Bieger, T., & Bausch, T. (2005). Erfolgskonzepte im Tourismus III: Regionalmarketing - Großveranstaltungen - Marktforschung. Wien: Linde Verlag. - ISBN 3-7073-0802-2.
   
Bieger, T., & Keller, P. (2004). The Future of Small and Medium Sized Enterprises in Tourism. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-9521723-5-9.
   
Bieger, T. (2004). Tourismuslehre - Ein Grundriss. Bern: Haupt. - ISBN 3-8252-2536-4.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Maggi, R. (2004). Jahrbuch der Schweizerischen Verkehrswirtschaft 2003 / 2004. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-11-9.
   
Caspers, R., Bickhoff, N., & Bieger, T. (2004). Interorganisatorische Wissensnetzwerke: Mit Kooperation zum Erfolg. Berlin: Springer. - ISBN 3-540-20182-3.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Beritelli, P. (2004). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2003 / 2004. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-10-0.
   
Bieger, T., Laesser, C., & Maggi, R. (2003). Jahrbuch 2002/2003: Schweizerische Verkehrswirtschaft. St. Gallen: IDT-HSG. - ISBN 3-906532-09-7.
   
Bieger, T., & Laesser, C. (2003). Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft 2002/ 2003. St. Gallen: IDT-HSG.
   
 
Page 1 2 3 4 5 de 5
*format de citation: APA 5