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Journal paper

Item Bieger, Thomas; Müller-Chen, Markus & Klumbies, Aristid (2021) Die rechtliche Seite des Marketingmanagements - Aktuelle Aspekte. Marketing Review St.Gallen, 2/2021 62-68. ISSN 1865-6544

Item Schmutz, Iris-Katharina; Reinecke, Sven & Manole, Anne-Marie (2020) Allocating resources in pricing – which capabilities are worth fostering in the face of AI? Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice, ISSN 0042-059X

Item Schmutz, Iris-Katharina & Reinecke, Sven (2020) Gibt’s nicht, geht nicht! Eine Konzeptionalisierung von Informationsdefiziten im Preisprozess. Marketing Review St. Gallen, 6.2020 ISSN 1865-6544 [img]

Item Teerling, Theresa & Reinecke, Sven (2019) Relevanz und Grundprinzipien des Zuweisermarketing von Krankenhäusern. 447-459.

Item Schwizer, Dominik & Reinecke, Sven (2017) Sponsoring effektiv und effizient gestalten. Controlling & Management Review, 61 (1). 24-31. ISSN 1864-5410 [img]

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Item Reinecke, Sven (2016) Marketingaudit : Zur Notwendigkeit eines gelegentlichen Marketing Health Checks – auch bei Kulturorganisationen. KM : Kultur und Management im Dialog, (115). 33-37. [img]

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Item Reinecke, Sven (2015) The 7 sins of brand management - and how to avoid them. Marketing Magazine, 120 (6). 1-2. ISSN 1196-4650 [img]

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Item Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven (2015) Preispremium Swissness Worldwide und "Country of Origin" - Effekte : Der Einfluss von Produktethnizität auf die Zahlungsbereitschaft. Die Unternehmung, 69 (2). 132-152. ISSN 0042-059x [img]

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Item Reinecke, Sven; Hattula, Johannes; Herzog, Walter & Dahl, Darren (2015) Ihr wollt, was ich will. Harvard Business Manager, 13-14. ISSN 0174-335X [img]

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Item Hattula, Johannes; Schmitz, Christian; Schmidt, Martin & Reinecke, Sven (2015) Is more always better? : An investigation into the relationship between marketing influence and mangers' market intelligence dissemination. International Journal of Research in Marketing : IJRM, 32 (2). 179-186. ISSN 0167-8116 [img]

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Item Hattula, Johannes; Herzog, Walter; Dahl, Darren W. & Reinecke, Sven (2015) Managerial Empathy Facilitates Egocentric Predictions of Consumer Preferences. Journal of Marketing Research, 52 (2). 235-252. ISSN 0022-2437 [img]

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Item Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (2014) Der Wandel der Luxusbranche. HSG Focus - Dossier, (4). 11-13. [img]

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Item Reinecke, Sven & Zupancic, Dirk (2014) Intelligenter als die Konkurrenz. Marketing Review St. Gallen, 2014 (4). 3. ISSN 1865-6544 [img]

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Item Reinecke, Sven (2013) Nutzung der Swissness - die Marke Schweiz als Co-Brand. MB-Revue, 2013 (Jahreshauptausgabe). 38-41. [img]

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Item Reinecke, Sven (2013) Strategisches Denken - Marketingaktivitäten auf der Höhe der Zeit : Interview mit Prof. Dr. Sven Reinecke von Georg Lutz. KMU Rundschau, 2013 (02). 52-55. [img]

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Item Reinecke, Sven (2013) Marketinginstrument mit Potenzial. Marketing Review St. Gallen, 30 (1). 1. ISSN 1865-6544 [img]

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Item Reinecke, Sven & Hohenauer, Robert (2012) Mehr Effektivität und Effizienz durch Sponsoringcontrolling. Marke 41, (6). 8-14. ISSN 1866-5438 [img]

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Item Reinecke, Sven & Eberharter, Jasmin (2010) Marketingcontrolling in der Praxis. Marke 41 : das neue Journal für Marketing, (5). 12-21. ISSN 1866-5438 [img]

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Item Reinecke, Sven & Eberharter, Jasmin (2010) Marketingcontrolling 2010: Einsatz von Methoden und Verfahren des Marketingcontrollings in der Praxis. Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 22 (8-9). 438-447. ISSN 0935-0381 [img]

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Item Reinecke, Sven & Hattula, Johannes (2009) Kundenbindung - nicht die Zufriedenheit, der Kundenbindungsmix entscheidet! Marke 41 : das neue Journal für Marketing, (5/6). 22-27. ISSN 1866-5438

Item Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven (2009) Dysfunktionales Verhalten von Vertriebsmitarbeitern als Folge imperfekter Steuerungssysteme. Controlling & Management Review, 53 (2 Supplement). 40-45. ISSN 1614-1822 [img]

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Item Reinecke, Sven; Mühlmeier, Silke & Fischer, Peter Mathias (2009) Die van Westendorp-Methode: Ein zu Unrecht vernachlässigtes Verfahren zur Ermittlung der Zahlungsbereitschaft? Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt, 38 (2). 97-100. ISSN 0340-1650 [img]

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Item Reinecke, Sven; Feige, Stephan & Fischer, Peter Mathias (2009) Swiss made vs. Made in Germany : Kaufentscheidung nach Herkunftsland. Marketing Review St. Gallen, 26 (1). 43-47. ISSN 1865-6544 [img]

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Item Ebersbach, Lydia & Reinecke, Sven (2008) Going Public - Effekte der Börsennotierung auf das Marketing. Marketing Review St. Gallen, 25 (5). 52-55. ISSN 1865-6544 [img]

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Item Reinecke, Sven; Fischer, Peter Mathias & Mühlmeier, Silke (2008) Aktuelle Herausforderungen für das Preiscontrolling. Controlling & Management Review, 52 (2). 112-114. ISSN 1864-5410 [img]

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Item Friesen, Mark & Reinecke, Sven (2007) Wahrgenommene Preisfairness bei Revenue Management im Luftverkehr. Thexis, 24 (4). 34-39. ISSN 1865-6544 [img]

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Item Herzog, Walter; Boomsma, Anne & Reinecke, Sven (2007) The Model-Size Effect on Traditional and Modified Tests of Covariance Structures. Structural Equation Modeling : A Multidisciplinary Journal, 14 (3). 361-390. ISSN 1070-5511

Item Reinecke, Sven & Keller, Jens (2007) Strategisches Kundenwertcontrolling : Eine konzeptionelle und empirische Studie zum Kundenwertmanagement. Controlling & Management (ZfCM), 51 (Supplement 2). 83-88. ISSN 0931-9077

Item Reinecke, Sven & Geis, Gerold (2004) Marketingcockpits: Notwendigkeit, Gütekriterien, Grenzen. Thexis, 21 (3). 37-43. [img]

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Item Reinecke, Sven (2004) Marketing Performance Measurement: Einsatz von Marketingkennzahlen und betriebswirtschaftlicher Erfolg. Die Unternehmung, 58 (3/4). 241-260. ISSN 0042-059X [img]

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Item Reinecke, Sven & Fuchs, Dion (2003) Marketingbudgetierung - State of the Art, Herausforderungen und Lösungsansätze. Controlling & management review : Zeitschrift für Controlling & Management, 47 (1). 22-31. ISSN 0931-9077 [img]

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Item Reinecke, Sven & Sausen, Karsten (2002) CRM als Chance für das Marketing. Thexis, 19 (1). 2-5. [img]

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Item Reinecke, Sven & Reibstein, David (2002) Performance Measurement in Marketing und Verkauf. Zeitschrift für Controlling, Accounting & System-Anwendungen, 46 (1). 18-25. [img]

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Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (1999) Der Marketing-Mix braucht eine Ergänzung. Absatzwirtschaft, (7.1999). 32-36. ISSN 0001-3374 [img]

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Item Reinecke, Sven (1997) Preise am Kundennutzen orientieren. Thexis, 14 (2). 40-45. [img]

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Item Belz, Christian & Reinecke, Sven (1995) IT-Marketing für Kundenvorteile. Thexis, 11 (1). 20-27. [img]

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Item Belz, Christian & Reinecke, Sven (1994) Die IT-Branche steht vor neuen Herausforderungen. Output, 1994 (10). 36-39. [img]

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Conference or Workshop Item

Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: “A DANGER FORESEEN IS A DANGER AVOIDED.”HOW THE SOURCE OF AN IDEA INFLUENCES MANAGERS’ EVALUATION BEHAVIOR IN OPEN INNOVATION. 2018. - Global Marketing Conference. - Tokyo. [img]

Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: The Customer is Always Right: Negative Side Effects of Open Innovation on Managers’ Assessment of Employee’s Ideas. 2018. - EMAC Conference. - Glasgow. [img]

Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Managerial Decision Making in Open Innovation: The Effect of Individual Hierarchy Level on the Evaluation of Customers’ and Employees’ Ideas. 2018. - AMA Winter Conference. - New Orleans. [img]

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Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Don't judge a book by its cover. How Big Data changes decision processes of marketing managers. [Conference or Workshop Item] [img] [img]

Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: The Holy Grail in decision-making? How Big Data changes decision processes of marketing managers. [Conference or Workshop Item] [img]

Item Braun, Laura; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Managerial Decision Making in Open Innovation: The Effect of Individual Hierarchy Level on the Evaluation of Customers’ and Employee’s ideas. 2017. - Forschungstagung Marketing Leipzig. - Leipzig. [img]

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Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Brave New World 2.0? How Big Data Affects Managerial Decision-Making in Marketing. 2017. - European Marketing Academy (EMAC), Annual Conference. - Groningen, Netherlands.

Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Too Much of a Good Thing? How Big Data Changes Managerial Decision Making in Marketing. 2016. - 45th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Oslo, Norway.

Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter M. & Reinecke, Sven: EMAC_Conference Paper: Too much of a good thing? How Big Data changes managerial decision making. 2016. - EMAC Conference. - Oslo. [img]

Item Wortmann, Christoph; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Too much of a good thing? How Big Data changes managerial decision making. [Conference or Workshop Item]

Item Klautzsch, Erik; Molinari, Melania; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Social Media Performance Measurement: A Process-Oriented Analysis of Direct and Moderating Effects. 2013. - American Marketing Association Summer Educators' Conference 2013. - Boston, MA.

Item Schmidt, Martin; Hattula, Johannes; Schmitz, Christian & Reinecke, Sven: Marketing Department's Influence and Information Dissemination Within in a Firm : Evidence for an Inverted U-Shaped Relationship. 2013. - 21st AMS World Marketing Congress (WMC). - Melbourne, Australia.

Item Berghaus, Benjamin; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Higher, Faster, Further: The Effect of Regulatory Focus and Social Influence on Overconfidence in Strategic Marketing Decisions. 2013. - 42nd European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Istanbul.

Item Schmidt, Martin; Hattula, Johannes; Schmitz, Christian & Reinecke, Sven: How Does Marketing Department's Influence Affect the Dissemination of Market Intelligence Across the Firm? : Evidence for an Inverted U-Shaped Relationship. 2013. - 42nd European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Istanbul.

Item Eberharter, Jasmin; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: The Influence of Managers' Identity and the Role of Market Information in Strategic Marketing Decisions. 2013. - American Marketing Association Winter Educators' Conference 2013. - Las Vegas, USA.

Item Hattula, Johannes; Herzog, Walter; Dahl, Darren W. & Reinecke, Sven: When Empathic Managers Become Consumers: A Self-referential Bias. 2012. - Association for Consumer Research (ACR) North America Conference 2012. - Vancouver, Canada.

Item Hattula, Johannes; Herzog, Walter; Dahl, Darren W. & Reinecke, Sven: When Empathic Managers Misunderstand Their Customers : Evidence for a Self-Referential Bias. 2012. - 34th ISMS Marketing Science Conference 2012. - Boston.

Item Eberharter, Jasmin; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: On the Influence of Managers‘ Individual Interests in Strategic Marketing Decisions. 2012. - 74. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. (VHB). - Bozen, Italien.

Item Eberharter, Jasmin; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: I Like It, They Must Like It, Too : How Managers' Individual Interests Influence Strategic Marketing Decisions. 2012. - 41st Annual Conference European Marketing Academy (EMAC). - Lisbon, Portugal.

Item Hattula, Johannes; Hattula, Stefan & Reinecke, Sven: Too Much or Not Enough : How the Degree of Interpersonal Similarity Forces Compliance with Requests. 2011. - 33rd Annual INFORMS Marketing Science Conference 2011. - Houston, Texas, USA.

Item Zeugner-Roth, Katharina; Fischer, Peter Mathias; Weijters, Bert & Reinecke, Sven: The Impact of Product Ethnicity on Behavioral Intentions: An Analysis of Moderating and Mediating Factors. 2011. - 40th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Ljubljana, Slovenia.

Item Hattula, Johannes & Reinecke, Sven: It is relevant, isn't it? : On the influence of prior experience on a joint relevance evaluation between marketing scholars and practitioners. 2011. - Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference 2011. - Coral Gables, Florida.

Item Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: When Do Investments in Store Designs Pay Off? : The Interactive Impact of Store Environment and Salesperson Behavior on Customers' Perceptions and Actions. 2011. - 40th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Ljubljana, Slovenia.

Item Fischer, Peter Mathias; Herzog, Walter & Reinecke, Sven: The Common Measure Bias in Sales Management Evaluation : Experimental Evidence and Remedies. 2011. - AMA Winter Marketing Educators' Conference 2011. - Austin, Texas, USA.

Item Zeugner-Roth, Katharina; Fischer, Peter Mathias; Reinecke, Sven & Grabner, Lukas: Product Ethnicity Revisited : How Firms Can Compensate For Product-Country Mismatches. 2011. - American Marketing Association (AMA) Winter Marketing Educators' Conference 2011. - Austin, Texas, USA.

Item Hattula, Johannes; Reinecke, Sven & Eberharter, Jasmin: The Separate Worlds of Marketing Science and Practice : Differences in Evaluating Research. 2011. - American Marketing Association (AMA) Winter Marketing Educators' Conference 2011. - Austin, Texas, USA.

Item Hattula, Johannes & Reinecke, Sven: Do We Really Understand What the Practice Needs? : How Marketing Scholars and Practitioners Differ in Evaluating Research. 2010. - 32nd INFORMS Marketing Science Conference 2010. - Köln.

Item Fischer, Peter Mathias; Herzog, Walter & Reinecke, Sven: When Customer-Oriented Sales Efforts Lose Ground : An Experimental Study on the "Dilution Effect". 2010. - American Marketing Association Winter Educators' Conference. - New Orleans, LA.

Item Fischer, Peter Mathias; Herzog, Walter & Reinecke, Sven: On the dilution of customer orientation in customer-focused sales organizations - Experimental evidence. 2009. - 38th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Nantes.

Item Keller, Jens & Reinecke, Sven: Structural dynamics of competition and its effects on long-term customer profitability. 2008. - 28th INFORMS Marketing Science Conference 2007. - Singapore.

Item Keller, Jens; Schulten, Matthias; Reinecke, Sven & Schögel, Marcus: Optimal Channel Introduction Strategies by Incorporating Volatility in the Decision Basis. 2007. - 28th INFORMS Marketing Science Conference 2007. - Singapore.

Item Herzog, Walter; Morhart, Felicitas & Reinecke, Sven: Shaping the functional significance of loyalty rewards and its effect on self-determined customer motivation. 2007. - 2007 American Marketing Association Winter Educator's Conference. - San Diego.

Item Herzog, Walter; Boomsma, Anne & Reinecke, Sven: The model size effect in covariance structure modeling - proposed corrections for applied marketing research. 2006. - 35th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Athen.

Item Koehler, Sven; Reinecke, Sven & Rumler, Andrea: Why Coupon Promotions Should be Integrated into CRM Concepts: Findings of a Retail Study in Austria, Germany and Switzerland. 2005. - 12th Biennial World Marketing Congress. - Münster (DE).

Item Herzog, Walter; Boomsma, Anne & Reinecke, Sven: The finite sample behavior of Satorra-Bentler and Bartlett-corrected fit statistics in large models. 2005. - 70th Annual and 14th International Meeting of the Psychometric Society. - Tilburg, The Netherlands.

Item Sausen, Karsten; Herzog, Walter; Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Capabilities for Market Segmentation: Theoretical Constructs, Measurement Scale Development and Empirical Validation. 2005. - 34th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Milan, Italy.

Item Reinecke, Sven: Marketing Performance Measurement: Einsatz von Marketingkennzahlen und betriebswirtschaftlicher Erfolg. 2004. - 65. Pfingsttagung des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.. - Zürich. [img]

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Item Fuchs, Dion & Reinecke, Sven: Sophistication der Marketingbudgetierung, Zufriedenheit der Anspruchsgruppen mit der Marketingbudgetierung, Marketingerfolg. 2004. - 66. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. (VHB). - Graz, Austria.

Item Cristofolini, Marc & Reinecke, Sven: Wissensmanagement in Marketing und Verkauf - Ergebnisse einer internationalen Studie. 2004. - 66. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. (VHB). - Graz, Austria.

Item Fuchs, Dion & Reinecke, Sven: Marketing Budgeting Sophistication, Stakeholder's Satisfaction with Marketing Budgeting, Marketing Performance. 2004. - AMS Annual Conference. - Vancouver (CAN).

Item Fuchs, Dion & Reinecke, Sven: Marketing Budgeting. 2004. - 33rd European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. - Murcia (ES).

Item Reinecke, Sven; Mühlmeier, Silke & Koehler, Sven: Customer Relationship Management and European Service Providers: Empirical investigation into the fundamental links associated with customer relationship management, as well as differences across nations and industries. 2002. - 10th International Colloquium in Relationship Marketing conference (ICRM). - Kaiserslautern.

Book

Item Reinecke, Sven; Annen, Emil; Belz, Otto; Betz, Michael; Reinhold, Michael; Schmitz, Christian; Schögel, Marcus; Tomczak, Torsten & Zupancic, Dirk : Marketing-Kaleidoskop. 2. St.Gallen : Verlag Thexis, 2018, - ISBN 978-3-905819-31-1.

Item Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.) : The Management of Luxury. An International Guide. 2. Auflage. London/Philadelphia/New Delhi : Kogan Page, 2018,

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Kuss, Alfred : Strategic marketing : market-oriented corporate and business unit planning. 7. Wiesbaden : Springer Gabler, 2017, DOI:10.1007/978-3-658-18417-9. - ISBN 978-3-658-18416-2. [img]

Item Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.) : The Management of Luxury : A Practitioner's Handbook. London, UK : Kogan Page, 2014, - ISBN 978-0-7494-7166-8. [img]

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Item Feige, Stephan; Fischer, Peter Mathias; Mahrenholz, Peter John & Reinecke, Sven : Marke Deutschland : Image und Mehrwert im internationalen Marketing. St. Gallen : THEXIS, 2014, - ISBN 978-3-905819-25-0.

Item Tomczak, Torsten; Kuss, Alfred & Reinecke, Sven : Marketingplanung : Einführung in die marktorientierte Unternehmens- und Geschäftsfeldplanung. 7. überarb. Aufl.. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2014, DOI:10.1007/978-3-8349-3752-0. - ISBN 978-3-8349-3213-6. [img]

Item Reinecke, Sven (ed.) : Return on Marketing 2014 : Sicherstellen der Marketing Performance in der Praxis. 1. Auflage. St. Gallen : Thexis, 2014, - ISBN 978-3-905819-24-3. [img]

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Item Feige, Stephan; Fischer, Peter Mathias; Reinecke, Sven & von Matt, Dominique : Swissness Worldwide 2013 : Internationale Studie zur Wahrnehmung der Marke Schweiz. 1. Auflage August 2013. St. Gallen : Thexis, 2013, - ISBN 978-3-905819-23-6.

Item Belz, Christian; Reinecke, Sven; Rudolph, Thomas; Fueglistaller, Urs; Dyllick, Thomas; Herrmann, Andreas; Bieger, Thomas; Ackermann, Walter; Schmid, Beat & Maas, Peter (ed.) : Customer Value. 1. Aufl.. St. Gallen : Thexis, 2012, - ISBN 978-3-905819-20-5.

Item Reinecke, Sven (ed.) : Marketeers: Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. St. Gallen : Thexis, 2012, - ISBN 978-3-905819-19-9.

Item Reinecke, Sven; Belz, Christian; Reinhold, Michael; Schmitz, Christian; Schögel, Marcus & Zupancic, Dirk : Einfluss des Marketing : Löwen brauchen nicht zu brüllen. St. Gallen : Institut für Marketing der Universität St. Gallen, 2011, - ISBN 978-3-905819-18-2.

Item Reinecke, Sven (ed.) : Best Practice in Marketing : Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. 2010. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2010, - ISBN 978-3-7155-9469-9.

Item Belz, Christian; Reinecke, Sven; Reinhold, Michael; Schmitz, Christian; Schögel, Marcus & Zupancic, Dirk : Marketing und Vertrieb in einer neuen Welt : Die gegenwärtige Krise und bleibende Herausforderungen sind Motor für die wesentlichen Erneuerungen im Marketing. St.Gallen : Institut für Marketing der Universität St.Gallen und Swiss Marketing (SMC), 2010, - ISBN 978-3905819151.

Item Feige, Stephan; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven : Swissness Worldwide 2010 : Internationale Studie zur Wahrnehmung der Marke Schweiz ; eine Studie der htp St. Gallen Managementberatung und des Instituts für Marketing und Handel der Universität St. Gallen (HSG) in Zusammenarbeit mit McCann Erickson und der GfK Switzerland. St. Gallen : Institut für Marketing und Handel, 2010, - ISBN 978-3-905819-17-5.

Item Tomczak, Torsten; Kuss, Alfred & Reinecke, Sven : Marketingplanung: Einführung in die marktorientierte Unternehmens- und Geschäftsfeldplanung. 6., überarb. Aufl.. Wiesbaden : Gabler, 2009, DOI:10.1007/978-3-8349-8280-3. - ISBN 978-3-8349-1653-2.

Item Reinecke, Sven : Principles of Marketing Management Control. Zürich : Compendio Bildungsmedien, 2008, - ISBN 978-3715593609. [img]

Item Feige, Stephan; Brockdorff, Benita; Sausen, Karsten; Fischer, Peter Mathias; Jaermann, Urs & Reinecke, Sven : Swissness Worldwide : Internationale Studie zur Wahrnehmung der Marke Schweiz. St. Gallen : Institut für Marketing und Handel, 2008, - ISBN 978-3-905819-12-0.

Item Janz, Simone & Reinecke, Sven : Marketingcontrolling: Sicherstellen von Marketingeffektivität und -effizienz. Stuttgart : Kohlhammer, 2007, - ISBN 978-3-17-018404-6. [img]

Item Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.) : Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. 2. Aufl.. Wiesbaden : Gabler, 2006, DOI:10.1007/978-3-8349-9335-9. - ISBN 978-3-409-14286-1.

Item Reinecke, Sven : Marketing- und Verkaufskennzahlen : ein Cockpit für das Management. Zürich : Werd-Verlag, 2004, - ISBN 3-85932-468-3.

Item Stadelmann, Martin; Wolter, Sven; Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven : Customer Relationship Management : 12 CRM-Best Practice-Fallstudien zu Prozessen, Organisation, Mitarbeiterführung und Technologie. Zürich : Orell Füssli, 2003, - ISBN 3-85743-714-6.

Item Belz, Christian; Kernstock, Joachim; Reinecke, Sven; Reinhold, Michael; Rudolph, Thomas; Schögel, Marcus; Senn, Christoph & Tomczak, Torsten (ed.) : Marketing Change : Tipps und Reflexionen zur Entwicklung des Marketing. St. Gallen : Thexis, 2000, - ISBN 3-908545-58-3.

Item Belz, Christian; Kernstock, Joachim; Reinecke, Sven; Reinhold, Michael; Rudolph, Thomas; Schögel, Marcus; Senn, Ch. & Tomczak, Torsten : Neue Strategien und Antworten zum Marketing-Change. St.Gallen : Thexis, 2000,

Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.) : Best practice in Marketing: Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 1998, - ISBN 3706404785.

Item Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Dittrich, Sabine (ed.) : Marketingcontrolling. St. Gallen : Thexis, 1998,

Item Reinecke, Sven; Sipötz, Elisabeth & Wiemann, Eva-Maria (ed.) : Total Customer Care - Kundenorientierung auf dem Prüfstand. Wien : Ueberreuter, 1998,

Item Belz, Christian; Schuh, Günther; Groos, Sven Axel & Reinecke, Sven : Industrie als Dienstleister. St. Gallen : Thexis, 1997,

Item Weinhold-Stünzi, Heinz; Reinecke, Sven & Schögel, Marcus (ed.) : Marketingdynamik: Re-Marketing. Re-Launch - Re-Innovation - Re-Engineer-ing - Re-Invention. St. Gallen : Thexis, 1997,

Item Reinecke, Sven & Belz, Christian : Marketing in der Branche für Informationstechnologien - Probleme, Lösungen und Erfolge, Fachbericht Marketing. 3/1994. St. Gallen : Thexis, 1994,

Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.) : Marktforschung. St. Gallen : Thexis, 1994, - ISBN 3908545095. [img]

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Book Section

Item Braun, Laura & Reinecke, Sven: Nutzung von Kundendaten und -feedback zur Produkt- und Serviceoptimierung. In Stadelmann, Martin; Pufahl, Mario & Laux, David D. (ed.): CRM goes digital. Springer Gabler, 2020, S. 313-327. [img]

Item Reinecke, Sven & Wortmann, Christoph: Google Knows it Better ? In Praxis der Sinus-Milieus. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2018, S. 193-207. [img] [img]

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Item Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven: Preface. There are no simple answers. In Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.): The Management of Luxury. An International Guide. London/Philadelphia/New Delhi : Kogan Page, 2018, S. XXIX-XLII.

Item Müller-Stewens, Günter & Berghaus, Benjamin: The market and business of luxury. In Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.): The Management of Luxury. An International Guide. London/Philadelphia/New Delhi : Kogan Page, 2018, S. 3-61.

Item Braun, Laura; Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten: Kundenbindung durch Loyalitätsprogramme. In Bruhn, Manfred & Homburg, Christian (ed.): Handbuch Kundenbindungsmanagement : Strategien und Instrumente für ein erfolgreiches CRM. Wiesbaden : Springer Gabler, 2017, S. 335-364. [img]

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Item Reinecke, Sven; Hohenauer, Robert & Janz, Simone: Controlling der Marketingkommunikation: Zentrale Kennzahlen und ausgewählte Evaluationsverfahren. In Esch, Franz-Rudolf; Langner, Tobias & Bruhn, Manfred (ed.): Handbuch Controlling der Kommunikation : Grundlagen – Innovative Ansätze – Praktische Umsetzungen. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016, S. 3-25. [img] [img]

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Item Reinecke, Sven: Marketingcontrolling in der Unternehmenspraxis. In Becker, Wolfgang & Ulrich, Patrick (ed.): Handbuch Controlling. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2016, S. 199-222. [img] [img]

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Item Reinecke, Sven: What is it that Design Thinking and Marketing Management can learn from each other? In Brenner, Walter & Uebernickel, Falk (ed.): Design Thinking for Innovation: Research and Practice. Cham : Springer International Publishing Switzerland, 2016, S. 151-161. [img]

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Item Reinecke, Sven: Marketing- und Verkaufscontrolling in Industriegüterunternehmen : Überblick, Engpässe und Implementierungsansätze. In Backhaus, Klaus & Voeth, Markus (ed.): Handbuch Business-to- Business-Marketing. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2015, S. 583-603. [img]

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Item Reinhold, Michael & Annen, Emil: Insisting on luxury to survive. In Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.): The Management of Luxury. London : Kogan Page, 2014, S. 287-304.

Item Müller-Stewens, Günter & Berghaus, Benjamin: The Market and Business of Luxury : An Introduction. In Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.): The Management of Luxury. London : Kogan Page, 2014, S. 3-60.

Item Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven: There are no simple answers. In Berghaus, Benjamin; Müller-Stewens, Günter & Reinecke, Sven (ed.): The Management of Luxury. London : Kogan Page, 2014, S. XXIX-XXXIX.

Item Reinecke, Sven & Felicitas, Manger: "Alle anderen haben das auch!". In Thomas, Peter Martin & Calmbach, Marc (ed.): Jugendliche Lebenswelten : Perspektiven für Politik, Pädagogik und Gesellschaft. Berlin : Springer Spektrum, 2013, S. 95-124. [img]

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Item Fischer, Peter Mathias: Christian Belz - ein Querdenker im positiven Sinne. In Reinecke, Sven (ed.): Marketing-Kaleidoskop : Akzente und Suchfelder für ein realitätsorientiertes Marketing : Festschrift zum 60. Geburtstag von Christian Belz. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 77-79.

Item Müller-Stewens, Günter: Honig für den Kunden. In Reinecke, Sven; Annen, Emil; Beiz, Otto; Betz, Michael; Reinhold, Michael; Schmitz, Christian; Schögel, Marcus; Tomczak, Torsten & Zupancic, Dirk (ed.): Marketing-Kaleidoskop. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 149-151. [img]

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Item Laesser, Christian: Lieber einmal mehr denken als schnell handeln. In Reinecke, Sven (ed.): Marketing-Kaleidoskop : Akzente und Suchfelder für ein realitätsorientiertes Marketing : Festschrift zum 60. Geburtstag von Christian Belz. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 127-130.

Item Bieger, Thomas: Marketing - zwischen dem Advokaten des Kunden und dem Marketing Engineer. In Reinecke, Sven (ed.): Marketing-Kaleidoskop : Akzente und Suchfelder für ein realitätsorientiertes Marketing : Festschrift zum 60. Geburtstag von Christian Belz. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 43-46.

Item Rudolph, Thomas: Mit neuen Marketingzielen wachsen. In Reinecke, Sven (ed.): Marketing-Kaleidoskop : Akzente und Suchfelder für ein realitätsorientiertes Marketing : Festschrift zum 60. Geburtstag von Christian Belz. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 175-180.

Item Beritelli, Pietro: Schwimmen gegen den Strom. In Reinecke, Sven (ed.): Marketing-Kaleidoskop : Akzente und Suchfelder für ein realitätsorientiertes Marketing : Festschrift zum 60. Geburtstag von Christian Belz. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2013, S. 35-37.

Item Müller-Stewens, Günter: Alles Wissen für alle - und dies auch noch kostenlos: Die Vision des Jimmy Wales. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers: Macher, Manager und Magnaten. St. Gallen : 2012, S. 189-193. [img]

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Item Schmitz, Christian: Brüder Christian und Otto Beiz - Die Marketing-Brüder aus St. Gallen. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 45-55.

Item Meckel, Miriam & Fieseler, Christian: Der Google Algorithmus Page Rank. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. St.Gallen : Thexis, 2012, S. 89-96.

Item Herhausen, Dennis: George S. Day : Closing the Marketing Capabilities Gap. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 57-66.

Item Rudolph, Thomas & Böttger, Tim: Gottlieb Duttweiler - Marketing-Genie und Pionier. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers. St.Gallen : Thexis, 2012, S. 67-79.

Item Fischer, Peter Mathias: Hans-Olaf Henkel-Innovation entsteht dann, wenn man den Menschen die Freiheit gibt, das zu tun, was sie sich erträumen. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 113-126.

Item Beritelli, Pietro & Laesser, Christian: Heidi : Heidis Welt. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. St.Gallen : Thexis, 2012, S. 107-112.

Item Belz, Christian: Heinz Weinhold - Marketingpionier. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 203-208.

Item Wüstenhagen, Rolf: Helping the Lamborghini of the solar industry become a little more like BMW. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten. Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten.. St.Gallen : Thexis, 2012, S. 11-24. [img]

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Item Armbrecht, Wolfgang; Belz, Christian & Häusler, Jürgen: Jörg Zintzmeyer - Integrität, visionäre Kraft und der Wille zur perfekten Leistung. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 209-226.

Item Baierl, Ronny & Grichnik, Dietmar: Richard Branson - Robin Hood, Hans im Glück oder einfach "nur" ein erfolgreicher Entrepreneur? In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 35-43.

Item Fueglistaller, Urs: Unternehmer, Menschenliebhaber und einer, der Leute entschleunigen will. In Reinecke, Sven (ed.): Marketeers : Macher, Manager und Magnaten : Wie erfolgreiche Persönlichkeiten Märkte und Marketing entwickeln und gestalten. St. Gallen : Thexis, 2012, S. 195-202.

Item Kurzmann, Heike & Reinecke, Sven: Kundenbeiträge und Dienstleistungsproduktivität : Unterscheidung von "produktiven" und "unproduktiven" Kunden. In Bruhn, Manfred & Hadwich, Karsten (ed.): Dienstleistungsproduktivität : Management, Prozessgestaltung, Kundenperspektive. Wiesbaden : Gabler, 2011, S. 353-373. [img]

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Item Bazzi, Reto; Melzer, Martin & Ebersbach, Lydia: Miele: Mit allen Sinnen erleben: Markenpräsentation und Premium-Positionierung am Point of Sale. In Reinecke, Sven (ed.): Best Practice in Marketing: Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2011, S. 159-168. [img]

Item Reinecke, Sven: Controlling der Kundenbindung. In Bruhn, Manfred & Homburg, Christian (ed.): Handbuch Kundenbindungsmanagement. Wiesbaden : Gabler, 2010, S. 493-516. [img]

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Item Barraclough, Robin; Hattula, Johannes & Schmidt, Martin: Emmi : Fewer - Bigger - Better : Mehrwertkommunikation mittels Dachmarkenstrategie. In Reinecke, Sven (ed.): Best Practice in Marketing : Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. St. Gallen : Institut für Marketing an der Universität St. Gallen, 2010, S. 116-128. [img]

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Kundenbindung durch Kundenkarten und -clubs. In Bruhn, Manfred & Homburg, Christian (ed.): Handbuch Kundenbindungsmanagement. Wiesbaden : Gabler, 2010, S. 387-410. [img]

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Item Reinecke, Sven & Eberharter, Jasmin: Zentrale Instrumente und Kennzahlen im Marketing- und Vertriebs-Controlling. In Klein, Andreas (ed.): Marketing- und Vertriebs-Controlling. Freiburg i.Br. : Haufe, 2010, S. 19-38. [img]

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Item Reinecke, Sven & Janz, Simone: Controlling der Marketingkommunikation : Zentrale Kennzahlen und ausgewählte Evaluationsverfahren. In Bruhn, Manfred; Esch, Franz-Rudolf & Langner, Tobias (ed.): Handbuch Kommunikation : Grundlagen - Innovative Ansätze - Praktische Umsetzungen. Wiesbaden : Gabler, 2009, S. 993-1020. [img]

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Item Jaeger, Urs & Reinecke, Sven: Expertengespräch. In Baumgarth, Carsten; Eisend, Martin & Evanschitzky, Heiner (ed.): Empirische Mastertechniken : eine anwendungsorientierte Einführung für die Marketing- und Managementforschung. Wiesbaden : Gabler, 2009, S. 29-76. [img]

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Item Kurzmann, Heike & Reinecke, Sven: Kundenintegration zwischen Kooperation und Delegation - Konzepte und Relevanz aus Managementsicht. In Bruhn, Manfred & Stauss, Bernd (ed.): Kundenintegration : Forum Dienstleistungsmanagement. Wiesbaden : Gabler, 2009, S. 193-212. [img]

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Item Bachem, Christian; Keller, Jens & Reinecke, Sven: Kennzahlengestützte Steuerung digitaler Kommunikation : Die Web Excellence Scorecard. In Belz, Christian & Schögel, Marcus (ed.): Interaktives Marketing. Neue Wege zum Dialog mit Kunden. Wiesbaden : Gabler, 2008, S. 273-286. [img]

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Item Reinecke, Sven & Geis, Gerold: Kennzahlensysteme im Kunden- und Verkaufsmanagement: Möglichkeiten und Grenzen am Beispiel eines Cockpits für Banken. In Herzog, Marc; Johanning, Lutz & Rodewald, Maik (ed.): Handbuch Vertriebs-Exzellenz im Asset Management : institutionelle Anleger gewinnen und binden. Bad Soden am Taunus : Uhlenbruch, 2008, S. 233-255. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven; Mühlmeier, Silke & Kaetzke, Philomela: Konzept zur Gestaltung und zum Controlling existierender Leistungen. In Albers, Sönke & Herrmann, Andreas (ed.): Handbuch Produktmanagement: Strategieentwicklung, Produktplanung, Organisation, Kontrolle. Wiesbaden : Gabler, 2007, S. 471-492.

Item Ebersbach, Lydia; Gassmann, Oliver & Reinecke, Sven: Neue Grenzen für Innovation. In Belz, Christian; Schögel, Marcus & Tomczak, Torsten (ed.): Innovation Driven Marketing. Wiesbaden : Gabler, 2007, S. 49-60. [img]

Item Müller-Stewens, Günter & Lechner, Christoph: Audit der Managementqualität. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 173-194. [img]

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Item Schögel, Marcus & Schulten, Matthias: Controlling der Distribution. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 641-668. [img]

Item Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Controlling der Kundenbindung. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 309-341. [img]

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Item Belz, Christian & Zupancic, Dirk: Controlling im Key Account Management. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 373-394. [img]

Item Reinecke, Sven & Geis, Gerold: Kennzahlengestütztes Marketingcontrolling in Dienstleistungsunternehmen. In Bruhn, Manfred & Stauss, Bernd (ed.): Dienstleistungscontrolling : Forum Dienstleistungsmanagement. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 275-300. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Kundenpotenziale ausschöpfen - Gestaltungsansätze für Kundenbindung in verschiedenen Geschäftstypen. In Hinterhuber, Hans Hartmann & Matzler, Kurt (ed.): Kundenorientierte Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 105-129. [img]

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Item Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold: Marketingkennzahlensysteme. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 891-913. [img]

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Item Reinecke, Sven & Janz, Simone: Organisation des Marketingcontrollings. Träger der Marketingcontrollingfunktionen. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 915-932. [img]

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Item Reinecke, Sven: Return on Marketing? Möglichkeiten und Grenzen eines Erfolgsnachweises des Marketing. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 3-37. [img]

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Item Reinecke, Sven & Herzog, Walter: Stand des Marketingcontrollings in der Praxis. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 81-95. [img]

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Item Reinecke, Sven & Keller, Jens: Strategisches Kundenwert-Controlling. In Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten (ed.): Handbuch Marketingcontrolling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung. Wiesbaden : Gabler, 2006, S. 253-282. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Kundenbindung durch Kundenkarten und -clubs. In Bruhn, Manfred & Homburg, Christian (ed.): Handbuch Kundenbindungsmanagement : Grundlagen - Konzepte - Erfahrungen. Wiesbaden : Gabler, 2005, S. 275-296.

Item Reinecke, Sven: Modul 4 : Marketing- und Verkaufscontrolling. In Schäffer, Utz & Weber, Jürgen (ed.): Bereichscontrolling : Funktionsspezifische Anwendungsfelder, Methoden und Instrumente. Stuttgart : Schäffer-Poeschel, 2005, S. 127-190. [img]

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Item Reinecke, Sven & Koehler, Sven: CRM bei Dienstleistungsunternehmen. In Hipper, Hajo & Wilde, Klaus D. (ed.): Management von CRM-Projekten. Wiesbaden : Gabler, 2004, S. 309-330. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Kaetzke, Philomela: Markencontrolling - Sicherstellung der Effektivität und Effizienz der Markenführung. In Bruhn, Manfred (ed.): Handbuch Markenführung, Band 2. Wiesbaden : Gabler, 2004, S. 1821-1852. [img]

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Item Finsterwalder, Joerg; Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Stadelmann, Martin: Erschliessen und Ausschöpfen von Kundenpotenzialen durch Customer Relationship Management (CRM) - Management Konzept und Ergebnisse einer Studie bei Schweizer Dienstleistern. In Payne, Adrian & Rapp, Reinhold (ed.): Handbuch Relationship Marketing - Konzeption und erfolgreiche Umsetzung. München : Vahlen, 2003, S. 361-383.

Item Finsterwalder, Joerg & Reinecke, Sven: Ist Customer Relationship Management "besseres" Marketing? In Stadelmann, Martin; Wolter, Sven; Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.): Customer Relationship Management : 12 CRM-Best Practice-Fallstudien zu Prozessen, Organisation, Mitarbeiterführung und Technologie. Zürich : Verlag Industrielle Organisation, 2003, S. 29-43. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Kundenbindung durch Kundenkarten und -clubs. In Bruhn, Manfred & Homburg, Christian (ed.): Handbuch Kundenbindungsmanagement : Grundlagen - Konzepte - Erfahrungen. Wiesbaden : Gabler, 2003, S. 271-291. [img]

Item Reinecke, Sven & Hahn, Steffen: Preisplanung. In Diller, Herrmann & Herrmann, Andreas (ed.): Handbuch Preispolitik. Wiesbaden : Gabler, 2003, S. 333-355. [img]

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Kaetzke, Philomela: Konzept zur Gestaltung und zum Controlling existierender Leistungen. In Albers, Sönke & Herrmann, Andreas (ed.): Handbuch Produktmanagement - Strategieentwicklung, Produktplanung, Organisation, Kontrolle. Wiesbaden : Gabler, 2002, S. 443-459. [img]

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Dittrich, Sabine: Kundenpotenziale ausschöpfen - Gestaltungsansätze für Kundenbindung in verschiedenen Geschäftstypen. In Hinterhuber, Hans & Matzler, Kurt (ed.): Kundenorientierte Unternehmensführung. Kundenorientierung - Kundenzufriedenheit - Kundenbindung. Wiesbaden : Gabler, 2002, S. 117-141.

Item Reinecke, Sven & Koehler, Sven: Marketing Performance Measurement im Internet. In Schögel, Marcus; Tomczak, Torsten & Belz, Christian (ed.): Roadmap to E-Business. St. Gallen : Thexis, 2002, S. 880-905.

Item Bieger, Thomas; Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Marktorientierte Gestaltung und Führung der Geschäftsprozesse - Marketingkonzept. In Dubs, Rolf; Euler, Dieter & Rüegg-Stürm, Johannes (ed.): Einführung in die Managementlehre. Bern : Haupt, 2002, S. 781-822.

Item Reinecke, Sven & Koehler, Sven: Performance Measurement des Customer Relationship Management im Internet. In Schögel, Marcus & Schmidt, Inga (ed.): E-CRM - mit Informationstechnologien Kundenpotenziale nutzen. Düsseldorf : Symposion, 2002, S. 203-242.

Item Dittrich, Sabine & Reinecke, Sven: Analyse und Kontrolle der Kundenbindung. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 2001, S. 258-291.

Item Müller-Stewens, Günter & Lechner, Christoph: Audit der Managementqualität. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling: Marketing als Motor von Wachstum und Erfolg. Frankfurt : Ueberreuter, 2001, S. 106-126. [img]

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Item Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten: Einsatz von Methoden und Instrumenten des Marketingcontrolling in der Praxis. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 2001, S. 76-88.

Item Reinecke, Sven & Reibstein, David: Marketing Performance Measurement: Einsatz von Marketingkennzahlen in den USA und in Kontinentaleuropa. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 2001, S. 144-166.

Item Reinecke, Sven: Marketingkennzahlensysteme: Notwendigkeit, Gütekriterien und Konstruktionsprinzipien. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 2001, S. 690-719. [img]

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Item Tomczak, Torsten & Rudolf-sipoetz, Elisabeth: Status quo der Kundenwertanalyse in der Praxis - Empirische Befunde. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Geis, Gerold (ed.): Handbuch Marketingcontrolling. Frankfurt am Main/Wien : Uebereuter, 2001, S. 234-257.

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Finsterwalder, Joerg: Kundenausgrenzung: Umgang mit unerwünschten Dienstleistungskunden. In Bruhn, Manfred & Stauss, Bernd (ed.): Dienstleistungsmanagement Jahrbuch 2000. Kundenbeziehungen im Dienstleistungsbereich. Wiesbaden : Gabler, 2000, S. 399-421. [img]

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Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Der aufgabenorientierte Ansatz als Basis eines marktorientierten Wertmanagements. In Grünig, Rudolf & Pasquier, Martier (ed.): Strategisches Management und Marketing. Bern : Haupt, 1999, S. 293-327.

Item Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten: Aufgabenorientiertes Marketingcontrolling. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Dittrich, Sabine (ed.): Marketingcontrolling. St. Gallen : Thexis, 1998, S. 90-109. [img]

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Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Best Practice in Marketing - Auf der Suche nach Marketing-Spitzenleistungen. In Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.): Best Practice in Marketing, Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. St. Gallen/Wien : Thexis/Ueberreuter, 1998, S. 9-34.

Item Müller-Stewens, Günter: Performance Measurement im Lichte eines Stakeholderansatzes. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Dittrich, Sabine (ed.): Marketingcontrolling. St. Gallen : Thexis, 1998, S. 34-43. [img]

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Item Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten: Aufgabenorientiertes Marketingcontrolling - Auf dem Weg zu einem managementorientierten Marketingcockpit. In Reinecke, Sven; Tomczak, Torsten & Dittrich, Sabine (ed.): Marketingcontrolling. St. Gallen : Thexis, 1997, S. 90-109.

Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Die Rolle der Positionierung im strategischen Marketing. In Thommen, Jean-Paul (ed.): Management-Kompetenz. Wiesbaden : Gabler, 1995, S. 499-517.

Item Reinecke, Sven & Tomczak, Torsten: Kostenmanagement in der Marktforschung. In Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.): Marktforschung. St. Gallen : Thexis, 1994, S. 42-52.

Item Rudolph, Thomas: Marktforschung als Grundlage für Profilierungserfolge im Einzelhandel. In Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven (ed.): Marktforschung. St. Gallen : Thexis, 1994, S. 160-170.

Item Schmutz, Iris-Katharina; Paic, Anita & Reinecke, Sven: Preiskommunikation im Marktsegment Luxus – eine Frage der Konditionierung, nicht der Konditionen. In Krämer, Andreas & Kalka, Regine (ed.): Preiskommunikation - Strategische Herausforderungen und innovative Anwendungsfelder.

Monograph

Item Reinecke, Sven & Schmutz, Iris-Katharina (ed.) Aktives Preismanagement - Capturing Value (2020), 4,

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Mühlmeier, Silke: Der aufgabenorientierte Ansatz: ein Beitrag der Marketingtheorie zu einer Weiterentwicklung des ressourcenorientierten Ansatzes; überarbeitete Version. , 2007, [img]

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Item Keller, Jens; Schulten, Matthias; Schögel, Marcus & Reinecke, Sven: The Impact of Competitive Environment on Channel Introduction Decision: Considerations From a Real Options Perspective. , 2007,

Item Keller, Jens & Reinecke, Sven: Role of Customer Equity Metrics within Strategic Decisions. , 2007,

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Mühlmeier, Silke: Task-oriented Approach; revised version. , 2007,

Item Koehler, Sven; Tomczak, Torsten; Rumler, Andrea & Reinecke, Sven: Kundenbeziehungsmanagement und der Einsatz von Coupons im stationären Einzelhandel. Fachbericht für Marketing, 2005, 1.

Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Mühlmeier, Silke: The Task-Oriented Approach - A Contribution in Marketing Theory to the Further Development of the Resource-Based View. , 2004,

Item Roos, Udo; Koehler, Sven & Reinecke, Sven: CRM-Benchmarking-Studie 2001 - Customer Relationship Management im europäischen Vergleich. , 2001,

Item Stadelmann, Martin; Finsterwalder, Joerg; Wolter, Sven; Reinecke, Sven; Starkey, Michael & Woodcock, Neil: Customer Relationship Management (CRM) in der Schweiz - Wie gut ist das Kundenmanagement der Schweizer Dienstleister? , 2001,

Item Reinecke, Sven & Reibstein, David: Marketing Performance Measurement - Empirical Results Regarding the Implementation of Marketing Performance Measures in the USA and Continental Europe. , 2001,

Item Reinecke, Sven: Konzeptionelle Anforderungen an Marketingkennzahlensysteme. , 2000, [img]

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Item Reinecke, Sven: Marketingcontrolling - eine neue Perspektive. , 2000, [img]

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Item Schedler, Kuno; Reinecke, Sven; Kleindienst, Andrea & Sipötz, Elisabeth: Aspekte der Kundenzufriedenheit der Sozialversicherungsanstalt des Kantons St. Gallen. IDT, 1998. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven; Karg, Michael & Mühlmeyer, Joachim: Best Practice in Marketing - Empirische Erfolgsstudie zum aufgabenorientierten Ansatz. Fachbericht für Marketing, 1998, 2. [img]

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Item Muther, Andreas; Reinecke, Sven & Österle, Hubert: Electronic Customer Care. Fachbericht für Marketing, 1997, 3.

Item Tomczak, Torsten & Reinecke, Sven: Der aufgabenorientierte Ansatz - Eine neue Perspektive für das Marketing-Management. Fachbericht für Marketing, 1996, 5. [img]

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Item Reinecke, Sven & Belz, Christian: Marketing in der Informationstechnologie-Branche - Probleme, Lösungen, Erfolge. Fachbericht für Marketing, 1994, 3.

Book Review

Item Reinecke, Sven: Jörg Freiling, Richard Köhler: Marketingorganisation: Die Basis einer marktorientierten Unternehmenssteuerung. In: Die Unternehmung 69 (2015), 1, S. 110-111. [img]

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Item Reinecke, Sven: C. Homburg, S. Kuester, H. Krohmer (2009) Marketing Management - A Contemporary Perspective. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft ZfB 79 (2009), 9, S. 1099-1101. [img]

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Newspaper

Item Reinecke, Sven: Die sieben Todsünden des Brand Management - und wie Sie sie vermeiden. In: Persönlich: das Schweizer Wirtschaftsmagazin für Kommunikation (2017), S. 16-17. [img]

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Item Hohenauer, Robert; Fischer, Peter Mathias & Reinecke, Sven: Sponsoring-Controlling: Empirische Ergebnisse offenbaren Defizite. In: Marke 41: Das Neue Journal für Marketing (2013), 6, S. 9-18. [img]

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Item Reinecke, Sven & Berghaus, Benjamin: Massenexklusivität als Herausforderung wachsender Luxusumarken : Der Luxusmarkt boomt. In: Marke 41 (2011), 4, S. 10-13. [img]

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Item Reinecke, Sven: Auf der Suche nach Spitzenleistungen. In: Handelszeitung (2010), 43, S. 68. [img]

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Item Reinecke, Sven: Marketingcontrolling : Sicherstellen von Effektivität und Effizienz einer marketingorientierten Unternehmensführung. In: Controlling-Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung (2010), 22, S. 75-82. [img]

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Item Seufert, Sabine & Reinecke, Sven: Transfer der Bildungsmassnahmen von der Lern- in die Arbeitssituation. In: Zeitschrift Organisator, Bildungsspecial (2009), 7/2009, S. 25-28.

Item Reinecke, Sven & Kurzmann, Heike: Kundenintegration: Sind Kunden die besseren Mitarbeiter? In: Marke 41 (2008), 4, S. 12-17. [img]

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Item Reinecke, Sven: Marktkommunikation - Wie Paul Watzlawick sie sehen würde. In: Marketing Review St. Gallen (2008), 1, S. 4-8. [img]

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Item Reinecke, Sven & Herzog, Walter: Effizienz allein genügt nicht - Ergebnisse einer Studie der IHA-GfK und der Universität St. Gallen. In: io new management 74 (2005), 7/8, S. 35-37. [img]

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Item Finsterwalder, Joerg; Reinecke, Sven; Stadelmann, Martin & Wolter, Sven: Customer Relationship Management (CRM) bei Dienstleistern - Ergebnisse einer CH-Benchmarking Studie. In: io management 70 (2001), 6, S. 54-60. [img]

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Item Tomczak, Torsten; Reinecke, Sven & Mühlmeier, Silke: Motor für Wachstum und Gewinn. In: Marketing & Kommunikation : MK (2001), 4,

Item Reinecke, Sven: Das Phänomen "Abhängigkeit" im IT-Outsourcing. In: io management 67 (1998), 9, S. 38-43. [img]

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Item Belz, Christian & Reinecke, Sven: Erfolgreiches IT-Marketing. In: io management 64 (1995), 3, S. 46-50.

Thesis

Item Reinecke, Sven: Marketing Performance Management: Empirisches Fundament und Konzeption für ein integriertes Marketingkennzahlensystem, Universität St. Gallen, Habilitationsschrift. Wiesbaden : Deutscher Universitätsverlag, 2004. [img]

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Item Reinecke, Sven: Management von IT-Outsourcing-Kooperationen - Von der IT-Effizienzsteigerung zum Informationsmanagement. Universität St. Gallen, Thesis, 1996.

Other

Item Reinecke, Sven; Fischer, Peter Mathias; Feige, Stephan & von Matt, Dominique: Swissness für KMU : Image der Schweiz und Mehrwert im internationalen Markt. [Other] [img]

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