Person:
Thomas Rudolph

cris.customurlThomas_Rudolph
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dc.date.accessioned2023-04-13T10:14:10Z
dc.date.available2023-04-13T10:14:10Z
dc.identifier.urihttps://www.alexandria.unisg.ch/handle/20.500.14171/56045
dc.titleThomas Rudolph
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oairecerif.identifier.urlhttp://www.irm.unisg.ch
person.emailthomas.rudolph@unisg.ch
person.familyNameRudolph
person.givenNameThomas
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stgallen.person.additionalInfo<p>Thomas Rudolph has published more than 11 books and over 400 articles on the topics of Marketing and Retailing in highly ranked journals such as the Journal of Marketing, the Journal of Retailing, the Journal of Retailing and Consumer Services, the International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, the Journal for Business Economics, and the Harvard Business Manager.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>
stgallen.person.additionalInfoDe<p>Thomas Rudolph ist Verfasser von mehr als 11 B&uuml;chern und &uuml;ber 400 Artikeln zu Marketing- und Handelsthemen in renommierten Zeitschriften wie bspw. dem Journal of Marketing, dem Journal of Retailing, dem Journal of Retailing and Consumer Services, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, dem Journal f&uuml;r Business Economics oder dem Harvard Business Manager.&nbsp;</p>
stgallen.person.award<p>2021: AMA’s Retail and Pricing SIG award, Best paper published in the Journal of Retailing 2019</p><p>2020: JR Davidson award, Best paper published in the Journal of Retailing in 2019</p><p>2018: Nominated for the Best Teaching Award of Universität St. Gallen&nbsp;</p><p>2017: Nominated for the Best Teaching Award of Universität St. Gallen&nbsp;</p><p>2012: Managerial Impact Award by the University of St.Gallen. Awarded at the Business Innovation Day.</p><p>2010: Communication Impact Award by the University of St.Gallen. Awarded at the Business Innovation Day for the international and national media coverage of the study Der Schweizer Online-Handel - Internetnutzung Schweiz 2009.&nbsp;&nbsp;</p>
stgallen.person.awardDe<p>2021: AMA’s Retail and Pricing SIG award, Best paper published in the Journal of Retailing 2019</p><p>2020: JR Davidson award, Best paper published in the Journal of Retailing in 2019</p><p>2018: Nominiert für den Best Teaching Award der Universität St. Gallen&nbsp;</p><p>2017: Nominiert für den Best Teaching Award der Universität St. Gallen</p><p>2012: Managerial Impact-Award der Universität St.Gallen. Auszeichnung auf dem Business Innovation Day.</p><p>2010: Communication Impact Award der Universität St. Gallen. Auszeichnung auf dem Business Innovation Day für die Medienwirkung der Studie "Der Schweizer Online-Handel - Internetnutzung Schweiz 2009".&nbsp;&nbsp;</p>
stgallen.person.career<p>Thomas Rudolph studied business administration at the University of Mannheim. Since 2000, he teaches and researches as a full professor at the University of St.Gallen. His research focus is on Consumer Behavior; Digital Marketing; E-Commerce; Strategic Retail Management. In 2006, he founded the Retail Lab, a partnership program between the University of St.Gallen and numerous international retailers, at the Institute for Marketing and Retail.&nbsp;</p><p>Since 2009, he manages and directs the Institute of Retail Management, which includes the Gottlieb Duttweiler Chair for International Retail Management and the Retail Lab. Various research projects and studies on current issues such as Cross-Channel Management, E-Commerce, Food Consumption, Customer Inspiration etc. have contributed to the prominence of the research center. By now, 30 retailers have joined our partnership programs (e.g., Aldi, Carrefour,Continental, Ikea, Migros, Nestl&eacute;, Swarovski etc.). Each year numerous Research workshops, executive certificate programms (in St.Gallen,Oxford and Barcelona) and Board summits take place as part of this program.&nbsp;</p><p>Thomas Rudolph has been teaching as a visiting Professor at the Brigham Young Universityin Utah in 1998, at the University of Florida in 2006 and at the Massey University in Auckland in 2008.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>
stgallen.person.careerDe<p>Thomas Rudolph studierte Betriebswirtschaftslehre an der Universit&auml;t Mannheim. Er forscht und lehrt als Ordinarius f&uuml;r Betriebswirtschaftslehre und Marketing seit dem Jahr 2000 an der Universit&auml;t St.Gallen. Seine Forschungsschwerpunkte liegen in den Bereichen Kauf- und Konsumverhalten, Digitales Marketing, E-Commerce sowie Strategisches Handelsmanagement. 2006 gr&uuml;ndete er am Institut f&uuml;r Marketing und Handel das sogenannte Retail-Lab, ein Partnerschaftsprogramm zwischen der Universit&auml;t St.Gallen und mehreren internationalen Handelsunternehmen.&nbsp;&nbsp;</p><p>Seit 2009 leitet er als Direktor das Forschungszentrum f&uuml;r Handelsmanagement an der Universit&auml;t St.Gallen, wozu auch der Gottlieb Duttweiler Lehrstuhl f&uuml;r Internationales Handelsmanagement und das Retail-Lab geh&ouml;ren. Zahlreiche Forschungsprojekte und Studien zu aktuellen Themen wie z.B. Cross-Channel Management, E-Commerce, Ess-und Verzehrverhalten, Kundeninspiration im Handel etc. haben zur Bekanntheit des Forschungszentrums beigetragen. Mittlerweile haben sich rund 30 Unternehmen den Partnerschaftsprogrammen angeschlossen (z.B. Aldi, Carrefour, Continental, Ikea, Migros, Nestl&eacute;, Swarovski etc.). J&auml;hrlich finden im Zuge dieser Programme zahlreiche Forschungsworkshops, international ausgerichtete Ausbildungsprogramm f&uuml;r F&uuml;hrungskr&auml;fte (in St.Gallen, Oxford und Barcelona) und ein Board Summit statt.&nbsp;</p><p>Thomas Rudolph lehrte 1998 als Gastprofessor an der Brigham Young University in Utah, 2001 an der University of Florida, 2006 an der ESADE in Barcelona und 2008 an der Massey University in Auckland.&nbsp;&nbsp;</p>
stgallen.person.editorialBoardThomas Rudolph serves on the Senior Advisory Board of the Journal of Marketing Theory&nbsp;and Practice, and functions as one of the editors of the Marketing Review St.Gallen.&nbsp;&nbsp;
stgallen.person.editorialBoardDeThomas Rudolph wirkt im Senior Advisory Board des Journal of Marketing Theory and Practice und ist Mitherausgeber der Marketing Review St.Gallen.&nbsp;&nbsp;
stgallen.person.fieldsOfResarchStrategic Retail Management
stgallen.person.fieldsOfResarchConsumer Behaviour
stgallen.person.fieldsOfResarchE-Commerce
stgallen.person.fieldsOfResarchDigital Marketing
stgallen.person.fieldsOfResarchDeStrategisches Handelsmanagement
stgallen.person.fieldsOfResarchDeKonsumverhalten
stgallen.person.fieldsOfResarchDeE-Commerce
stgallen.person.fieldsOfResarchDeDigitales Marketing
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchFrontline-Employee Empowerment
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchCustomer Inspiration
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchCross-Channel Management
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchPositioning and Differentiation in Retailing
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchE-Commerce
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchDeMitarbeiter-Empowerment
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchDeKundeninspiration
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchDeCross-Channel Management
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchDePositionierung und Profilierung im Handel
stgallen.person.furtherFieldsOfResarchDeE-Commerce
stgallen.person.mainFocusesConsumer Behavior; Digital Marketing; E-Commerce; Strategic Retail Management;
stgallen.person.mainFocusesDeKauf- und Konsumverhalten, Digitales Marketing, E-Commerce, Strategisches Handelsmanagement.
stgallen.person.phone+41 71 224 2856
stgallen.person.titleProf. Dr.

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