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HUBLOT Geneve: Brand Management in the Horological Industry
Type
applied research project
Start Date
01 June 2008
End Date
30 November 2008
Status
completed
Keywords
Brand management
Positioning
Brand Communications
Horological Industry
Description
The goal of this project is to develop a case study on brand management in the horological industry which can be used for management education and benchmark comparisons. We analyze how Hublot Geneve established its position in the competitive horological industry. We are particulary interested in the brand positioning and the brand communications program of Hublot Geneve.
Ziel dieses Projekts ist die Entwicklung einer Fallstudie zum Thema Markenführung in der Uhrenindustrie, die sowohl in der Management-Ausbildung zum Einsatz kommen soll als auch für Benchmark-Vergleiche genutzt werden kann. We analysieren wie sich Hublot Geneve im kompetitiven Uhrenmarkt etablierte. Der Schwerpunkt der Fallstudie liegt auf den Aspekten Markenpositionierung und Markenkommunikation bei Hublot Geneve.
Ziel dieses Projekts ist die Entwicklung einer Fallstudie zum Thema Markenführung in der Uhrenindustrie, die sowohl in der Management-Ausbildung zum Einsatz kommen soll als auch für Benchmark-Vergleiche genutzt werden kann. We analysieren wie sich Hublot Geneve im kompetitiven Uhrenmarkt etablierte. Der Schwerpunkt der Fallstudie liegt auf den Aspekten Markenpositionierung und Markenkommunikation bei Hublot Geneve.
Leader contributor(s)
Member contributor(s)
Funder(s)
Topic(s)
Markenführung
Positionierung
Markenkommunikation
Uhrenindustrie
Method(s)
analyses of internal and external documents
desk research
expert interviews
Range
Institute/School
Range (De)
Institut/School
Division(s)
Eprints ID
71128