Profile Page Prof. Dr. Anna Elsner

Profile Picture
Name Anna Elsner
Title Prof. Dr.
Function
Institute/School SHSS - School of Humanities and Social Sciences
Email address anna.elsner@unisg.ch
Main Focuses Französische Literatur und Philosophie des 20. und 21. Jahrhunderts, Medical Humanities - Literatur und Medizin, Marcel Proust, Film- und Medienwissenschaft, Philosophie der Medizin und Medizinethik
Education
Professional Career
Affiliations
Additional Information

Latest Additions (all)

  1. Item Elsner, Anna: «Ce vieil homme, cette vieille femme, reconnaissons- nous en eux»: les images littéraires de la vieillesse en mutation. URL:https://www.sagw.ch/fileadmin/redaktion_sagw/dokum... . Schweizerische Akademie der Geistes- und Sozialwissenschaften (September 2021). [img]
  2. Item Elsner, Anna (2021) After COVID-19: The Way We Die from Now On. Cambridge Quarterly of Healthcare Ethics, 30 (1). 69-72. [img]
  3. Item Elsner, Anna (2021) Frédéric Badré's La grande santé : Palliation as a Literary Practice? L'Esprit Créateur, 61 (1). 81-94. [img]
  4. Item Elsner, Anna (2021) In the Margins: Louis Wolfson, Language, Literature and a Dying Mother. Essays in French Literature and Culture, 13 157-172. [img]
  5. Item Elsner, Anna: Science Alone Can't Solve COVID-19. The Humanities Must Help. In: Undark Magazine (2020), [img]
  6. Item Elsner, Anna: Ethics of Care Approaches in Psychotherapy. In The Oxford Handbook of Psychotherapy Ethics. Oxford University Press, 2020, [img]
  7. Item Elsner, Anna (2020) Landscapes of care and the enchantment of dying in Edwin Beeler’s Die weisse Arche (2016). Studies in Documentary Film, (14.2). 147-160. [img]
  8. Item Elsner, Anna (2020) OGIEN ET RICŒUR ENTRE SENS ET SOUFFRANCE. CORPS, 18 33-42. [img]
  9. Item Elsner, Anna: Psychotherapy Ethics in Twentieth-Century Literature. In The Oxford Handbook of Psychotherapy Ethics. Oxford University Press, 2020, [img]
  10. Item Elsner, Anna: Raum für Zweifel in der Medizin, Premio Pusterla 2020. In: Schweizerische Ärztezeitung (2020), 101 (37), S. 1158. [img]
Feedback?