Repository logo
  • English
  • Deutsch
Log In
or
  1. Home
  2. HSG CRIS
  3. HSG Publications
  4. Mit Digital Nudging Nutzererlebnisse verbessern und den Unternehmenserfolg steigern
 
  • Details

Mit Digital Nudging Nutzererlebnisse verbessern und den Unternehmenserfolg steigern

Journal
Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung
ISSN
0935-0381
Type
journal article
Date Issued
2018
Author(s)
Mirsch, Tobias  
Jung, Reinhard  
Rieder, Annamina  
Lehrer, Christiane  
Abstract
Digital Nudging can influence user behavior in the digital context by the targeted design of user interfaces. Based on behavioral economics, psychological effects can be utilized or counteracted to support users in decision-making. If applied systematically, digital nudging can enhance the user experience and add significant value to the business.
Abstract (De)
Digital Nudging kann Nutzerverhalten im digitalen Kontext durch gezieltes Gestalten von Nutzeroberflächen lenken. Basierend auf Erkenntnissen der Verhaltensökonomik werden verhaltensbeeinflussende psychologische Effekte angewendet bzw. diesen entgegengewirkt, um Nutzer in ihrer Entscheidungsfindung zu unterstützen. Systematisch angewendet, kann Digital Nudging das Nutzererlebnis steigern und erheblich zum Wertbeitrag des Unternehmens beisteuern.
Funding(s)
Competence Center Digital Service Innovation  
Language
German
HSG Classification
contribution to scientific community
HSG Profile Area
SoM - Business Innovation
Refereed
Yes
Publisher
Beck
Volume
30
Number
5
Start page
12
End page
18
URL
https://www.alexandria.unisg.ch/handle/20.500.14171/101426
Subject(s)

information managemen...

business studies

Division(s)

IWI - Institute of In...

Eprints ID
255227

here you can find instructions and news.

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback